Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!
  • 308 Följare
  • 428 997 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 mars 2018
Lina-
23 mars 2013 · 1 213 Inlägg

Ser fint ut. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
scaryeyes
23 mars 2013 · 855 Inlägg

Ja trångt är det. Men det är väl så vi vill ha det... he he!
Kul med alla positiva kommentarer!!!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
scaryeyes
23 mars 2013 · 855 Inlägg

Slimbastard skrev:

scaryeyes skrev:

Slimbastard skrev:
Jävligt imponerad över ditt rambygge! En liten fråga bara, har du nån aning om va skapelsen väger i detta läge? tongue

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Isåfall har jag nog räknat fel på vad min bil kommer väga, för din ser betydligt mycket tyngre ut.

"Visa män" har sagt att min nog hamnar nånstans runt 900kg.

Antar att du behöver 1400kg för o kunna regga med den motorn va? wink Jag har samma problem haha. Funderar på att fylla rambenen med bly

OJ OJ va fel jag hade om vikten! Som den står nu utan kaross väger den 400 fram och 390 bak. Det stämmer inte riktigt men totalen stod på 791 kg men jag fick tydligen en släng av hjärnförstoppning, och räknade över 200 kg fel..... Men LS1:an vägen 230 kg ungefär så resten är mycket tungt. Den slutsatsen kan vi dra.
All plasten väger ca 75-80 kg innan förstärkningar. Sen kommer glas, tankar, batteri och en massa lull-lull.
Till det kommer fet-mange som lider av porkinsons syndrom och väger när sommaren kommer upp emot 80kg.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Slimbastard
24 mars 2013 · 510 Inlägg

scaryeyes skrev:

Slimbastard skrev:

scaryeyes skrev:

Räknade lite och gjorde lite överslag. Under 600 med karossen som den står. Undrar hur jag hittar ytterligare 800 kg inför regbesiktningen....?

Isåfall har jag nog räknat fel på vad min bil kommer väga, för din ser betydligt mycket tyngre ut.

"Visa män" har sagt att min nog hamnar nånstans runt 900kg.

Antar att du behöver 1400kg för o kunna regga med den motorn va? wink Jag har samma problem haha. Funderar på att fylla rambenen med bly

OJ OJ va fel jag hade om vikten! Som den står nu utan kaross väger den 400 fram och 390 bak. Det stämmer inte riktigt men totalen stod på 791 kg men jag fick tydligen en släng av hjärnförstoppning, och räknade över 200 kg fel..... Men LS1:an vägen 230 kg ungefär så resten är mycket tungt. Den slutsatsen kan vi dra.
All plasten väger ca 75-80 kg innan förstärkningar. Sen kommer glas, tankar, batteri och en massa lull-lull.
Till det kommer fet-mange som lider av porkinsons syndrom och väger när sommaren kommer upp emot 80kg.

Jag tyckte väl att det lät lite galet wink Haha. Se det posetiva, du behöver inte skruva fast en sån stor plåt på undersidan av bilen nu för regbes haha

scaryeyes
24 mars 2013 · 855 Inlägg

Jo det kommer jag att få göra ändå tyvärr. Men det positiva är att dom plåtarna kanske går att hantera utan travers.....
Men diffen och lådan väger alltså ton.... Även alu vaggorna med bärarmar och spindlar väger mycket mer än man skulle kunna tro. Ramen väger inte så mycket utan den bollar man lätt på 2 man. Alltså under 100 kg.
En balkram med 3mm gods väger minst lika eller mer. Fast min är vridstyvare. Men hela bilen kommer ha en mycket låg center of gravity, vilket är bra. Inte riktigt som corvetten, då hela karossen är mycket högre och jag således sitter högt för att se ut genom vindrutan.

Senast redigerat av scaryeyes (24 mars 2013)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Slimbastard
24 mars 2013 · 510 Inlägg

scaryeyes skrev:
Jo det kommer jag att få göra ändå tyvärr. Men det positiva är att dom plåtarna kanske går att hantera utan travers.....
Men diffen och lådan väger alltså ton.... Även alu vaggorna med bärarmar och spindlar väger mycket mer än man skulle kunna tro. Ramen väger inte så mycket utan den bollar man lätt på 2 man. Alltså under 100 kg.
En balkram med 3mm gods väger minst lika eller mer. Fast min är vridstyvare. Men hela bilen kommer ha en mycket låg center of gravity, vilket är bra. Inte riktigt som corvetten, då hela karossen är mycket högre och jag således sitter högt för att se ut genom vindrutan.

