6117
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

783 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
Rocknob skrev:
Nån fler som har beställt extraljus från bulles34?

Jag beställde 3 NBB från honom, skulle få dessa i slutet av denna vecka, mejlade honom i Onsdags och frågade snällt om han hade skickat dom, för ville ha dom innan helgen.

Men han svarade inte, men såg att han bytte namn till "varmtkaffe" bara för jag heter "kalltkaffe" så tänkte mejla igen och fråga om han hade skickat, men då hade jag blivit blockad, har ingen aning om varför.

Har inte betalat förskott eller något, skum person då han bytte namn sådär sen blockar en utan anledning. Så rekomenderar ej honom.

han sa att ja skulle få de nu på tisdag 3st hella 3003er som är en present till en kompis, inget svar eller nåt av han. Så någon leverans är inget att vänta sig alltså ?

JFfoto
5 januari 2013
Rocknob skrev:
Kalltkaffe skrev:
Rocknob skrev:
Nån fler som har beställt extraljus från bulles34?

Jag beställde 3 NBB från honom, skulle få dessa i slutet av denna vecka, mejlade honom i Onsdags och frågade snällt om han hade skickat dom, för ville ha dom innan helgen.

Men han svarade inte, men såg att han bytte namn till "varmtkaffe" bara för jag heter "kalltkaffe" så tänkte mejla igen och fråga om han hade skickat, men då hade jag blivit blockad, har ingen aning om varför.

Har inte betalat förskott eller något, skum person då han bytte namn sådär sen blockar en utan anledning. Så rekomenderar ej honom.

han sa att ja skulle få de nu på tisdag 3st hella 3003er som är en present till en kompis, inget svar eller nåt av han. Så någon leverans är inget att vänta sig alltså ?

Troligtvis inte, du har inte betalat förskott va? Isåfall är det nog bara att beställa någon annanstans..

GL77
5 januari 2013
Kalltkaffe skrev:
Sluta tjafsa nu, annars kommmer jag och tar era extraljus (som man tar leksaker utav barn som tjafsar) Och sätter dom på min bil istället big_smile haha.

Har ni några förslag på hur man kan fästa två små backlampor på min? helst på taket, som riktas typ ner lite.. annars får jag väl sätta dom under kofångarn bak, om jag nu ska ha några, vet ej :p

Om du kan och vill montera ett takräcke till så kan du montera 2 st av denna:

http://www.prestandabelysning.se/20w-cr … ljus/118-0

Annars så får du väl montera tex 2 st av denna under kofångarn bak:

http://www.prestandabelysning.se/18w-le … ampa/229-0

783 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
Rocknob skrev:
Kalltkaffe skrev:

Troligtvis inte, du har inte betalat förskott va? Isåfall är det nog bara att beställa någon annanstans..

Han skulle skicka på postförskott sa han, är ju konstigt att han inte svarar när han ändå skulle skicka på postförskott, väldigt skum å falsk typ. Mindre roligt när den som skulle få sakerna fyller år på torsdag ! sad

JFfoto
5 januari 2013
XenonPowerFreak skrev:
Kalltkaffe skrev:
Sluta tjafsa nu, annars kommmer jag och tar era extraljus (som man tar leksaker utav barn som tjafsar) Och sätter dom på min bil istället big_smile haha.

Har ni några förslag på hur man kan fästa två små backlampor på min? helst på taket, som riktas typ ner lite.. annars får jag väl sätta dom under kofångarn bak, om jag nu ska ha några, vet ej :p

Tackar, den sista verkar intressan, då den är såpass liten smile ska ta en funderare på det.

GL77
5 januari 2013
Kalltkaffe skrev:
XenonPowerFreak skrev:
Kalltkaffe skrev:

Tackar, den sista verkar intressan, då den är såpass liten smile ska ta en funderare på det.

Gör så, funderar själv på att beställa ett par av dessa smile
Senast redigerat av XenonPowerFreak (5 januari 2013)

996 Inlägg
5 januari 2013
Tackar tackar XenonPowerFreak! smile

90 Inlägg
5 januari 2013
Tänkte montera xenon i backljuset på min E36a. Var köper man billigaste/bästa 15w-kitet?
Mvh

Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?

Avstängd
1 418 Inlägg
5 januari 2013
Spigget skrev:
Tänkte montera xenon i backljuset på min E36a. Var köper man billigaste/bästa 15w-kitet?
Mvh

googla smile

392 Inlägg
5 januari 2013
Kalltkaffe skrev:

jag köpte denna, lyser helt okej bakåt, lägger upp en bild senare smile

http://www.prestandabelysning.se/10w-mi … ampa/111-0

90 Inlägg
5 januari 2013
Johan85 skrev:
Spigget skrev:
Mvh

googla smile

Lite onödig kommentar kanske. Klart som fan jag har googlat men anledningen till att jag frågar är ju för jag vill höra folks åsikter & erfarenheter kanske?!

Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?

GL77
5 januari 2013
Spigget skrev:
Johan85 skrev:
Spigget skrev:
Mvh

googla smile

Lite onödig kommentar kanske. Klart som fan jag har googlat men anledningen till att jag frågar är ju för jag vill höra folks åsikter & erfarenheter kanske?!

Här ska du få ett svar baserat på erfarenhet.

Jag har haft 15w xenon backljus kittet och det är inget jag rekommenderar, bortkastade
pengar helt enkelt.

Det du ska köpa är ett 35w kit med H3 lampor, eftersom de är kortare än H1 med flera.

Du kan behöva "modda" infästningen för lampan, har du frågor ang detta så får du självklart skicka mig ett PM.

Jag har ett 55w kit monterat i mina backljus, funkar kanon big_smile

Mvh Gustav
Senast redigerat av XenonPowerFreak (5 januari 2013)

GL77
5 januari 2013
TBergsten skrev:
Tackar tackar XenonPowerFreak! smile

Varsågod bara kul att kunna hjälpa till smile

512 Inlägg
5 januari 2013
Synd man int fått se nån led ramp i action så att säga. Är sugen åh sälja Nbbarna te nästa vinter åh köpa en Led ramp åh ha i fronten ist. Men om man ska ha en med mkt lumen så känns de som den kom bli lika bred som bilen xD

414 Inlägg
5 januari 2013
Mitt  förra inlägg måste varit osynligt. Vi gör ett nytt försök smile

Mina led extraljus som sitter fram stör radion när dom lyser. Allt är kopplat som det ska vara kopplat men icke. Relät har en 87A Utgång. Växel relä typ. Kan det ha med det att göra?smile

Fotograf
1 319 Inlägg
5 januari 2013
Ankmeister skrev:

Mina led extraljus som sitter fram stör radion när dom lyser. Allt är kopplat som det ska vara kopplat men icke. Relät har en 87A Utgång. Växel relä typ. Kan det ha med det att göra?smile

på vilket vis stör det då? brusar radion eller blir det ett vinande ljud?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

21 761 Inlägg
5 januari 2013
Min erfarenhet hittills av ledramp är att om man inte vill ha en massa närljus så bör den monteras på taket, inte i fronten. Har en ramp just nu på min 240 och den sitter "på ordinarie plats", dvs mellan halvljuslyktorna. Jag får rikta den svagt uppåt för att slippa ett starkt närljus som gör att ögonen dras dit.

Väldig jämn ljusbild är det dock och ungefär den bredd jag vill ha. smile

414 Inlägg
5 januari 2013
fredda_king skrev:
Ankmeister skrev:

på vilket vis stör det då? brusar radion eller blir det ett vinande ljud?

Jaha ja det brusar när jag tänder dom smile

414 Inlägg
5 januari 2013
Confide skrev:
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/lampvarning-canceller/emc-avstorningsfilter.html

Detta är vad du behöver smile.

Jag har ju ledbackljus och dom stör inte? Ska testa byta relä kolla över alla sladdar och se om det blir bättre:)

Sök