Nytt märke, Bass Face. Vad tror ni om deras 8" bas?

Hassman
23 november 2012 · 493 Inlägg

Boyakacsha skrev:

Hassman skrev:
Sen vad som är bra beror ju på vad det ska användas till, detta är bra för en okräsen vardagslyssnare men troligen ren skit för den som tävlar med ljudet.

Det är skräp för alla som bryr sig om hur det låter..

Påstod jag något annat i texten eller?

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Hassman
23 november 2012 · 493 Inlägg

risodlarn skrev:
Va känsligt det ska vara när någon vill ha budget grejer, bra att du testade!

Ja alltid är det ju någon som ska hålla på.. även fast jag klart och tydligt skrivit att jag inte förväntat mig underverk av dom här och köpte dom ENBART för att jag var nyfiken på kvalitén på grejerna. Tråkigt men sant.

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
23 november 2012 · 2 353 Inlägg

Hassman skrev:

risodlarn skrev:
Va känsligt det ska vara när någon vill ha budget grejer, bra att du testade!

Ja alltid är det ju någon som ska hålla på.. även fast jag klart och tydligt skrivit att jag inte förväntat mig underverk av dom här och köpte dom ENBART för att jag var nyfiken på kvalitén på grejerna. Tråkigt men sant.

Det enda som jag ville kommentera var att jämförelsen med Mutant är kanske inte så spännande, då det är likvärdiga element i båda fallen.

Att du har en fabrikslåda till den ena, och bygger en egen till den andra kommer ju inte säga nåt om elementet, utan det säger mer om hur väl du bygger en låda.

Därför tyckte jag att jämförelsen var något konstig. Eller onödig.

Det var allt.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Hassman
23 november 2012 · 493 Inlägg

jonash skrev:

Hassman skrev:

risodlarn skrev:
Va känsligt det ska vara när någon vill ha budget grejer, bra att du testade!

Ja alltid är det ju någon som ska hålla på.. även fast jag klart och tydligt skrivit att jag inte förväntat mig underverk av dom här och köpte dom ENBART för att jag var nyfiken på kvalitén på grejerna. Tråkigt men sant.

Det enda som jag ville kommentera var att jämförelsen med Mutant är kanske inte så spännande, då det är likvärdiga element i båda fallen.

Att du har en fabrikslåda till den ena, och bygger en egen till den andra kommer ju inte säga nåt om elementet, utan det säger mer om hur väl du bygger en låda.

Därför tyckte jag att jämförelsen var något konstig. Eller onödig.

Det var allt.

Och hur ska andra som inte provat eller hört bassface veta att dom och mutant är likvärdiga om ingen gör första jämförelsen? Om jag inte har något annat att jämföra med så är det väl klart att jag jämför dom 2. Och det med lådan torde ju ändå vara av intresse eftersom att den fabriksbyggfa är byggd av bättre kvalité, medans den jag byggde var tagen ur tomma luften och inte ens tät, och redan då låter det rätt okej, det i sig är ju en indikation att med rätt låda och rätt byggd kan det låta bra för den som inte har 2000+ att lägga på bas, eller ens prioriterar det såpass mycket, men ändå vill ha billigt och okej ljud.

Inte alla här vill eller bryr sig om att ha det allra bästa ljudet.

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
23 november 2012 · 2 353 Inlägg

Hassman skrev:

jonash skrev:

Hassman skrev:

Ja alltid är det ju någon som ska hålla på.. även fast jag klart och tydligt skrivit att jag inte förväntat mig underverk av dom här och köpte dom ENBART för att jag var nyfiken på kvalitén på grejerna. Tråkigt men sant.

Det enda som jag ville kommentera var att jämförelsen med Mutant är kanske inte så spännande, då det är likvärdiga element i båda fallen.

Att du har en fabrikslåda till den ena, och bygger en egen till den andra kommer ju inte säga nåt om elementet, utan det säger mer om hur väl du bygger en låda.

Därför tyckte jag att jämförelsen var något konstig. Eller onödig.

Det var allt.

Och hur ska andra som inte provat eller hört bassface veta att dom och mutant är likvärdiga om ingen gör första jämförelsen? Om jag inte har något annat att jämföra med så är det väl klart att jag jämför dom 2. Och det med lådan torde ju ändå vara av intresse eftersom att den fabriksbyggfa är byggd av bättre kvalité, medans den jag byggde var tagen ur tomma luften och inte ens tät, och redan då låter det rätt okej, det i sig är ju en indikation att med rätt låda och rätt byggd kan det låta bra för den som inte har 2000+ att lägga på bas, eller ens prioriterar det såpass mycket, men ändå vill ha billigt och okej ljud.

Inte alla här vill eller bryr sig om att ha det allra bästa ljudet.

Nu skall jag säga dig nåt, och alla andra som funderar på att köpa en bas för ~dem pengarna vi nu pratar om: välj den som är snyggast! Att jämföra basar i den prisklassen är helt onödigt för de är precis lika bra (eller dåliga) allihop!

Så slipper ni fundera på det nåt mer.

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Nitromast Dr. Scanner
23 november 2012 · 2 167 Inlägg

Jag gjorde precis samma sak, köpte en bas för 300 inkl frakt.
Frän, stor magnet och jävlar va den spela på för dem pengarna, I tre kvart, sen var den bränd.
Totalt asdålig bas. Den tålde jävlarimig inte 100W

siiimooon Påstängd
23 november 2012 · 1 194 Inlägg

Testat högtalarna?

FatManCustoms grön aktivist
23 november 2012 · 846 Inlägg

Jag kör med ett bassface-steg som är rateat för 2*350w rms @ 4ohm...
Steget klarar säkerligen det när det har aktiv kylning på sig (läs kylfläkt @ 200 mm) men annars så överhettar steget något ofantligt!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Eksak
24 december 2012 · 91 Inlägg

Well nu har iaf en uppsättning 5,25" fått liv i garaget här o drivs med en bassface HU oxå.. funkar helt klart ok för att ha i garaget som meckmusik.. tryckte även in 6,5" i gröna faran för ett tag sen o det klår iaf orginalet utan bekymmer men visst.. mina dls i svarta faran är fan så mycket bättre.. men överlag om man ser till kostnaden och vad man får för det är det helt klart värt att ha dem istället för sönderspelade orginal (=

Saab 9-5 2.3t BioPower "Besten" (2007)
Hassman
24 december 2012 · 493 Inlägg

Eksak skrev:
Well nu har iaf en uppsättning 5,25" fått liv i garaget här o drivs med en bassface HU oxå.. funkar helt klart ok för att ha i garaget som meckmusik.. tryckte även in 6,5" i gröna faran för ett tag sen o det klår iaf orginalet utan bekymmer men visst.. mina dls i svarta faran är fan så mycket bättre.. men överlag om man ser till kostnaden och vad man får för det är det helt klart värt att ha dem istället för sönderspelade orginal (=

Ja för den summan så spelar grejerna helt klart godkänt tycker jag smile Mina 8" basar lever fortfarande och spelar faktiskt på rätt bra, även fast jag BARA har 12.7v på steget, bara längtar tills jag får generatorn fixad för jag förstår hur mycket bättre det kommer att låta sen smile

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang