Emiiilz
15 januari 2015
· 908 Inlägg
Xog skrev:
I så fall så är det ju ingen idee att öka stressen på kammen men hårdare fjädrar, det kommer vara tryckarna som sätter begränsningen på varvtalet då
Jag hade tänkt o varva 7500 som original, om nu motorn fortfarande leverarar bra med effekt där är man "lite
mera safe" i toppen om man vill höjja nå 100 rpm till, endel verkar det hålla bra för med org tryckare och
hårdare fjädrar vid 8k rpm också men ja tryckarna sätter ju sin begränsning
Updaterar med lite smågrejs här. Väntar fortfarande på order från RHDjapan samt rawbrokerage på de sista motordelarna, RHD ordern är ialf skickad, men inte rawbrokerage's order som vanligt...
Så jag har gjort lite småsaker och även börjat på bränslesystemet.
AN10 till 044 pumparna! AN4 till oljetillförsel.
Sen borrades de upp till större strl än dom lilla fishålen som de var innan
Oljetillförsel adaptern i blocket.
Fick tag i en VCT också, satt ingen på motorn innan, hoppas den gör nån nytta
Även börjat och fixat iordning kabelhärvarna i motorrummet så de ser snyggare ut.
Denna kabelhärvan är till lådan, generator och allt detta. Tidigare ägare har lyckats
o gjort en superbra skarvning här med, av nån anledning... men den fixades
om, sen togs det väck massa gammal tape, rengjorde allt, klippte till nya bitar sleeve/plasthölje innan nya väv/tyg tapen las på
Satte på värmeskydd på kylarslangarna vid torpeden o kabelstammen också.
14M AN10 stålomspunnen slang från LMR som ska funka fint fint för E85, får tacka för vettigt pris
Bytte ut o ringarna på bränslefiltrerna mot lite grövre så det tätar bättre, är tanken ialf
Flaskan Loxeal använder jag på alla kopplingar osv..
Började somsagt på bränslesystemet lite också, så såhär ser det ut i nuläget!
// Emiiilz
Senast redigerat av Emiiilz (16 januari 2015)