Volvo 142 DL, 1974, Makeover 2013

Tanken är iaf att min ögonsten skall få en total makeover innan sommaren 2013. Han skall strippas, slipas, svetsas, spacklas, lackas och de nya detaljerna skall monteras. Slutligen skall också rätt fälgar på. Kommer att hålla honom så original som det bara går utseendemässigt. För mitt eget höga nöjes skull tänkte jag faktiskt koppla in mitt ljud också som jag egentligen köpte till min Audi, men som strax efter SIN makeover blev brutalt påkörd och därmed skrotades. Lite längre fram, när det estetiska är färdigt så är tanken/planen att "byta hjärta" på honom, alltså lyfta ur den nuvarande B20A-motorn och lådan och hinka i en ny, vassare maskin med tillhörande låda. Just den biten väljer jag av säkerhetsskäl att hålla för mig själv tills det är dags för själva bytet.. ;-D Tänkte att det kanske finns nån mer som är lika känslomässigt fäst, sentimental och nostalgiskt nördig som jag vad gäller dessa gamla godingar och vill följa denna karamell tills den smakar som den kommer kosta.
  • 51 Följare
  • 26 424 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 januari 2013
Bjurken
2 januari 2013 · 138 Inlägg

Forever_alone skrev:

Bjurken skrev:
Hur går de för dig kvinna? big_smile

Haha! DU kan vara kvinna.. ;-P Jag sitter och lägger in bilderna nu.. B-)

Haha kan kan jag väl tongue okej gött smile

Cadillac Sedan Deville 4dr HT "Andre - YJT -" (1962)
Vurtne DEVIL
2 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Forever_alone skrev:

Legosoldaten skrev:
För mycket snack, för lite verkstad!

Tråkigt att du känner så. Tyvärr har jag ett ganska tidskrävande liv utanför garaget vilket jag också valde att förklara redan när jag skapade denna projekttråd. Finns säkert snabbare fortskridande projekt att följa om du blir uttråkad! ;-)

Menade inget illa, var mer riktat som ett skämt O_o men jaha....

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Forever_alone
2 januari 2013 · 48 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Forever_alone skrev:

Legosoldaten skrev:
För mycket snack, för lite verkstad!

Tråkigt att du känner så. Tyvärr har jag ett ganska tidskrävande liv utanför garaget vilket jag också valde att förklara redan när jag skapade denna projekttråd. Finns säkert snabbare fortskridande projekt att följa om du blir uttråkad! ;-)

Menade inget illa, var mer riktat som ett skämt O_o men jaha....

Sorry mannen.. Inte lätt för mig att veta.. ^^ Är faktiskt själv frustrerad över att det blivit merarbete nu med bilen eftersom delarna inte passade som de skulle (Mekonomen hade levererat vissa delar passande 80-tals 240.. Wtf?) så jag är liiite on edge ännu... =/ Hatar när det dyker upp oförutsedd skit som drar ut på tiden.. >=/

* A mother like no other *
Volvo 142 DL "Clockwork Orange" (1974)
Opel Kadett "B" (1973)
Vurtne DEVIL
2 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Forever_alone skrev:

Legosoldaten skrev:

Forever_alone skrev:

Tråkigt att du känner så. Tyvärr har jag ett ganska tidskrävande liv utanför garaget vilket jag också valde att förklara redan när jag skapade denna projekttråd. Finns säkert snabbare fortskridande projekt att följa om du blir uttråkad! ;-)

Menade inget illa, var mer riktat som ett skämt O_o men jaha....

Sorry mannen.. Inte lätt för mig att veta.. ^^ Är faktiskt själv frustrerad över att det blivit merarbete nu med bilen eftersom delarna inte passade som de skulle (Mekonomen hade levererat vissa delar passande 80-tals 240.. Wtf?) så jag är liiite on edge ännu... =/ Hatar när det dyker upp oförutsedd skit som drar ut på tiden.. >=/

Det gör absolut ingenting, du kunde inte veta, och det där med delarna är riktigt synd, därför jag aldrig handlar hos mekonomen då jag haft liknande problem med dem förut också. Hoppas det löser sig för dig iallafall big_smile häftig kärra har du iallafall wink

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Forever_alone
2 januari 2013 · 48 Inlägg

Mina bilder gick ju naturligtvis inte att ladda upp här när jag väl fattat hur man gör!! >=/ Fel format och jag vete fan hur man gör.. ^^ Så jag får länka till ett par bilder på min facebook så länge åsså ta resterande bilder med digitalkameran helt enkelt! smile

http://www.facebook.com/media/set/?set= … amp;type=1

* A mother like no other *
Volvo 142 DL "Clockwork Orange" (1974)
Opel Kadett "B" (1973)
Kim-H
2 januari 2013 · 94 Inlägg

ja det börjar rulla på lite ser jag smile
Tråkigt bara att du fick mera slit än planerat men det är väl som det ska när det gäller bilar smile

volvoraggaren80
3 januari 2013 · 517 Inlägg

otur du har tjejen tongue nåja håller tummarna åt dig för bättre tur wink

Volvo 744 GLT pkt "Våfflan" (1990)
Forever_alone
3 januari 2013 · 48 Inlägg

volvoraggaren80 skrev:
otur du har tjejen tongue nåja håller tummarna åt dig för bättre tur wink

Awwe.. smile Tack..

* A mother like no other *
Opel Kadett "B" (1973)
Volvo 142 DL "Clockwork Orange" (1974)
volvoraggaren80
3 januari 2013 · 517 Inlägg

smile

Volvo 744 GLT pkt "Våfflan" (1990)
Norden_80 alla kan rösta här men få gör de.
4 januari 2013 · 224 Inlägg

allt med motorer bruka kunna strula när man väl vill göra något ibland blir de svindyrt eller så bara jävligt böggigt rent ut sagt så man bli pist men vad fan kämpa på. många som hoppas de går vägen för dig. =O)

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare
Nissan Micra GX 1.3I "-WHITE FRONT-" (1998)
Audi A6 2,4 S-Line "ReedWood" (2005)
Raarghh Herr
9 januari 2013 · 21 Inlägg

Vad händer?

Volvo V70N (2003)
Greken021 Västerås Night Racers founder
13 januari 2013 · 431 Inlägg

kommer följas!!!

Sponsring: JB-ENGINE (http://jb-engine.se/)
audi a3 1.8tsq - 500whp projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267168
Lägg gärna en röst på bilen: http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=308412
Audi A3 1,8TS QUATTRO "Västerås Night Racers" (2000)
Wonderboy_
12 februari 2013 · 555 Inlägg

Tråden behöver en massa mer bilder

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
Norden_80 alla kan rösta här men få gör de.
13 februari 2013 · 224 Inlägg

hon verkar ha mycket att göra.

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare
Audi A6 2,4 S-Line "ReedWood" (2005)
Nissan Micra GX 1.3I "-WHITE FRONT-" (1998)
T_modee
15 februari 2013 · 482 Inlägg

Detta lilla projekt ska följas smile

gromitSWE
28 maj 2013 · 1 677 Inlägg

Hur går det? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang