Trafikproblem - Sluta blinka, jag ser när jag kan köra!

Miklen
12 oktober 2006 ·

civic skrev:

FireTraXX skrev:
Men det är inte bara vi lastbilschaufförer som är dumma i huvudet.
Idag började en ambulans blinka med heljusen för att jag inte flyttade mig...
Känns inte som att jag är sugen på att meja ner vägarbetarna bara för att han har häftiga blåa lampor på taket...

Och många gånger så är det nån fi**a som tvunget ska köra i 88km/h vilket är sjukt roande när jag har 40 mil kvar att köra.

Frustration måste ju ändå vara när man kör lastbil och det ligger nåt snille i runt 75-80 km/h på 90-väg så man inte kan köra om (och har 40 mil kvar att köra) wink

JA det är jävligt jobbit.. speciellt när man har en trött gammal volvo me nästan 7 ton last i.. max va 7200kg wink då va den ju inte så stark..å sen när man väl fått upp 80-90 så ligger d nån intelligent människa i 60-70 å i dom småländska skogarna finns inte så många "bra" omkörningszoner..speciellt inte me en tungt lastad trög lastbil.. Då har d väl hänt att man har blinkat lite på dom efter några mil... å inte gör dom nåt för att underlätta omkörning inte..

Mattzzon Trucker
12 oktober 2006 · 168 Inlägg

Det här me att " blinka för att du kan köra om nu" fenomenet har ja då aldrig råkat ut för. Ja lägger mig som en del andra sa här i kanten o låter dom köra om, bruka vara väldigt uppskattat, fick faktiskt en slängkyss av 2 fina tjejer i en Volvo i GBG för ett tag sedan hehe big_smile...Va lite små roligt.

Men:
Sen har vi ju dom där som tydligen inte fick lära sig att backspegeln e till för att titta i, typ kommer där me 40 ton o rullar fiiin fint, ner för en liten backe o man tar fart inför nästa uppförsbacke, va komemr då?..Jo...Ett jälva rikspucko som ligger i 70-80 MAX på en 90 väg och man själv kommer i nästan 100, me 40 ton så trycker det på en del, och så hoppas man på att bilfan ska SE att de kommer en stor lastbil bakom han, men gör han de?..NE!...Själv får man bromsa in som en galning och hänger sig på tutan i typ 10 min och blinka me helljusen så att blinda kunde se det. Ökar han?...Ne.....Blir sååå trött på sånna, själv hade ja INTE velat ha en lastbil kommandes i full fart bakom mig, ja hade ju gasat som satan för att inte bli platt om rumpan.

En liten sak ja har tänkt på ett tag e att alla skulle nästan ha suttigt i en lastbil i trafik bara för att få se hur lite vi ser bakom oss osv.....om hur svårt de kan vara att bedömma avstånd i speglarna o så. Då skulle nog folk fårstå lite mer om hur vi har de och varför vi ibland gör som vi gör.

Men men vi alla e inte skapta för att fatta i trafiken, finns puckon överallt.

Senast redigerat av Mattzzon (12 oktober 2006)

Muttley
12 oktober 2006 ·

Mattzzon skrev:
Det här me att " blinka för att du kan köra om nu" fenomenet har ja då aldrig råkat ut för. Ja lägger mig som en del andra sa här i kanten o låter dom köra om, bruka vara väldigt uppskattat, fick faktiskt en slängkyss av 2 fina tjejer i en Volvo i GBG för ett tag sedan hehe big_smile...Va lite små roligt.

Men:
Sen har vi ju dom där som tydligen inte fick lära sig att backspegeln e till för att titta i, typ kommer där me 40 ton o rullar fiiin fint, ner för en liten backe o man tar fart inför nästa uppförsbacke, va komemr då?..Jo...Ett jälva rikspucko som ligger i 70-80 MAX på en 90 väg och man själv kommer i nästan 100, me 40 ton så trycker det på en del, och så hoppas man på att bilfan ska SE att de kommer en stor lastbil bakom han, men gör han de?..NE!...Själv får man bromsa in som en galning och hänger sig på tutan i typ 10 min och blinka me helljusen så att blinda kunde se det. Ökar han?...Ne.....Blir sååå trött på sånna, själv hade ja INTE velat ha en lastbil kommandes i full fart bakom mig, ja hade ju gasat som satan för att inte bli platt om rumpan.

En liten sak ja har tänkt på ett tag e att alla skulle nästan ha suttigt i en lastbil i trafik bara för att få se hur lite vi ser bakom oss osv.....om hur svårt de kan vara att bedömma avstånd i speglarna o så. Då skulle nog folk fårstå lite mer om hur vi har de och varför vi ibland gör som vi gör.

Men men vi alla e inte skapta för att fatta i trafiken, finns puckon överallt.

jag hatar lastbilar pga att jag råkar alltid ut för idioter som sitter i lastbilarna bytar körfält till omkörning just precis när jag fått upp farten :S

mamma har blivit jagad av fler lastbilschaufförer varför vet vi inte (hon har kört ordentligt alltid)

tycker liksom de kvittar fan om lastbilschaufförer blinkar eller vad de nu vill jag kör om när jag känner för de och vill!

OT
till er lastbilschaufförer en fråga
jag körde om en lastbil i ca 150 på en 110 väg och plötsligt börjar han blinka med helljusen och tutar på mig, varför just så ?? jag gjorde ett eget fel men inget som direkt var okrontrollerat och jag var inte när lastbilen heller:S  antagligen en idiot som körde lastbilen!!

wiikman
12 oktober 2006 · 165 Inlägg

Det är väl bara att ignorera blinkarna från lastbilarna och köra om när man känner för det

_________
Audi Coupe
2.3 '92
Miklen
12 oktober 2006 ·

tkd_rille skrev:

Mattzzon skrev:
Det här me att " blinka för att du kan köra om nu" fenomenet har ja då aldrig råkat ut för. Ja lägger mig som en del andra sa här i kanten o låter dom köra om, bruka vara väldigt uppskattat, fick faktiskt en slängkyss av 2 fina tjejer i en Volvo i GBG för ett tag sedan hehe big_smile...Va lite små roligt.

Men:
Sen har vi ju dom där som tydligen inte fick lära sig att backspegeln e till för att titta i, typ kommer där me 40 ton o rullar fiiin fint, ner för en liten backe o man tar fart inför nästa uppförsbacke, va komemr då?..Jo...Ett jälva rikspucko som ligger i 70-80 MAX på en 90 väg och man själv kommer i nästan 100, me 40 ton så trycker det på en del, och så hoppas man på att bilfan ska SE att de kommer en stor lastbil bakom han, men gör han de?..NE!...Själv får man bromsa in som en galning och hänger sig på tutan i typ 10 min och blinka me helljusen så att blinda kunde se det. Ökar han?...Ne.....Blir sååå trött på sånna, själv hade ja INTE velat ha en lastbil kommandes i full fart bakom mig, ja hade ju gasat som satan för att inte bli platt om rumpan.

En liten sak ja har tänkt på ett tag e att alla skulle nästan ha suttigt i en lastbil i trafik bara för att få se hur lite vi ser bakom oss osv.....om hur svårt de kan vara att bedömma avstånd i speglarna o så. Då skulle nog folk fårstå lite mer om hur vi har de och varför vi ibland gör som vi gör.

Men men vi alla e inte skapta för att fatta i trafiken, finns puckon överallt.

OT
till er lastbilschaufförer en fråga
jag körde om en lastbil i ca 150 på en 110 väg och plötsligt börjar han blinka med helljusen och tutar på mig, varför just så ?? jag gjorde ett eget fel men inget som direkt var okrontrollerat och jag var inte när lastbilen heller:S  antagligen en idiot som körde lastbilen!!

E du säker på att lastbilen i fråga inte mötte en annan lastbil ?

Muttley
12 oktober 2006 ·

Miklen skrev:

tkd_rille skrev:

Mattzzon skrev:
Det här me att " blinka för att du kan köra om nu" fenomenet har ja då aldrig råkat ut för. Ja lägger mig som en del andra sa här i kanten o låter dom köra om, bruka vara väldigt uppskattat, fick faktiskt en slängkyss av 2 fina tjejer i en Volvo i GBG för ett tag sedan hehe big_smile...Va lite små roligt.

