Mer update! Sensommar/höst 2012:
När avgassystemet var på plats så var uppstarten inte långt borta. Det började bra med att jag upptäckte att oljetryckslampan inte lös när man vred om tändningen. Satan tänkte jag och plockade ur instrumenthuset för att kontrollera lampan. Den var hel... Det var oljetrycksgivaren som var trasig, så jag köpte ny. Eftersom jag ändå plockat isär allt så passade jag på att byta alla trasiga lampor i instrumentpanelen och reglagen. Vissa måste lödas. Lampbyte pågår:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-ad1e6489d9b50024800862c55dd97bd9.jpg]()
Fick tag på en graderad laddtrycksmätare också. Tyvärr var bakgrundsbelysningen vit, men det löste jag genom att måla lampan med glasfärg. Resultatet:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-0b324a2bea3ced2f2083d53c9f0c7090.jpg]()
Just reglagen för dimljusen fram/bak var grymt knepiga att ”komma in” i och jag lyckades glömma bort hur allt skulle sitta. Dessutom blandade jag ihop delarna från de båda. Resultatet var att ingen fungerade

Fick åka till returbilen och hämta två nya. Dimljusknapparna borta, mätaren på plats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-7ed83a1e19b69f1c16544c26466faeff.jpg]()
När jag ändå höll på med elen åkte det in nya högtalare i instrumentbrädan, och så kopplade stereon rätt, den var duktigt felkopplad. Inget var rätt, fram till bak och antennen var inte inkopplad, tejpskarvar m.m.
Sedan var det dags för en liten provstart. Hinkade i bensin och olja och körde på starten tills oljelampan slocknade, men bilen ville inte starta. Eftersom det var fredag tog jag en pilsner och funderade på vad som var fel.
Tillbaka i garaget kände jag att det luktade olja och det var en stor pöl på golvet. Hade glömt dra åt oljerören till turbon

Märkte också att bensinpumpen inte gick när man vred på tändningen och testade att tvångssköra den, och det fungerade. Hällde i mer soppa och då startade både bensinpumpen och bilen! Dock knackade ventilerna rätt mycket, men motorn har stått över ett år utan olja så det är inte så konstigt.
Monterade drivremmen, fyllde på kylarvätska och servoolja. Upptäckte då att kylaren läckte, hade ”lagat” styrpinnen som var av i nederkant och då troligen pajat den. Bild på gamla, synd bara att man tvättade den i onödan
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-9e464866348664ed18c307238ec03254.jpg]()
Chansade och köpte en ny från Biltema, som skulle passa enigt listan. Den passade INTE. Nu hade jag ställt in mig på en ny så det var bara att börja leta. Efter mycket letande (94 skiljer sig från 95-98), fick jag tag på en som passade. Skönt med nya grejer!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-2f5c0605dd87e688a12dc8cac97cdd09.jpg]()
Sedan målade jag alla innerskärmarna och plastskydden under bilen:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-2aae06cfd0f2e5895bf753d741488151.jpg]()
Sedan fick mina ”nya” drivaxlar nytt fett och dessutom lite färg samt rengjorda damasker:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-a04d503cbfbd19d85598b22c56e7df6c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-578416ad699b2b1be8d6c543f1384ec4.jpg]()
Meckade dit alla grejer och (alldeles för) sent en kväll kom bilen ner på egna hjul igen, för första gången på över ett år. Testade att köra lite på garageuppfarten lite innan jag gick och la mig, allt verkade funka. Saknar lysen och grill. Notera den Imolaröda fronläppen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/188/187768/187768-479446c544016a49467bfc8e15e6455e.jpg]()
Sidokjolarna väntar jag med till all rost är borta, dessutom behöver de ny lack. Bilen kändes ruggigt låg då jag är van att den står på pallbockar!

Allt för denna gång, fortsättning följer.
/David