1808
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

2 624 Inlägg
26 december 2012
#1281
Ankmeister skrev:
martinn skrev:
Är läskigt sugen efter gårdagen nu att klicka hem en H7R 4300K Canbus xenonsats och komplettera xenon helljuset med!

Nån som kört med en H7R sats som upplever det bättre än "gamla" xenonkonverteringar utan "R" alltså H1 h4 H7 konverteringar med stick som bländade folk av vägen trots att man ställde ner? smile

Ja antar att du har reflektor? Och spridningen sitter i glaset? ( räfflat ) Kör du H7 i den så bländar det ungeför som ett xenonkonverterat helljus, förjävla mycket. Köper du H7R Bländar du fortfarande lite, endelstick går ej att få bort med räfflat glas.

Är det på din s60? Köp orginal xenon strålksatare, Mycket bättre ljus + bi xenon ( reflektorn flyttarsig och assisterar helljuset) inte direkt svårt att koppla in heller smile Det kommer kosta lite för 2 begagnade på blocket men du kan klara besiktningen med det smile

Ja det är räfflat glas med en öppen reflektor smile joo H7 vet jag att man inte ska ha men läste lite om H7r att det mesta ströljuset försvann då vilket hade kanske vart något.

Har tänkt på det också så ringde till bilprovningen och volvo förut och fick reda på hur det va me det

Bilprovningen säger så att om man har allt som volvo smetar dit på en bil med orginalmonterat xenon samt ett intyg från volvo att det är lagliga saker i den så gör man en regbes och får det lagligt.

Men problemet är att volvo inte skriver ut sånna intyg längre alls på redan helbilsgodkända bilar.

så riva ner fronten inför varje besiktning och byta lyktor är då inte något som jag orkar med hmm därav jag tänkte mig typ H7r lampor smile
Senast redigerat av martinn (26 december 2012)


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1282
-Stockman- skrev:
Varför drar du in ett annat ämne, som inte hör till det som jag påpekade om?!

Foton postas i tråden. Lika instälningar anser jag och tydligen fler, ÄR relevant för tråden.
-Stockman- skrev:
Det är kanske för att du inser vad jag ville ha sagt och att du MÅSTE bara klanka ner på något annat så då tog du chansen om att klanka ner på att jag var sponsrad av HUMANHABIT.SE

"Klanka" började du med, offentligt i tråden. Är det nått som borde tagits i PM så borde du tagit det i PM med mej och Partyvan, istället för att sabba tråden. (Om du nu är så stolt över att vara sponsrad av HH.SE, varför tog du då bort det från BMWn?)
-Stockman- skrev:
Varför inte bara ta åt er av kritiken över att ni avgick från ämnet, som skulle lätt ha kunnats tagits via ett PM istället. Eller lagts upp på första sidan...

Foton postas i tråden, mao avgick vi INTE från ämnet!
-Stockman- skrev:
Sen så är det ju inte så svårt att tex googla fram foto kunskaper via INTERNET för den som verkligen vill VETA.

Det är heller inte svårt att låta bli att börja med denna pajkastning i tråden och du kunde tagit dina åsikter i PM istället.
Det går inte att googla fram gemensamma inställningar. Det är nått vi måste komma överens om, om vi kan...
-Stockman- skrev:
Jag är inte här för att sabba, om det är någon som är det så är det du, eftersom du drog upp med något annat än vad jag kritiserade.

Du sabbar tråden precis nu! För var inlägg DU gör, kommer tråden närmare låsning

Vad gör mitt förslag på gemensamma inställningar för nytta i PM till EN användare???

--------------------------------------------------

XenonPowerFreak skrev:
Vad hör det till om han är sponsrad (av ja vem då), seriöst hur svårt är det att skriva ut det?

Vad har det med saken att göra? INTE ETT DUGG!

Be TS skriva detta om kamera inställningarna på första sidan istället för att skriva 4-6 st inlägg om det här.

Och på tal om inställningarna så varierar det mellan de kameror som finns på marknaden samt vilket ljuskänsligt objektiv man har.

Kollade precis förstasidan,där står inte "posta bilder". Men du postar mängder med bilder och videor också...
Har du kollat med TS om det är OK? ... Ser du vad fjantigt det blir?

Du som är "fotograf". Du borde ju om någon, uppskattat min lilla förklaring till andra, hur det fungerar. Men din kommentar om olika ljusstarka objektiv får mej att tvivla på dina egna kunskaper i ämnet. (Det är inget personligt påhop, bara konstaterar att du inte verkar veta att ett ljusstarkt objektiv går att blända ner till samma nivå som ett inte så ljusstarkt objektiv.)
Det var just pga olika ljusstarka objektiv, som jag föreslog en gemensam bländar öppning, som är så liten (=Ljus svag) att även billigare optik kan prestera det...
Senast redigerat av Kristian_V (26 december 2012)


414 Inlägg
26 december 2012
#1283
m_dahm skrev:
Ankmeister skrev:
martinn skrev:
På tal om LED. Nån som har provat och handla LED från typ Ebay? isåfall vad är det för kvalité på dom lamporna?
ser att priserna är lite annorlunda mot här i sverige smile

Man får chansa lite för kvaliten kan skilja. Alla mina led kommer därifrån. Samanlagt 90w och kvaliten verkar en så länge jätte bra smile inte märkt något fel på dom smile

Monterade 60w led cree fram förut och jaa.. vart ju inte direkt chockande men lös något mer en mina nbb 175 100w

Vilket är bra för att vara så små och bara 30w.

Vilka lysen köpte du? smile

http://www.prestandabelysning.se/2-30w- … aljus/54-0


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1284
"-Stockman-" och "XenonPowerFreak"
Ovan post var det sista jag skrev i tråden om saken.
Ni två kan fortsätta tills ni storknar. Ni skitar bara ner tråden ytterligare.
Du Gustav, du har bidragit till att få två trådar låsta tidigare. Har du inget lärt dig?
Eller försöker ni få denna tråden låst med flit?

Mors!!
Senast redigerat av Kristian_V (26 december 2012)


414 Inlägg
26 december 2012
#1285
martinn skrev:
Ankmeister skrev:
martinn skrev:
Är läskigt sugen efter gårdagen nu att klicka hem en H7R 4300K Canbus xenonsats och komplettera xenon helljuset med!

Nån som kört med en H7R sats som upplever det bättre än "gamla" xenonkonverteringar utan "R" alltså H1 h4 H7 konverteringar med stick som bländade folk av vägen trots att man ställde ner? smile

Ja antar att du har reflektor? Och spridningen sitter i glaset? ( räfflat ) Kör du H7 i den så bländar det ungeför som ett xenonkonverterat helljus, förjävla mycket. Köper du H7R Bländar du fortfarande lite, endelstick går ej att få bort med räfflat glas.

Är det på din s60? Köp orginal xenon strålksatare, Mycket bättre ljus + bi xenon ( reflektorn flyttarsig och assisterar helljuset) inte direkt svårt att koppla in heller smile Det kommer kosta lite för 2 begagnade på blocket men du kan klara besiktningen med det smile

Ja det är räfflat glas med en öppen reflektor smile joo H7 vet jag att man inte ska ha men läste lite om H7r att det mesta ströljuset försvann då vilket hade kanske vart något.

Har tänkt på det också så ringde till bilprovningen och volvo förut och fick reda på hur det va me det

Bilprovningen säger så att om man har allt som volvo smetar dit på en bil med orginalmonterat xenon samt ett intyg från volvo att det är lagliga saker i den så gör man en regbes och får det lagligt.

Men problemet är att volvo inte skriver ut sånna intyg längre alls på redan helbilsgodkända bilar.

så riva ner fronten inför varje besiktning och byta lyktor är då inte något som jag orkar med hmm därav jag tänkte mig typ H7r lampor smile

En kompis till mig bytte strålkastare och och lyckades få igenom det på besiktningen. Besiktningsgubben såg lite fundersam ut men sa " står att den inte ska ha xenon men allt ser ut som det ska " Så godkände han den, så oddsen att åka fast med allt som en orginal har är inte jätte stor smile


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1286
Ankmeister skrev:
martinn skrev:
Ankmeister skrev:

Ja antar att du har reflektor? Och spridningen sitter i glaset? ( räfflat ) Kör du H7 i den så bländar det ungeför som ett xenonkonverterat helljus, förjävla mycket. Köper du H7R Bländar du fortfarande lite, endelstick går ej att få bort med räfflat glas.

Är det på din s60? Köp orginal xenon strålksatare, Mycket bättre ljus + bi xenon ( reflektorn flyttarsig och assisterar helljuset) inte direkt svårt att koppla in heller smile Det kommer kosta lite för 2 begagnade på blocket men du kan klara besiktningen med det smile

Ja det är räfflat glas med en öppen reflektor smile joo H7 vet jag att man inte ska ha men läste lite om H7r att det mesta ströljuset försvann då vilket hade kanske vart något.

Har tänkt på det också så ringde till bilprovningen och volvo förut och fick reda på hur det va me det

Bilprovningen säger så att om man har allt som volvo smetar dit på en bil med orginalmonterat xenon samt ett intyg från volvo att det är lagliga saker i den så gör man en regbes och får det lagligt.

Men problemet är att volvo inte skriver ut sånna intyg längre alls på redan helbilsgodkända bilar.

så riva ner fronten inför varje besiktning och byta lyktor är då inte något som jag orkar med hmm därav jag tänkte mig typ H7r lampor smile

En kompis till mig bytte strålkastare och och lyckades få igenom det på besiktningen. Besiktningsgubben såg lite fundersam ut men sa " står att den inte ska ha xenon men allt ser ut som det ska " Så godkände han den, så oddsen att åka fast med allt som en orginal har är inte jätte stor smile

Frågan e hur många gånger man har sån tur då. För det är ett j-v meck att sätta på givare på bakaxlar och dra fram kablar osv osv osv. Vore tämligen drygt och göra allt det för att senare behöva ta av igen tongue


3 181 Inlägg
26 december 2012
#1287
bytt lyktor till bixenon och LSM till en för xenon så kommer du igenom bes 4 fall av 5 har så på min Bixenon lyktor från en 06


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1288
tobzter skrev:
bytt lyktor till bixenon och LSM till en för xenon så kommer du igenom bes 4 fall av 5 har så på min Bixenon lyktor från en 06

Hur har du löst den automatiska nivåregleringen?

för dom kollar ju om lyktorna går upp/ner och gör en "check" vid besiktning för att xenon ska vara lagligt.


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1289
martinn skrev:
Ankmeister skrev:
martinn skrev:

Ja det är räfflat glas med en öppen reflektor smile joo H7 vet jag att man inte ska ha men läste lite om H7r att det mesta ströljuset försvann då vilket hade kanske vart något.

Har tänkt på det också så ringde till bilprovningen och volvo förut och fick reda på hur det va me det

Bilprovningen säger så att om man har allt som volvo smetar dit på en bil med orginalmonterat xenon samt ett intyg från volvo att det är lagliga saker i den så gör man en regbes och får det lagligt.

Men problemet är att volvo inte skriver ut sånna intyg längre alls på redan helbilsgodkända bilar.

så riva ner fronten inför varje besiktning och byta lyktor är då inte något som jag orkar med hmm därav jag tänkte mig typ H7r lampor smile

En kompis till mig bytte strålkastare och och lyckades få igenom det på besiktningen. Besiktningsgubben såg lite fundersam ut men sa " står att den inte ska ha xenon men allt ser ut som det ska " Så godkände han den, så oddsen att åka fast med allt som en orginal har är inte jätte stor smile

Frågan e hur många gånger man har sån tur då. För det är ett j-v meck att sätta på givare på bakaxlar och dra fram kablar osv osv osv. Vore tämligen drygt och göra allt det för att senare behöva ta av igen tongue

Auto reglering av ljusen är inte olagligt. Möjligen måste du plocka bort Xenonet. Resten kan väl vara kvar och i funktion.
Då åker du i alla fall inte omkring ock bländar mötande. Det är ju jättebra.


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1290
Kristian_V skrev:
martinn skrev:
Ankmeister skrev:

En kompis till mig bytte strålkastare och och lyckades få igenom det på besiktningen. Besiktningsgubben såg lite fundersam ut men sa " står att den inte ska ha xenon men allt ser ut som det ska " Så godkände han den, så oddsen att åka fast med allt som en orginal har är inte jätte stor smile

Frågan e hur många gånger man har sån tur då. För det är ett j-v meck att sätta på givare på bakaxlar och dra fram kablar osv osv osv. Vore tämligen drygt och göra allt det för att senare behöva ta av igen tongue

Auto reglering av ljusen är inte olagligt. Möjligen måste du plocka bort Xenonet. Resten kan väl vara kvar och i funktion.
Då åker du i alla fall inte omkring ock bländar mötande. Det är ju jättebra.

Nej men jag menar att man sätter dit allt som behövs för en "laglig" konvertering vilket är automatisk reglering och spolning osv osv men så går det inte genom ändå. Då är det lite smådrygt att ta av fronten varje år man ska besikta och byta lyktor sad


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1291
martinn skrev:
Kristian_V skrev:
martinn skrev:

Frågan e hur många gånger man har sån tur då. För det är ett j-v meck att sätta på givare på bakaxlar och dra fram kablar osv osv osv. Vore tämligen drygt och göra allt det för att senare behöva ta av igen tongue

Auto reglering av ljusen är inte olagligt. Möjligen måste du plocka bort Xenonet. Resten kan väl vara kvar och i funktion.
Då åker du i alla fall inte omkring ock bländar mötande. Det är ju jättebra.

Nej men jag menar att man sätter dit allt som behövs för en "laglig" konvertering vilket är automatisk reglering och spolning osv osv men så går det inte genom ändå. Då är det lite smådrygt att ta av fronten varje år man ska besikta och byta lyktor sad

Varför måste du byta lyktor? Kan du inte bara stoppa i Halogen under besiktningen i så fall?


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1292
Kristian_V skrev:
martinn skrev:
Kristian_V skrev:

Auto reglering av ljusen är inte olagligt. Möjligen måste du plocka bort Xenonet. Resten kan väl vara kvar och i funktion.
Då åker du i alla fall inte omkring ock bländar mötande. Det är ju jättebra.

Nej men jag menar att man sätter dit allt som behövs för en "laglig" konvertering vilket är automatisk reglering och spolning osv osv men så går det inte genom ändå. Då är det lite smådrygt att ta av fronten varje år man ska besikta och byta lyktor sad

Varför måste du byta lyktor? Kan du inte bara stoppa i Halogen under besiktningen i så fall?

Men kan väll inte sätta i halogen i orginal xenonlyktor?

det är väll D2s socket i dom och halogenlampan orginal är H7? smile


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1293
martinn skrev:
Kristian_V skrev:
martinn skrev:

Nej men jag menar att man sätter dit allt som behövs för en "laglig" konvertering vilket är automatisk reglering och spolning osv osv men så går det inte genom ändå. Då är det lite smådrygt att ta av fronten varje år man ska besikta och byta lyktor sad

Varför måste du byta lyktor? Kan du inte bara stoppa i Halogen under besiktningen i så fall?

Men kan väll inte sätta i halogen i orginal xenonlyktor?

det är väll D2s socket i dom och halogenlampan orginal är H7? smile

Missade att du skall byta till projektor strålkastare...
Ja då blir det mycket meck!

Har du varit i kontakt med bilprovningen om det då?
Deras tekniker brukar vara hjälpsamma..


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1294
Kristian_V skrev:
martinn skrev:
Kristian_V skrev:

Varför måste du byta lyktor? Kan du inte bara stoppa i Halogen under besiktningen i så fall?

Men kan väll inte sätta i halogen i orginal xenonlyktor?

det är väll D2s socket i dom och halogenlampan orginal är H7? smile

Missade att du skall byta till projektor strålkastare...
Ja då blir det mycket meck!

Har du varit i kontakt med bilprovningen om det då?
Deras tekniker brukar vara hjälpsamma..

Nej men det va ju på tal om att det går att sätta dit orginal xenon lyktor och sen köra på och besikta ändå trots att det inte är lagligt.

Kika mitt inlägg längst upp på denna sida smile


414 Inlägg
26 december 2012
#1295
martinn skrev:
tobzter skrev:
bytt lyktor till bixenon och LSM till en för xenon så kommer du igenom bes 4 fall av 5 har så på min Bixenon lyktor från en 06

Hur har du löst den automatiska nivåregleringen?

för dom kollar ju om lyktorna går upp/ner och gör en "check" vid besiktning för att xenon ska vara lagligt.

Volvos xenon orginal lyktor på v70n-s60n 2001-2007(?) rör sig inte vid start, just därför åker man sällan fast. Audi vw har alltid rörtsig vid start och kommer alltid göra det. Nya volvo gör det dock, samt s40 och v50 med projektor gör det ochså


2 624 Inlägg
26 december 2012
#1296
Ankmeister skrev:
martinn skrev:
tobzter skrev:
bytt lyktor till bixenon och LSM till en för xenon så kommer du igenom bes 4 fall av 5 har så på min Bixenon lyktor från en 06

Hur har du löst den automatiska nivåregleringen?

för dom kollar ju om lyktorna går upp/ner och gör en "check" vid besiktning för att xenon ska vara lagligt.

Volvos xenon orginal lyktor på v70n-s60n 2001-2007(?) rör sig inte vid start, just därför åker man sällan fast. Audi vw har alltid rörtsig vid start och kommer alltid göra det. Nya volvo gör det dock, samt s40 och v50 med projektor gör det ochså

Okej fiffigt. Då vart det lite lättare ju smile

men tror fortfarande inte riktigt på att åka in på besiktningen med xenonlyktor fast halogen sitter där orginal. Måste lösa någon "plan B" utan att behöva ta av fronten varje gång då.

Får kluras på en stund till tongue


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1297
martinn skrev:
Okej fiffigt. Då vart det lite lättare ju smile

men tror fortfarande inte riktigt på att åka in på besiktningen med xenonlyktor fast halogen sitter där orginal. Måste lösa någon "plan B" utan att behöva ta av fronten varje gång då.

Får kluras på en stund till tongue

Finns det projektor strålkastare, med Halogen?
I så fall kan du köpa sådana och sätta i vanligt xenon kit med rätt sockel. (H1 eller H7. ?)


414 Inlägg
26 december 2012
#1298
Kristian_V skrev:
martinn skrev:
Okej fiffigt. Då vart det lite lättare ju smile

men tror fortfarande inte riktigt på att åka in på besiktningen med xenonlyktor fast halogen sitter där orginal. Måste lösa någon "plan B" utan att behöva ta av fronten varje gång då.

Får kluras på en stund till tongue

Finns det projektor strålkastare, med Halogen?
I så fall kan du köpa sådana och sätta i vanligt xenon kit med rätt sockel. (H1 eller H7. ?)

vi snackar om reflektor strålkastare smile


1 893 Inlägg
26 december 2012
#1299
Ankmeister skrev:
Kristian_V skrev:
martinn skrev:
Okej fiffigt. Då vart det lite lättare ju smile

men tror fortfarande inte riktigt på att åka in på besiktningen med xenonlyktor fast halogen sitter där orginal. Måste lösa någon "plan B" utan att behöva ta av fronten varje gång då.

Får kluras på en stund till tongue

Finns det projektor strålkastare, med Halogen?
I så fall kan du köpa sådana och sätta i vanligt xenon kit med rätt sockel. (H1 eller H7. ?)

vi snackar om reflektor strålkastare smile

Om du bygger om med original Xenon, blir det mycket mek inför besiktning varje år om de inte köper din ombyggnad.
Använder du Halogen reflektorn med Xenon kit, lär en vaken besiktningsman slå ner på att det står fel E märkning på glaset till lyktan... (Olika bokstäver för Halogen och Xenon. Även vaken polis på gatan kan se det.)

Som att välja mellan pest eller kolera.


Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
26 december 2012
#1300
On topic
Har nu beställt lite saker från prestandabelysning.se. Så inväntar leverans om ngr dar. Btw, dom har en väldigt kunnig personal och bra service.

Offtopic

Nu kan ni gärna få "hacka" på mig om att jag gör reklam för företag. Har restan av dan på mig att läsa alla era inlägg och PM jag nu kommer att få. Jag hämtar godis och popcorn om en stund wink
Senast redigerat av C_A_T (26 december 2012)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/


Sök