Men:
Sen har vi ju dom där som tydligen inte fick lära sig att backspegeln e till för att titta i, typ kommer där me 40 ton o rullar fiiin fint, ner för en liten backe o man tar fart inför nästa uppförsbacke, va komemr då?..Jo...Ett jälva rikspucko som ligger i 70-80 MAX på en 90 väg och man själv kommer i nästan 100, me 40 ton så trycker det på en del, och så hoppas man på att bilfan ska SE att de kommer en stor lastbil bakom han, men gör han de?..NE!...Själv får man bromsa in som en galning och hänger sig på tutan i typ 10 min och blinka me helljusen så att blinda kunde se det. Ökar han?...Ne.....Blir sååå trött på sånna, själv hade ja INTE velat ha en lastbil kommandes i full fart bakom mig, ja hade ju gasat som satan för att inte bli platt om rumpan.

En liten sak ja har tänkt på ett tag e att alla skulle nästan ha suttigt i en lastbil i trafik bara för att få se hur lite vi ser bakom oss osv.....om hur svårt de kan vara att bedömma avstånd i speglarna o så. Då skulle nog folk fårstå lite mer om hur vi har de och varför vi ibland gör som vi gör.

Men men vi alla e inte skapta för att fatta i trafiken, finns puckon överallt.

OT
till er lastbilschaufförer en fråga
jag körde om en lastbil i ca 150 på en 110 väg och plötsligt börjar han blinka med helljusen och tutar på mig, varför just så ?? jag gjorde ett eget fel men inget som direkt var okrontrollerat och jag var inte när lastbilen heller:S  antagligen en idiot som körde lastbilen!!

E du säker på att lastbilen i fråga inte mötte en annan lastbil ?

Japps klockan var halv2 på natten på väg hem från jobbet! Bara jag och den lastbilen som blinka och tuta!! kände rätt jobbigt med ljus så jag skruva upp musiken och vred på backspegeln.

Ckosworth Mr
12 oktober 2006 · 607 Inlägg

tkd_rille skrev:

Miklen skrev:

tkd_rille skrev:
OT
till er lastbilschaufförer en fråga
jag körde om en lastbil i ca 150 på en 110 väg och plötsligt börjar han blinka med helljusen och tutar på mig, varför just så ?? jag gjorde ett eget fel men inget som direkt var okrontrollerat och jag var inte när lastbilen heller:S  antagligen en idiot som körde lastbilen!!

E du säker på att lastbilen i fråga inte mötte en annan lastbil ?

Japps klockan var halv2 på natten på väg hem från jobbet! Bara jag och den lastbilen som blinka och tuta!! kände rätt jobbigt med ljus så jag skruva upp musiken och vred på backspegeln.

Du hade säkert helljuset på tongue

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Muttley
12 oktober 2006 ·

Ckosworth skrev:

tkd_rille skrev:

Miklen skrev:

E du säker på att lastbilen i fråga inte mötte en annan lastbil ?

Japps klockan var halv2 på natten på väg hem från jobbet! Bara jag och den lastbilen som blinka och tuta!! kände rätt jobbigt med ljus så jag skruva upp musiken och vred på backspegeln.

Du hade säkert helljuset på tongue

hehe ja efter jag kört om han smile
kändes rätt konstigt,
hmm kan hänt jag hade dimljus igång men tror inte de faktiskt hehe

Mattzzon Trucker
13 oktober 2006 · 168 Inlägg

rille....Just de ja menade me mitt förra inlägg, alla skulle sätta sig i en lastbil och köra runt o få se hur det är. Man ser MYCKET fram men typ inget bak pågrund av speglarna lurar en på avstånd och hastighet på bilarna som kommer.
Att din mamma har blivit " jagad " som du säger kan ju då vara mitt exempel. Att lastbilen kommer i full fart och måste bromsa in för att en laglydig person kör ordentligt. De ska man göra MEN....säger bara de att GASA PÅ när en lastbil kommer i röven utför en nedförsbacke. Ja lovar....ni båda tjänar på de.
Nu vet ja inte om det va exakt så som hänt din mamma,,,bara tråkigt att behöva känna sig jagad för lastbilar är ju inte små :S....Skeligt bara.

Sen där det me omkörningen....tjaaa....Han kanske blev rädd bara, för tänk dig ha nligger i 80 och du bränner förbi i 150.....70km/h skillnad...Svissar förbi rätt så bra så...Han blev la kanske lite " aaa jälva ungdommar oooo bjäbbjäb tongue"..Du vet de där....Eller så blev han bara sur över att du körde fortare än han wink....

De e så mycket som folk inte begriuper som inte kör lastbil...Min familj gapar på mig när dom typ ha haft otur me lastbilar en dag,,,,då får ja försöka att gå in och försvara oss alla...Inte lätt men.
Så ja säger det igen, alla som inte vet hur det är...Åk med en lastbil och se efter, ja tro att många kommer att ändra uppfattning om varför vi gör som vi gör ibland.

Miklen
13 oktober 2006 ·

Ja skulle helt enkelt tro att han satt å halvsov å sen blev överraskad när du körde förbi sen fick han ryck på inredningen bara wink eller så upplevde han att du körde för nära i sin halvsömn smile

Muttley
13 oktober 2006 ·

Mattzzon skrev:
rille....Just de ja menade me mitt förra inlägg, alla skulle sätta sig i en lastbil och köra runt o få se hur det är. Man ser MYCKET fram men typ inget bak pågrund av speglarna lurar en på avstånd och hastighet på bilarna som kommer.
Att din mamma har blivit " jagad " som du säger kan ju då vara mitt exempel. Att lastbilen kommer i full fart och måste bromsa in för att en laglydig person kör ordentligt. De ska man göra MEN....säger bara de att GASA PÅ när en lastbil kommer i röven utför en nedförsbacke. Ja lovar....ni båda tjänar på de.
Nu vet ja inte om det va exakt så som hänt din mamma,,,bara tråkigt att behöva känna sig jagad för lastbilar är ju inte små :S....Skeligt bara.

Sen där det me omkörningen....tjaaa....Han kanske blev rädd bara, för tänk dig ha nligger i 80 och du bränner förbi i 150.....70km/h skillnad...Svissar förbi rätt så bra så...Han blev la kanske lite " aaa jälva ungdommar oooo bjäbbjäb tongue"..Du vet de där....Eller så blev han bara sur över att du körde fortare än han wink....

 
De e så mycket som folk inte begriuper som inte kör lastbil...Min familj gapar på mig när dom typ ha haft otur me lastbilar en dag,,,,då får ja försöka att gå in och försvara oss alla...Inte lätt men.
Så ja säger det igen, alla som inte vet hur det är...Åk med en lastbil och se efter, ja tro att många kommer att ändra uppfattning om varför vi gör som vi gör ibland.

hehe ja mammas version var ju hon var på väg från kristianstad och skulle hemmåt och hon körde ju runt 90-100 (kör hon saktare och ser lastbilar komma upp bakom henne så stannar hon alltid när hon kan eller svänger av hon är rädd för de) så lastbilen körde efter henne ett bra tag och hon höll 90 men lastbilen trycker nästan av henne då ökar hon och blinkar av på en väg, då följer bilen efter henne, nästa blink följer han fortfarande efter, sen så lät hon lastbilen komma upp nära henne, och då tvärsvängde hon av en avfart så att lastbilen ej hann reagera


hehe jo de är klart, man känner väl av det rätt bra om man ligger rätt mycket fortare:) har jag i och för sig märkt själv när man kört :S (jag typ 160 och en ferrari som blev jättesur på mig och blåste om mig i säkerligen 280 kändes som jag körde i 70 ehhe)

jag har bara suttit upp i en lastbilskupe en gång och visst man ser mycket mer. Men har aldrig åkt lastbil.
jag gnäller nog inte direkt på deras jobb och så, men  jag har tyvärr råkat ut för en del jävliga lastbilschaufförer.

de äkligaste som jag kommer på nu är när jag körde med min brorsdotter och min bror i bilen,(håller alltid hastigheterna med barn i bil) skulle köra från mig till perstorp så kom de ju såklart en lastbil och trycker mig när jag ligger i ca 90 laglig hastighet då, inte uppförsbacke ny lastbil med. han blev väl sur för jag körde lagligt. då plötsligt ska idioten köra om mig och innan han har hela ekipaget förbi min bil så ska han lägga sig i den vanliga filen igen kan ju säga att mitt hjärta slog rätt mycket då, jag var ju mest rädd för att bli avkörd och skada min brorsdotter och bror!!!


