Lägger upp bilderna här i stället och ett kopplingsschema över ljusförstärkarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142502/142502-16ca2dbe7b1de945722b91d001882b3d.jpg]()
Nightbraker till höger.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142502/142502-eaa7e788c8a9e8df2d51464a72538cf6.jpg]()
Nightbraker till höger. Någon 80-90w lampa till vänster.
Jag rekomenderar och mäta vilken spänning du har på lampan innan du bygger ljusförstärkare, Har du ca 14V där med bilen i gång så har du ingen nytta av ljusförstärkare. (jag hade 11,8V innan montering och 13,9V efter)
Mät spänningen med bilen i gång och med halvljus tänt vid mätningen vid lampan.
Så här byggde jag min ljusförstärkare.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142502/142502-acc64a556c8f1e84dd55154e69f13bf0.jpg]()
En matarkabel till relät från batteriet. Glöm inte säkringen. Den ska sitta så nära batteriet som möjligt.
Jag drog samma kabel till båda reläna från batteriet. Delade kabeln vid kabelskon bara.
En kabel från reläts jord till kaross eller annan jordpunkt.
En kabel från Halvljusets stift i kantakten till lampan som dras till relät. Sedan vidare till motsvarande stift på lampan.
En kabel från heljusets stift i kontakten som dras till det andra relät. Sedan till motsvarande stift på lampan.
Jag drog jordkabeln till lampan direkt från kontaktstycket då jag mätt min jord som var ok. är du osäker så dra en ny jord till lampan. Har du dålig jord är ljusförstärkaren bortkastade pengar.
Vill du bara ha ljusförstärkare på halvljuset så bygger du bara med ett enkelrelä och drar heljusets ström direkt från kontakten (så har ja på min då ja ändå har 290w xenon på heljuset)
Bilderna är tagna med en galaxy note telefon så inte rättvisa.