3221
Sök

blåsnings annons!

House/Trance diggare
287 Inlägg
7 oktober 2006
Fyfan, vet exakt hur det känns.

Blev nyligen själv lurad på TPC av en kille, betalade in på hans konto och fick aldrig varan.

Har gjort samma sak flera gånger innan och det har funkat bra, bilintresserat folk brukar vara ärliga som hänger på forum.

Polisanmälda det också, men verkar dessvärre inte hända mycket sad
Senast redigerat av Chrillee (7 oktober 2006)

911 Inlägg
7 oktober 2006
Psychotic skrev:
Mavric skrev:
Psychotic skrev:
Gör som så att be någon tex. nån här på garaget som bor i närheten ta lite bilder på hans hus/hyres hus..  som på dörr postlåda osv.. sedan skickar dom bilderna till dig.. Du skickar några (inte alla) bilerna till killen och skriv nått som typ " synd att du inte var hemma" smile om han sedan svarar typ "hotar du mig" eller nått annat begåvat så skickar du bara ytligare en bild osv.. det kan vå vissa att bli mindre kaxiga.. och ja det har testats med gott resultat.. smile se bara till att du inte skriver något klockrent hot.. Du kanske inte får tillbaka pengarna men du har iallfall get killen lite att fundera på smile

de lät jätte bra smile snacka om att bli sugen hehe... frågan e bara vem skulle ställa upp på de? hmm

va fan nån här måste ju kunna hjälpa..  Allt för en gorgare visst?

håller med! tyvärr så bor jag vid sthlm och örebro ligger för långt för mig yikes

pic up the phone, wazzzaaa

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
mooneye skrev:
Vi är fler som kan hjälpa dig från Örebro. smile

gutt smile ja för blåser han folk så tycker ja han ska få veta de med!! hade ja inte bott så långt borta så hade han fått en hård tid framför sig. skulle vetat att ja e å leker runt hans hus smile

/Mavric\ :)

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Chrillee skrev:
Fyfan, vet exakt hur det känns.

Blev nyligen själv lurad på TPC av en kille, betalade in på hans konto och fick aldrig varan.

Har gjort samma sak flera gånger innan och det har funkat bra, bilintresserat folk brukar vara ärliga som hänger på forum.

Polisanmälda det också, men verkar dessvärre inte hända mycket sad

ja folk som håller på med bilar brukar vara gnaksa ärliga med tanke på att man dela samma intresse... men de finns många röttägg med tyvärr..

de blir en polis anmäla om ja inte får ´scoopet men enligt honom e de skickat å han skulle ta en kopia på hans kvitto när hande skickat de... förstår ändå inte hur han kan ha ett scoop sen sälja de till typ alla som skickar till hans annons..

2 652 Inlägg
7 oktober 2006
så jävla irriteraNDE - inte för att uppmana till brott men han borde få sej rejält med stryk . men de kommer en dag när han lurar fel kille . hoppas de blir snart

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
precision skrev:
så jävla irriteraNDE - inte för att uppmana till brott men han borde få sej rejält med stryk . men de kommer en dag när han lurar fel kille . hoppas de blir snart

jo man kan hoppas de..

Fartdåre
286 Inlägg
7 oktober 2006
Tänk på att han kan förfalska kvittot och sen säga, aa men jag skickade iväg det inte är det väl mitt problem om du inte fått någonting än eller så?...

Som någon sa tycker jag du bara ska lära dig en läxa eftersom det finns alltför mkt idioter på blocket nuförtiden. När jag köpte grejer från Tradera var det mycket enklare med att betala i förskott eftersom man kunde se omdömet osv på säljaren vilket man inte kan på blocket men men...

2 652 Inlägg
7 oktober 2006
jag skicka också iväg en intresse anmälan . skrev att han får skicka sms så ringer jag upp . får se om de blir något smile

143 Inlägg
7 oktober 2006
Smart att använda sin ISP mail...söker du på benny moritz på hitta/eniro så finns det bara en smile
Bor i Kumla och det är strax utanför örebro. Finns det nu nån i som har vägarna förbi så kan dom ju hälsa på och be att få titta på "kvittot" smile lycka till! kunde lika gärna varit mej själv, betalar många gånger i förskott...

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
7 oktober 2006
jag slängde också iväg ett mail nuss

Wallraff
319 Inlägg
7 oktober 2006
Det såg seriöst ut.. så det är nog många som blivit blåsta..

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
pulk skrev:
Smart att använda sin ISP mail...söker du på benny moritz på hitta/eniro så finns det bara en smile
Bor i Kumla och det är strax utanför örebro. Finns det nu nån i som har vägarna förbi så kan dom ju hälsa på och be att få titta på "kvittot" smile lycka till! kunde lika gärna varit mej själv, betalar många gånger i förskott...

jo ja ha´r kollat upp han där med.. nä de e lite idotiskt att änvända en sån mail. den e jy inte personlig om man säger så

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Muz skrev:
Det såg seriöst ut.. så det är nog många som blivit blåsta..

jo de ser ut som en vanligt trevlig annons. =/

31 Inlägg
7 oktober 2006
Man ska ALDRIG betala i för skott !!! det står till och med på blocket . Det är ju som att köpa grisen i säcken det hmm . Du ska ALLTID om du köper begagnat om du inte kan hämta på plats säga att han ska skicka det med bussgods eller posten för mig har jag lyckats bra jag har köpt skotermatta o avgasystem o drivex förstärkningar till skotern o ja mer, fasst är det en helt oseriös kille så kan du ju lika gärna få en tegelsten så det är svårt det dära.

men jag förstår att det känns surt men hade jag varit han hade jag varit nöjd med en extra- slant och sen skickat det till nästa som ringt men det är ju dumt för det kan ju spåras, så det vette fan om man skulle tagit dom utan att ge nåt tillbaka.

Mvh/joahnna

*GULAN*
647 Inlägg
7 oktober 2006
Hamnade nästan i en liknande grej fast det var om hårddiskar. Jag satte in 1000 kr på killens konto och fick inte ett skit och efter några dagar tog han bort sin mail och sluta använda sin telnr. Och jag anmälde honom till polisen men har ej fått något svar än. Det har nu gått 6 månader. Jag gav polisen hans kontonummer. Jag Sökte var han bodde och det vaar i skåne men hans namn var inte riktigt. Så alla ni därute köp gärna grejer på postförskott eller liknande. Det finns riktigt fula människor därute som sysslar med detta. Tjänar pengar genom att blåsa folk.

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
mr_persiano skrev:
Hamnade nästan i en liknande grej fast det var om hårddiskar. Jag satte in 1000 kr på killens konto och fick inte ett skit och efter några dagar tog han bort sin mail och sluta använda sin telnr. Och jag anmälde honom till polisen men har ej fått något svar än. Det har nu gått 6 månader. Jag gav polisen hans kontonummer. Jag Sökte var han bodde och det vaar i skåne men hans namn var inte riktigt. Så alla ni därute köp gärna grejer på postförskott eller liknande. Det finns riktigt fula människor därute som sysslar med detta. Tjänar pengar genom att blåsa folk.

kräck e de sad

538 Inlägg
7 oktober 2006
Mavric skrev:
pulk skrev:

jo ja ha´r kollat upp han där med.. nä de e lite idotiskt att änvända en sån mail. den e jy inte personlig om man säger så

om han heter Benny moritz så e det bara o ringa upp killen...
jag skickade ju iväg ett mail till han men han svarade aldrig! har gått en dag nu! tongue hoppas ni får tag på han!

176 Inlägg
7 oktober 2006
Trådstartare
Albertoo skrev:
Mavric skrev:
pulk skrev:

om han heter Benny moritz så e det bara o ringa upp killen...
jag skickade ju iväg ett mail till han men han svarade aldrig! har gått en dag nu! tongue hoppas ni får tag på han!

ja ger inte upp fråns ja får mina saker. så om ja ska behöva köra upp till han hehe kvittar vad de kommer kosta nu gör ja de abra för att få rätt

676 Inlägg
7 oktober 2006
men vadå till mc? dom passar la inte ett smack till mc? :S fattar nada. jävligt synd om dig som blev blåst och dom som blåser folk på det viset ska ha kompanistryk! tur att det inte handlade om några jättesummor men 450kr är mycke ändå...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 oktober 2006
Han har inte svarat på mitt mail än, så han vill nog inte göra affärer mellan två ögon...

Sök