EDIT: sorry att jag skriver offtopic men tycker de är lättast att låna tråden smile hoppas de inte är till besvär!!

Senast redigerat av tkd_rille (13 oktober 2006)

Shorty666
13 oktober 2006 · 362 Inlägg

Att folk blir Lite förvirrade när man blinkar om dom får man väl förstå, fastän ja gillar de skarpt...
Va ja inte begriper å Tamefan HATAR, är När personbilar som ligger bakom blinkar me helljuset när dom kör om!!!  Fattar Dom/Ni inte att Vi Lastbilschaffisar har Backspeglar stora som serveringsfat?!??!?!?  Jävvla Idioti! Snacka om fotoblixt rätt i Ögat!!!
Å folk ska inte tro att Lasbilar inte ser dom som ligger bakom, dom flesta skiter bara i dem, tyvärr...

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Tega Yrkesförare
13 oktober 2006 · 1 073 Inlägg

"Sluta blinka, jag ser när jag kan köra" ?? hmm. Jo det märker man ju ofta när personbilarna alltid lyckas köra om när mötande kommer och sedan ligger och slickar röv när det e fritt.

Kan ju påpeka att jag själv aldrig blinkar, för jag vill inte ta någon annans ansvar. Men dom som gör det får gärna göra det. Har underlättat för mig många gånger.

Angående folk som blinkar för att dom vill köra om kan ju lägga ner direkt för det ger bara motsatt effekt...på mig iaf. Jag kör väldigt sällan ut i vägrenen, dels e det inget körfält och dels riskerar jag inte att rasa kanten med 60 ton och dessutom går det allt för ofta folk där eller skrotbilar uppställda. Nä, jag slickar linjen inget annat.

Folk som slickar röv och blinkar med helljuset för att jag ska gå ut i vägrenen jävlas med fel chaufför. Jag e utrustad med 10 extraljus och 6 backstrålkastare som jag gärna undviker att använda...om möjligt.

Sammanfattningsvis tycker jag att en liten högerblink e ett bra sätt att tala om att det e fritt, sedan e det upp till bilisten att ta det sista beslutet... Vill inte folk ha nån högerblink så IGNORERA DET!!

Shorty666
13 oktober 2006 · 362 Inlägg

Tega skrev:
"Sluta blinka, jag ser när jag kan köra" ?? hmm. Jo det märker man ju ofta när personbilarna alltid lyckas köra om när mötande kommer och sedan ligger och slickar röv när det e fritt.

Kan ju påpeka att jag själv aldrig blinkar, för jag vill inte ta någon annans ansvar. Men dom som gör det får gärna göra det. Har underlättat för mig många gånger.

Angående folk som blinkar för att dom vill köra om kan ju lägga ner direkt för det ger bara motsatt effekt...på mig iaf. Jag kör väldigt sällan ut i vägrenen, dels e det inget körfält och dels riskerar jag inte att rasa kanten med 60 ton och dessutom går det allt för ofta folk där eller skrotbilar uppställda. Nä, jag slickar linjen inget annat.

Folk som slickar röv och blinkar med helljuset för att jag ska gå ut i vägrenen jävlas med fel chaufför. Jag e utrustad med 10 extraljus och 6 backstrålkastare som jag gärna undviker att använda...om möjligt.

Sammanfattningsvis tycker jag att en liten högerblink e ett bra sätt att tala om att det e fritt, sedan e det upp till bilisten att ta det sista beslutet... Vill inte folk ha nån högerblink så IGNORERA DET!!

WORD!

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
StefanLKPG
14 oktober 2006 · 5 Inlägg

Ett litet tips till alla bilister om ni inte vill bli ifattkörda av lastbilar.
Ligg inte på 90 på mätarn utan ligg runt 100.
Hastighetsmätaren i personbilar visar ca 10km/h för mycke.
En hastighetsmätare i en lastbil är mer exakt(kalibreras vartannat år)
Så om ni kör 90km/h på eran mätare så kör ni igentligen 80km/h.

