Var å skulle leka lite me ny inköpta quattron ikv, startade bilen å drog iväg.. ja vet att den läcker olja men de fanns på stickan så tänkte att ja hinner dra ett litet ställ iaf.. nåväl, ja kmr max en km förän motorn sakta dör, drar igång hon igen, hon tvekar inte.. kör nog intens en km tills ja känner att bilen inte mår bra, då nyper aset igen men den startar dock nästan lika lätt den här gng oxå. Då börjar ja höra att de tickar högre än normalt från topparna.. DÅÅ först kollar ja oljetrycket, å där stod de på 0 !! efter det så har den bara bogseras, motorn har inte vart igång. Vattentempen hann aldrig ens komma upp i 60 grader.
Bilen är i fråga en Audi 100 -93 med en 2,6 liters V6:a
Frågan: Är lagrena körda, ramlager, kamaxellager osv!? nått annat som kan ha haverera?
BTW, nu när ja ändå skriver så har ja hunnit krajja två motorer idag (EXTREMT stor oljeläcka i brukisen mitt inne i "ingenstans") så hoppas nån har nått positivt
De behöver inta va ett stort fel när de sitter i hjärnan men man gör sina misstag som sagt men olja fanns de dock, för så mkt läcker den inte. Sen skulle ja pröva om gashänget släppt lite, så de va int tänkt å plåga skiten ur henne direkt.
Hoff hoff har ju inte tid
fast tänkte ja skulle besikta den först så drf ja frågar. Om dom kan ha klarat sig el om dom är helt körda
Kasta i olja och hoppas att den håller en stund till. Du har inte direkt mycket att förlora i dagsläget... Förmodligen har kam, vev, lager och stakar tagit stryk.
Kasta i olja och hoppas att den håller en stund till. Du har inte direkt mycket att förlora i dagsläget... Förmodligen har kam, vev, lager och stakar tagit stryk.
Känns som så, hoff man blir bra less över sina klåpartakter !!
hade lite planer på överladdning på den där men ska se nu
Nu har ja hitta problemet, letade reda på lite motorskisser å fann två oljetrycks ventiler av backventils typ under insuget, meckade bort insuget å tog ut två ventiler. En av dem släppte igenom hela tiden så där har vi orsaken till vrf ja inte har oljetryck
brukar ju höras om dom.är körda i lagren. knackar som en kall d24 ungefär. bara fylla olja och starta, har den knackat lagrena så har du ju inget att förlora. är den slut så är den. känns både lättare och billigare och byta moroten om den skulle tagit skada. ne i med olja å låt den stå en stund på tomgång och kolla om du har oljetryck . låter den inte illa så åk;)
brukar ju höras om dom.är körda i lagren. knackar som en kall d24 ungefär. bara fylla olja och starta, har den knackat lagrena så har du ju inget att förlora. är den slut så är den. känns både lättare och billigare och byta moroten om den skulle tagit skada. ne i med olja å låt den stå en stund på tomgång och kolla om du har oljetryck . låter den inte illa så åk;)
jupp har beställt en ny ventil som åker i nästa vecka me ny olja, ska i en femma till sommarn ändå så ja leker vintern ut me den iaf om den håller