Kristian_V skrev:
Alltså, du som monterar, eller funderar på att montera "Xenon i dimljusen"...
Jag fattar inte hur din järn cell arbetar???
Xenon är ungefär 5x starkare än Halogen.
Att möta en bil med 275W halogen (=55Wxenon) i dimljusen är inte bara OLAGLIGT!
Det är direkt trafik farligt!
Hur jävla dum är du?
Seriöst!
Ni som snackar om att konvertera era dimljus. Tänk efter lite gran!!!
Det handlar inte om att se tuff ut.
Du ser inte en meter längre, men dimmljus. Halogen, eller Xenon.
(Men du bländar som fan med Xenon)
Vad ni kör med i Helljusen spelar ju inte så stor roll, för ni bländar ju av vid möte? Eller?
Men att köra med Xenon i ljus som ni inte bländar av vid möte???
Är ni helt slut i kolan???ALLT ÖVER 2X 55W Halogen, eller 2x 35W Xenon, är olagligt !!!
Och det finns en jävligt bra anledning till det!2x55W Halogen (Halv) + 2x 55W Halogen (dimljus) ä'r 220W totalt, och bländar mötande som fan!
Än värre blir det om denna mötande har konverterat nått till Xenon.
Det finns ju en anledning till att det är lagstadgat med max 55 watt (35W Xenon.) på halvljus.
Du som inte fattar varför? Bör låta bli att pilla på belysningen!!!
Nu för tiden kör jag dragbil med ca 2000W Xenon. När du "pucko" som möter mig, med alla 2000W Xenon påslagna, inte fattar att det inte hjälper att försöka blända tillbaka med ditt heljus. Fundera på om du inte kan/bör släcka ner lite "extra" belysning, typ dimljus+halvljus. Tills du uppnår en laglig belysning, så skall du se att lastbilen du möter, kanske också bländar av.
Du som vill ha "krig", tänk på att det ALLTID finns någon som är värre!!!
Om du spenderar nog med pengar på din belysning, så du överträffar lastbilen du möter? Tänk på att han/hon väger minst 4x så mycket som din lilla personbil. Frontal krocka med en 10 ton lastbil, så får vi se vem som förlorar. (Fastän du van ronden med best belysning!)
För bövelen !!!
Håll er till laglig belysning på halvljus OCH ge fan i halv+ dimljus sammtidigt !!!
(Jag slår på +2000W Xenon varje gång jag möter dej!!!)