Goli
14 oktober 2006 · 793 Inlägg

Haha, man ska köra oberoende av andra men med hänsyn till andra...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
FireTraXX DFFL
16 oktober 2006 · 9 020 Inlägg

Spjutski skrev:

FireTraXX skrev:
Jag kör lastbil och jag blinkar inte när jag ser att det är fritt för folk att köra om.
Jag bara svänger in till sidan så får de själva bedöma hur situationen ligger.

Tack så mycket för det!! Det klart bästa sättet vilket jag tycker de flesta yrkeschaufförerna använder sig av. Då är det sedan upp till mig om jag vill köra om, vilket jag också gör när JAG tycker det passar smile Detta är för övrigt något jag även tycker bilislter skull kunna ägna sig åt. Vet man att man kör lite långsammare än vad tempot är, varför kan man inte bara kliva åt sidan så att folk lätt kan komma om.

MVH Micke

En sak som jag tycker är dåligt med bilister är att knappt någon tackar för att man lägger sig i vägrenen. Alltså blinkar höger-vänster...

För att saken är den att vi blir skyldiga ifall det går någon på vägrenen och vi träffar dem för att vi inte kan svänga ut och inte hinner bromsa i tid (tar en stund med 20 ton lastbil:P)
Och om vägrenen skulle gå isönder eller om en trasig bil står där så gäller inte försäkringen heller.

Vi riskerar en hel del när vi är snälla och går åt sidan för er skull.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ghost_boy83 CREW
16 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

FireTraXX skrev:

Spjutski skrev:

FireTraXX skrev:
Jag kör lastbil och jag blinkar inte när jag ser att det är fritt för folk att köra om.
Jag bara svänger in till sidan så får de själva bedöma hur situationen ligger.

Tack så mycket för det!! Det klart bästa sättet vilket jag tycker de flesta yrkeschaufförerna använder sig av. Då är det sedan upp till mig om jag vill köra om, vilket jag också gör när JAG tycker det passar smile Detta är för övrigt något jag även tycker bilislter skull kunna ägna sig åt. Vet man att man kör lite långsammare än vad tempot är, varför kan man inte bara kliva åt sidan så att folk lätt kan komma om.

MVH Micke

En sak som jag tycker är dåligt med bilister är att knappt någon tackar för att man lägger sig i vägrenen. Alltså blinkar höger-vänster...

För att saken är den att vi blir skyldiga ifall det går någon på vägrenen och vi träffar dem för att vi inte kan svänga ut och inte hinner bromsa i tid (tar en stund med 20 ton lastbil:P)
Och om vägrenen skulle gå isönder eller om en trasig bil står där så gäller inte försäkringen heller.

Vi riskerar en hel del när vi är snälla och går åt sidan för er skull.

tackar alltid
men vissa vill inte att man gör det sad

Ckosworth Mr
18 oktober 2006 · 607 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

FireTraXX skrev:

Spjutski skrev:

Tack så mycket för det!! Det klart bästa sättet vilket jag tycker de flesta yrkeschaufförerna använder sig av. Då är det sedan upp till mig om jag vill köra om, vilket jag också gör när JAG tycker det passar smile Detta är för övrigt något jag även tycker bilislter skull kunna ägna sig åt. Vet man att man kör lite långsammare än vad tempot är, varför kan man inte bara kliva åt sidan så att folk lätt kan komma om.

MVH Micke

En sak som jag tycker är dåligt med bilister är att knappt någon tackar för att man lägger sig i vägrenen. Alltså blinkar höger-vänster...

För att saken är den att vi blir skyldiga ifall det går någon på vägrenen och vi träffar dem för att vi inte kan svänga ut och inte hinner bromsa i tid (tar en stund med 20 ton lastbil:P)
Och om vägrenen skulle gå isönder eller om en trasig bil står där så gäller inte försäkringen heller.

Vi riskerar en hel del när vi är snälla och går åt sidan för er skull.

tackar alltid
men vissa vill inte att man gör det sad

Lite fundersam hur du kan veta att dom inte vill de???

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Freddan
18 oktober 2006 · 282 Inlägg

Det där med att tacka det är ju mer uppe i norrland folk fattar va man gör.. Alltid när man åker söderut så slutar folk nedanför gävle förstå hur man tackar tongue Den uppfattningen har jag fått iaf..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang