Nu har jag börjat med mitt nya bygge, som skall bli en Replica på Ken Block Gymkhana 3.
Vissa modifieringar blir det jämnfört med originalet, men allt ska bli så likt som möjligt.
Bilen skall stå klar till våren om allt går som det skall.
Jag har skaffat delar under en längre tid så mycket finns, men nu skall allt ihop så det blir en bil.
Många vet hur originalet ser ut, men här kommer ännu en bild!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3977/3977-26c2fc1021d14d8235d7ea6071b617fc.jpg]()
Specifikationer i stora drag:
Drivlina:Motor: Volvo T5-RNC
Växellåda: Maktrak geartronic paddle shift
Diffar: Maktrak
Kardanaxlar: Custom
Drivaxlar: Sviktstål
Koppling: Dubbelskivig från Tibuc.se
Chassi:Stötdämpare: Öhlins 3-vägs
Hubbar, länkarmar, krängningshämmare: Olsbergs MSE
Framvagn/Bakvagn: Specialbyggda i CroMoly
Bromsar:Alcon 6/4-kolvs ok med 355mm-skivor runt om.
Pedalställ: Tibuc.se
Handbroms: Hydraulisk. med Ken Block-CNC-fräst logo.
Kaross/bur:Ford Fiesta 2009, med FIA-godkänd bur från, KBT.
Fälgar/däck:Volk TE37
Många däck.
Exteriör:Dörrar, skärmar och bagage-lucka: Glasfiber.
Tak: Kolfiber
Bakvinge: Kolfiber
Dekor: Ken Block original
Fönster: Framruta i glas, övriga rutor: Makrolon
Interiör:Stolar: Recaro
Ratt: Sparco kolfiber
Bälten: Sparco 6-punkt
Dörrsidor: Kolfiber
Instrumentbräda: Flockad original samt kolfibermodifieringar
Huvudinstrument: AIM-dash