Har inte mer än ca 2 mm gods i min ram, dock förstärkt mend den är väll en rätt sunkig ram egentligen. Lite därför jag bygger turbofyra ist för v8a. Inte samma risk att man sliter sönder hela bygget av vridkraften.

Har du vägt bilen på våg?

scaryeyes
24 mars 2013 · 855 Inlägg

Japp! Vi har vågar i klubben. Ett bra verktyg vid räserbilsbygge.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Slimbastard
24 mars 2013 · 510 Inlägg

scaryeyes skrev:
Japp! Vi har vågar i klubben. Ett bra verktyg vid räserbilsbygge.

Trevligt big_smile Jag tänker göra folk förvirrade o köra bilen på släp till en bilskrot o låna deras våg smile (Känner chefen där)

scaryeyes
26 mars 2013 · 855 Inlägg

Skit åxå! Jobbar hela veckorna nu. Blir bara bilbygge på helgerna. Nu haltar hela min fritid. Planering gosse, planering!
Ska fixa material till tankarna och batteri infästning, och så har dragkroken kommit så jag kan bygga det åxå i helgen.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
27 mars 2013 · 1 423 Inlägg

Ojdå, du måste alltså jobba fulla veckor ibland som oss vanliga dödliga wink
Stackars dig big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
scaryeyes
27 mars 2013 · 855 Inlägg

Ja! Varför...?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
27 mars 2013 · 1 423 Inlägg

lol:lol:Visst är livet orättvist.
Du borde kanske ändra ditt ordspråk till varför jobba heltid när man kan få samma betalning för halva tiden.

Senast redigerat av Racingse (27 mars 2013)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
scaryeyes
28 mars 2013 · 855 Inlägg

Jo men då måste man va intelligent och starta eget. Jo jag har eget, men sa aldrig att jag va intelligent. Ha ha

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
scaryeyes
1 april 2013 · 855 Inlägg

vilken tid allt tar! Detaljer som inte syns och inte nåt att visa.
Fick sme om ena sidan på balken som är karossfäste. Kommer tanklock där ju.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-a95f23bd1b8decb4987c9c8282c30ff1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-734e8c6d0ed0ba5620ca301cdd0238ac.jpg

Sen var jag på väg att bygga dit dragkroken.... Då kom låset till luckan i vägen. Så då var jag tvungen att börja på det först.
Så dom huvkrokarna jag hade hemma passade givetvis inte alls. Så då fick det bli en egen.
Denna ser hög ut, men låset är ett orginal GM med motor och tar asmycke plats. Så vill ha det så långt ner i indraget läge som möjligt. Ska tiga dom rostfria bitarna nu under dagen. Fast har inte bestämt mej ännu för hur det ser ut. Jag är mycket tveksam till designen........

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-72cc4b5d5d2618947a99f4b029e5689d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-97a5e48454cdb763fe36741c1b653acd.jpg

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Lowmotion fläskpannkaka
1 april 2013 · 856 Inlägg

Här händer det grejor :-)

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
scaryeyes
1 april 2013 · 855 Inlägg

ja, för ligger man på latsidan, så kommer den ju aldrig ut! Men jag jobbar hela tiden på den, fast mycket syns ju inte. Vaknade astidigt i dag i soffan och tänt i hela huset som vanligt. Så jag steg upp och drog till garaget. Ska åka och jobba i natt och då blir inget gjort förrän på fredag morgon när ja kommer hem.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
1 april 2013 · 1 423 Inlägg

Ser väl hur bra ut som helst, inget fel på den designen. Ska du ha en fuelc cell eller ska du knåpa ihop en egen?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
scaryeyes
1 april 2013 · 855 Inlägg

Det blir egentillverkat helt. blir en 54L tank bakom ryggen och en 10L catch tank som ligger längst ner i ramen på vänste sida och batteriet motsvarande på höger. Måste ha fatt i ett tanklock så jag kan börja på anslutningarna till det. Hittade ett fränt lock till HD sportster, helt slätt, men har inga gängor att sätta det i. Cobra style/ LeMans style tycker jag är lite klumpiga att ha bak på ena flygeln. Bara att leta vidare

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
zleepy Trucker
1 april 2013 · 1 393 Inlägg

fränt bygge! smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
scaryeyes
1 april 2013 · 855 Inlägg

zleepy skrev:
fränt bygge! smile

Tackar!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang