Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)
  • 139 Följare
  • 410 822 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 augusti 2019
Qorran
29 december 2012 · 726 Inlägg

HellMek skrev:
Fram är ingen skillnad kombi/sedan, men kombin är längre efter hjulhusen. Så kombi -> sedan är genomförbart om man orkar korta och plasta. Är ju klart svårare tvärtom, dvs förlänga.

Tack för svar!!!
Jo det var det jag tänkte oxå, lättare att korta av den. Ska snacka med en om han kan hjälpa mig för jag kan inte ett skit om det där tongue

Qorran
30 december 2012 · 726 Inlägg

ÄNTLIGEN!
Idag ska jag åka och hämta kitet :-)
Det vart det där för 7k, har en polare som sa att han kunde hjälpa mig med bakdelen.
Så på onsdag ska det ner till killens jobb så år det bara börja :-)

Skönt att det äntligen händer något va? :-)
Har varit lite dött här men nu borde det komma igång igen, kommer bli många timmar på dom delarna.

HellMek
30 december 2012 · 84 Inlägg

Qorran skrev:
ÄNTLIGEN!
Idag ska jag åka och hämta kitet :-)
Det vart det där för 7k, har en polare som sa att han kunde hjälpa mig med bakdelen.
Så på onsdag ska det ner till killens jobb så år det bara börja :-)

Skönt att det äntligen händer något va? :-)
Har varit lite dött här men nu borde det komma igång igen, kommer bli många timmar på dom delarna.

Släng upp bilder på delarna snarast smile

Ps, känner du till http://www.peugeot-sport-club.se ? Bra ställe om man vill ha kunskap och info om peugeot smile

Mvh//Tobbe
Qorran
30 december 2012 · 726 Inlägg

HellMek skrev:

Qorran skrev:
ÄNTLIGEN!
Idag ska jag åka och hämta kitet :-)
Det vart det där för 7k, har en polare som sa att han kunde hjälpa mig med bakdelen.
Så på onsdag ska det ner till killens jobb så år det bara börja :-)

Skönt att det äntligen händer något va? :-)
Har varit lite dött här men nu borde det komma igång igen, kommer bli många timmar på dom delarna.

Släng upp bilder på delarna snarast smile

Ps, känner du till http://www.peugeot-sport-club.se ? Bra ställe om man vill ha kunskap och info om peugeot smile

Haha jag ska göra det när jag kommer hem, bilderna jag har på telefonen var för låg upplösning ;-)
Jo jag finns där oxå men tycker det verkar lite torrt där. Skrivs inte så mycket men lite info hittar man ju.

Qorran
30 december 2012 · 726 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-4d210f6e8f9a99951ade146459bbf453.jpg


Stort paket till mig smile

Qorran
30 december 2012 · 726 Inlägg

Fronten

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-b57c37bde9adf9f60781a5138d52a5c2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-6a63fe1bc482e7c16b5a817b953b7612.jpg


Baken

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-3f4b2c9cd0e186d1de32219c039043dc.jpg
Men är inte helt nöjd med den, den är för enkel... Sen är hålen för stora så ska nog gör om den lite


Sidorna

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-72171fe2666d1096260557f00cb0b173.jpg


Skriv nu gärna vad ni tycker smile Jag är iaf nöjd!!
Ska börja titta på det på onsdag smile

whose
31 december 2012 · 1 330 Inlägg

Kommer bli fett det där smile

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

whose skrev:
Kommer bli fett det där smile

Hihi hoppas det :-)
406 sedan är inte så vanlig med massa lulllull, och det kommer väl straffa sig :-P
Alla i min närhet har sagt: va fan köper du en sån och ska styla? Köp någon jävla bmw som det finns saker till :-P

Men men va fan det kommer nog gå bra :-P

whose
31 december 2012 · 1 330 Inlägg

Qorran skrev:

whose skrev:
Kommer bli fett det där smile

Hihi hoppas det :-)
406 sedan är inte så vanlig med massa lulllull, och det kommer väl straffa sig :-P
Alla i min närhet har sagt: va fan köper du en sån och ska styla? Köp någon jävla bmw som det finns saker till :-P

Men men va fan det kommer nog gå bra :-P

Din närhet har fel smile  Bmw är en vanlig modell och inte lika kul att pilla med

det är lite av själva grejjen att inte ha så otroligt vanlig bil ibland smile

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

whose skrev:

Qorran skrev:

whose skrev:
Kommer bli fett det där smile

Hihi hoppas det :-)
406 sedan är inte så vanlig med massa lulllull, och det kommer väl straffa sig :-P
Alla i min närhet har sagt: va fan köper du en sån och ska styla? Köp någon jävla bmw som det finns saker till :-P

Men men va fan det kommer nog gå bra :-P

Din närhet har fel smile  Bmw är en vanlig modell och inte lika kul att pilla med

det är lite av själva grejjen att inte ha så otroligt vanlig bil ibland smile

Precis vad jag säger!! :-)
Men ibland önskar jag att jag hade en vanlig bil, finns ju inte ett sikt till denna bil :-P och finns det något är det dubbelt så dyrt mad
Vet inte hur många gånger jag funderat på att köra bilfan i räcket haha

whose
31 december 2012 · 1 330 Inlägg

Qorran skrev:

whose skrev:

Qorran skrev:

Hihi hoppas det :-)
406 sedan är inte så vanlig med massa lulllull, och det kommer väl straffa sig :-P
Alla i min närhet har sagt: va fan köper du en sån och ska styla? Köp någon jävla bmw som det finns saker till :-P

Men men va fan det kommer nog gå bra :-P

Din närhet har fel smile  Bmw är en vanlig modell och inte lika kul att pilla med

det är lite av själva grejjen att inte ha så otroligt vanlig bil ibland smile

Precis vad jag säger!! :-)
Men ibland önskar jag att jag hade en vanlig bil, finns ju inte ett sikt till denna bil :-P och finns det något är det dubbelt så dyrt mad
Vet inte hur många gånger jag funderat på att köra bilfan i räcket haha

haha ja det är ju sant smile

TomasHogback
31 december 2012 · 42 Inlägg

Såg ju rätt så bra ut det där kittet. Fronten blir säkert bra. Bakdelen håller jag med lite vad du skrev MEN, det får ju heller inte vara för mycket heller så det börjar se ut som en utomjording.

Kommer att bli väldigt lågt till kjolarna(iaf sidorna) om du dessutom tänker sänka bilen också big_smile

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Såg ju rätt så bra ut det där kittet. Fronten blir säkert bra. Bakdelen håller jag med lite vad du skrev MEN, det får ju heller inte vara för mycket heller så det börjar se ut som en utomjording.

Kommer att bli väldigt lågt till kjolarna(iaf sidorna) om du dessutom tänker sänka bilen också big_smile

Nej absolut ingen utomjording, det vill jag inte ha. Men kanske några gälar som fronten har, inge mer!
Ja sänka ska jag göra men får se hur mycket när kitet är på :-)
Skulle vilja ha coilovers men det år ju så jävla dyrt... Vet du några bra?

TomasHogback
31 december 2012 · 42 Inlägg

Inte något speciellt. på min sitter det ställbara Koni dämpare och sänkfjädrar så man kan ställa höjden och hårdheten själv. Förra ägaren monterade dem så jag vet inte så mycket mera vad det är. Gula dämpare fram och röda bak är dom. Koni har väl nån skillnad på dämparna enligt färger tror jag.

Dyrt är det ja. Därför köpte man en bil som redan hade dom! big_smile

Senast redigerat av TomasHogback (31 december 2012)

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Inte något speciellt. på min sitter det ställbara Koni dämpare och sänkfjädrar så man kan ställa höjden och hårdheten själv. Förra ägaren monterade dem så jag vet inte så mycket mera vad det är. Gula dämpare fram och röda bak är dom. Koni har väl nån skillnad på dämparna enligt färger tror jag.

Dyrt är det ja. Därför köpte man en bil som redan hade dom! big_smile

Ja koni är ju svindyrt :-P lyx att få dom på haha
Om jag skulle köpa koni skulle det landa på ca 8-9 bara för dämparna, sen plus fjädrar. Därför jag hellre vill ha coilovers för det blir ungefär samma pris, lite billigare till och med. Har hittat för 9 :-/

TomasHogback
31 december 2012 · 42 Inlägg

Ja det är jobbigt.

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Rufus9
31 december 2012 · 135 Inlägg

Det var lite rostigt under den bilen tongue big_smile

Stefan_N
31 december 2012 · 347 Inlägg

Jag har BC Coilovers på min och tycker dem funkar utmärkt smile

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

Rufus9 skrev:
Det var lite rostigt under den bilen tongue big_smile

Haha skoja inte ;-) det åtgärdas småningom :-)

Qorran
31 december 2012 · 726 Inlägg

Stefan_N skrev:
Jag har BC Coilovers på min och tycker dem funkar utmärkt smile

Fanns inga som passade till min :-/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang