Köpråd japanare 150 000 +-20

AktaLacken
22 november 2012 · 99 Inlägg

Vitamin skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

den på ESC är på tok  för dyr du får ju fan en svensdåld för somma pris o dom har bättre andrahands värde du gör som du vill men med dom milen hoppas ja ayc pumpe  är bytt annars har du snart en extra utgift på 50k :-P

Jo jag vet att jag får en svensksåld för samma peng, men den på esc har "rätta stuket". Det är nog det som lockar lite. Plus att den inte har den fula inredningen, orginalstolarna ser ju ut som i min 240 lol

Mkt roligare att fixa det rätta stuket själv än att köpa en färdig


Svensksålda 9or har inte ful inredning

Svarta dörrsidor och svarta recaro stolar i skinn/alcantra
Det är 8an som har inredning som går i blått

Jaha, jag trodde 9:an också hade den blåa inredningen. Ja sidokjolar/front kostar ca 10000 så då låter det bättre med svensksåld!

SylvesterStallone
22 november 2012 · 1 433 Inlägg

Evo´s rasar hela tiden vad jag hört + min egna rasad bakaxel veven i motorn spindelleder samt bakaxel... dock en evo 4:a

BMW 730D (2005)
AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Evo´s rasar hela tiden vad jag hört + min egna rasad bakaxel veven i motorn spindelleder samt bakaxel... dock en evo 4:a

Låter som du har gjort för många rödljusstarter. Kör man med dom som den är gjord för och bilen är orginal så borde den hålla, annars har mitsu gjort ett stort misstag.

Woojen
23 november 2012 · 1 101 Inlägg

Tänkte bara påpeka att de finns företag i england/staterna osv som renoverar dessa ayc pumpar å de brukar gå på runt 4-5000 INKL frakten fram å tillbaks, dock får du ju plocka  ner på på skiten själv smile

Så det alla använder mot Evos att de kostar 40-50k ifall AYC pumpen rasar är väll om man lämnar in den till mitsu å låter dom göra allt jobb samt installerar en helt ny vilket ofta är onödigt smile!

Senast redigerat av Woojen (23 november 2012)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Trik
23 november 2012 · 219 Inlägg

Skulle säga en skyline r34 bra bil ifall någon vill sitta bak och väldigt rolig att köra + att det rullar inte många heller smile

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

Trik skrev:
Skulle säga en skyline r34 bra bil ifall någon vill sitta bak och väldigt rolig att köra + att det rullar inte många heller smile

Fast min budget räcker inte till en R34 GTR då jag kommit fram till att gtt inte är något vidare tongue

AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

Woojen skrev:
Tänkte bara påpeka att de finns företag i england/staterna osv som renoverar dessa ayc pumpar å de brukar gå på runt 4-5000 INKL frakten fram å tillbaks, dock får du ju plocka  ner på på skiten själv smile

Så det alla använder mot Evos att de kostar 40-50k ifall AYC pumpen rasar är väll om man lämnar in den till mitsu å låter dom göra allt jobb samt installerar en helt ny vilket ofta är onödigt smile!

Jo det har jag också kollat på. Mycket billigare än att köpa en ny. Men om den skulle gå sönder så driver den på 50-50?.

Vitamin
23 november 2012 · 719 Inlägg

AktaLacken skrev:

Woojen skrev:
Tänkte bara påpeka att de finns företag i england/staterna osv som renoverar dessa ayc pumpar å de brukar gå på runt 4-5000 INKL frakten fram å tillbaks, dock får du ju plocka  ner på på skiten själv smile

Så det alla använder mot Evos att de kostar 40-50k ifall AYC pumpen rasar är väll om man lämnar in den till mitsu å låter dom göra allt jobb samt installerar en helt ny vilket ofta är onödigt smile!

Jo det har jag också kollat på. Mycket billigare än att köpa en ny. Men om den skulle gå sönder så driver den på 50-50?.

Japp det går att köra bilen som normalt
Det är när man pressar den hårt den kan uppträda konstigt.

Anubis
23 november 2012 · 1 255 Inlägg

Grekooz skrev:
Har varken läst eller hört att den 6växlade lådan ska vara klenare, polarens 5 växlade har gått lägre mil än min och hans låda har börjat säga ifrån. Så jag antar att allt beror på hur man behandlar bilen. Fördelningslådan är ett vanligt problem iallafall för 8orna. Kör man en 4hjulsdrift så är stillastående starter ett måste! hehe ;D

Jo lite så då är de ju dock mycket säkrare med en Skyline GTR dom håller ruskigt bra för de där plågade min R33 GTR som fan med starter o blev många 100 stycken under 4 år ja hade bilen innan diffen fram o höger drivaxel gick tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Anubis
23 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Woojen skrev:
Tänkte bara påpeka att de finns företag i england/staterna osv som renoverar dessa ayc pumpar å de brukar gå på runt 4-5000 INKL frakten fram å tillbaks, dock får du ju plocka  ner på på skiten själv smile

Så det alla använder mot Evos att de kostar 40-50k ifall AYC pumpen rasar är väll om man lämnar in den till mitsu å låter dom göra allt jobb samt installerar en helt ny vilket ofta är onödigt smile!

Jo det har jag också kollat på. Mycket billigare än att köpa en ny. Men om den skulle gå sönder så driver den på 50-50?.

Driver 50-50 och diffen bak fungerar som en öppen diff.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

Vitamin skrev:

AktaLacken skrev:

Woojen skrev:
Tänkte bara påpeka att de finns företag i england/staterna osv som renoverar dessa ayc pumpar å de brukar gå på runt 4-5000 INKL frakten fram å tillbaks, dock får du ju plocka  ner på på skiten själv smile

Så det alla använder mot Evos att de kostar 40-50k ifall AYC pumpen rasar är väll om man lämnar in den till mitsu å låter dom göra allt jobb samt installerar en helt ny vilket ofta är onödigt smile!

Jo det har jag också kollat på. Mycket billigare än att köpa en ny. Men om den skulle gå sönder så driver den på 50-50?.

Japp det går att köra bilen som normalt
Det är när man pressar den hårt den kan uppträda konstigt.

Jag pratade med en som kör evo på bana och han sa att man känner bara av den när man kör på bana. När man kör på vägen så märker man inte av den direkt. Så då är tanken att koppla ur den och behålla den i bra skick på en gång när jag endå inte hade tänkt att köra på bana.

AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

Grekooz skrev:
Har varken läst eller hört att den 6växlade lådan ska vara klenare, polarens 5 växlade har gått lägre mil än min och hans låda har börjat säga ifrån. Så jag antar att allt beror på hur man behandlar bilen. Fördelningslådan är ett vanligt problem iallafall för 8orna. Kör man en 4hjulsdrift så är stillastående starter ett måste! hehe ;D

Jo lite så då är de ju dock mycket säkrare med en Skyline GTR dom håller ruskigt bra för de där plågade min R33 GTR som fan med starter o blev många 100 stycken under 4 år ja hade bilen innan diffen fram o höger drivaxel gick tongue

Har hört att gtr bilarna är bland dom bästa med 4hjuls starter, men en sån har man inte pengar till neutral

Anubis
23 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Grekooz skrev:
Har varken läst eller hört att den 6växlade lådan ska vara klenare, polarens 5 växlade har gått lägre mil än min och hans låda har börjat säga ifrån. Så jag antar att allt beror på hur man behandlar bilen. Fördelningslådan är ett vanligt problem iallafall för 8orna. Kör man en 4hjulsdrift så är stillastående starter ett måste! hehe ;D

Jo lite så då är de ju dock mycket säkrare med en Skyline GTR dom håller ruskigt bra för de där plågade min R33 GTR som fan med starter o blev många 100 stycken under 4 år ja hade bilen innan diffen fram o höger drivaxel gick tongue

Har hört att gtr bilarna är bland dom bästa med 4hjuls starter, men en sån har man inte pengar till neutral

Inte om de är ett måste o ha R34 kanske men r33 o r32 så får du ju ett riktigt välbyggt monster för de pengarna.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
tobbeh78 !
23 november 2012 · 543 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Evo´s rasar hela tiden vad jag hört + min egna rasad bakaxel veven i motorn spindelleder samt bakaxel... dock en evo 4:a

Hehehe det är mycket man hör, det beror helt på vem man frågar och hur ägaren kör.
Vissa säger att volvo är skit, vissa säger att Evo är skit, saab är skit osv..
Kör man "normalt" och underhåller man grejerna så brukar det hålla..


Men om R34 GTR är för dyr så kanske en GTT kan vara något??

Trött och bitter?? javisst!
AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

tobbeh78 skrev:

SylvesterStallone skrev:
Evo´s rasar hela tiden vad jag hört + min egna rasad bakaxel veven i motorn spindelleder samt bakaxel... dock en evo 4:a

Hehehe det är mycket man hör, det beror helt på vem man frågar och hur ägaren kör.
Vissa säger att volvo är skit, vissa säger att Evo är skit, saab är skit osv..
Kör man "normalt" och underhåller man grejerna så brukar det hålla..


Men om R34 GTR är för dyr så kanske en GTT kan vara något??

GTT är för är för klen enligt mig + att det är ett tamigt chassi på dom så den ligger långt ner på min lista nu smile

AktaLacken
23 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Jo lite så då är de ju dock mycket säkrare med en Skyline GTR dom håller ruskigt bra för de där plågade min R33 GTR som fan med starter o blev många 100 stycken under 4 år ja hade bilen innan diffen fram o höger drivaxel gick tongue

Har hört att gtr bilarna är bland dom bästa med 4hjuls starter, men en sån har man inte pengar till neutral

Inte om de är ett måste o ha R34 kanske men r33 o r32 så får du ju ett riktigt välbyggt monster för de pengarna.

R34 är ett måste om det skall vara skyline smile

Anubis
24 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Har hört att gtr bilarna är bland dom bästa med 4hjuls starter, men en sån har man inte pengar till neutral

Inte om de är ett måste o ha R34 kanske men r33 o r32 så får du ju ett riktigt välbyggt monster för de pengarna.

R34 är ett måste om det skall vara skyline smile

Okej fortsätt spara isåfall istället för o köpa något bara för o ha =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Vita_Vargen
25 november 2012 · 1 281 Inlägg

Bara lite nyfiken, varför har ingen föreslagit 300ZX? Nyfiken då den matchar prisklassen och jag själv funderar på att köpa en sån i framtiden smile

Anubis
25 november 2012 · 1 255 Inlägg

Vita_Vargen skrev:
Bara lite nyfiken, varför har ingen föreslagit 300ZX? Nyfiken då den matchar prisklassen och jag själv funderar på att köpa en sån i framtiden smile

Mest för han hade en lista på bilar han funderade på annars hade ja nog lagt in ett rätt gott ord för den smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
25 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Inte om de är ett måste o ha R34 kanske men r33 o r32 så får du ju ett riktigt välbyggt monster för de pengarna.

R34 är ett måste om det skall vara skyline smile

Okej fortsätt spara isåfall istället för o köpa något bara för o ha =P

Vill inte lägga så mycket pengar på en "leksak". Annars hade jag sparat till den big_smile

300zx är en bil som går bra men inte i min smak.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang