6336
Sök

Blev lovad hjälp men inget händer !!!

Muttley
12 oktober 2006
Vet inte hur jag ska skriva i Rubriken men säg till om de behöver ändras..

är lite sur så för att jag har gjort ett par jobb till några kompis!
jag polerade deras bil, och då lovade de att hjälpa mig med lite saker till mig!

Men nu är de så att de jag hjälpt vill absolut inte hjälpa mig och då har jag ju lagt ut pengar från egen ficka till deras skitbilar ju.
och verkar inte som jag kommer få pengar för materialet heller.
hur skulle ni göra i detta fallet ?

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
12 oktober 2006
schyssta kompisar sad har/hade ngr såna schyssta kompisar själv förut

Jag skulle kräva elr fråga efter pengar för poleringen,om inte det går pga olika kompisar komplikationer.
Så skulle jag vara helt iskall och fråga om man fick låna xxx pengar av dom för att det saknas till grejen man ska köpa.(man säger bara det)
Sen nästa gång dom frågar efter sina pengar,så säger man bara. kommer du ihåg poleringen som jag gjorde som jag inte fick betalt för. vi kan säga att vi är kvitt.

har gjort liknande själv förut,och dom blir lika paffa varje gång som fågelholkar. :-o

Diesel is the blood of satan.

lundwall
12 oktober 2006
Mitt tips är att sluta umgås med gamande idioter.

Muttley
12 oktober 2006
Jo har ju slutat umgås med dem!
Bra tips om att låna men de är jävligt snåla och köper knappt någon mat till sig själva,
känns rätt surt att ha lagt ut de pengarna när man blivit lovad hjälp,
har ändå kännt de ett tag med.!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
tkd_rille skrev:
Jo har ju slutat umgås med dem!
Bra tips om att låna men de är jävligt snåla och köper knappt någon mat till sig själva,
känns rätt surt att ha lagt ut de pengarna när man blivit lovad hjälp,
har ändå kännt de ett tag med.!

Man bör ju veta vem man lånar ut pengar/tjänster till så sånt här aldrig händer.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Muttley
12 oktober 2006
MICHAN skrev:
Man bör ju veta vem man lånar ut pengar/tjänster till så sånt här aldrig händer.

Jo jag borde ju kännt de på mig även om jag kännt dem ett tag.
Tyvärr var jag dum och trodde att de var ärliga mot mig.!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
12 oktober 2006
Aaa man ska ju inte skylla på dig direkt, förstår inte hur vissa människor fungerar alltså. Och de flesta sådana där fattar ju inte ens själva att dom är svin.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

562 Inlägg
12 oktober 2006
sluta umgås med dom..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Muttley
12 oktober 2006
MICHAN skrev:
Aaa man ska ju inte skylla på dig direkt, förstår inte hur vissa människor fungerar alltså. Och de flesta sådana där fattar ju inte ens själva att dom är svin.

Nja känns dumt och lägga skulden på mig själv med, jag är ju ärlig och för snäll kan man väl beskylla mig på..
men att de finns sådana männskor är inte klokt, hatar de verkligen

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
12 oktober 2006
eller om dom har ngn grej som dom hade tänkt att sälja, som du själv vill ha.Ta grejen och säg att dom får pengarna sen.Sen samma sak när dom frågar efter pengarna.att ni kvittar med poleringen.

Förresten vad skulle dom hjälpa dej med.?

Diesel is the blood of satan.

Muttley
12 oktober 2006
jinxs skrev:
eller om dom har ngn grej som dom hade tänkt att sälja, som du själv vill ha.Ta grejen och säg att dom får pengarna sen.Sen samma sak när dom frågar efter pengarna.att ni kvittar med poleringen.

Förresten vad skulle dom hjälpa dej med.?

jo lite svårt ändå..
Det var att montera solfilm byta avgasrör och lite smågrejer på förra bilen.
killarna känner inte varann heller så de skulle göra varsin grej som de var bra på.

FreddeK
12 oktober 2006
äsch inte kul att bli lurad men tycker du ska ignorera dom och och satsa på dina riktiga vänner....gör du någe mer jobb åt någon du känner halvdant så ta betalt först! synd att man inte kommer långt på ärlighet i detta sjuka samhälle! om du kan så försök få tillbaka pengarna så känns det rätt inombords...vet dock inte hur men någe bra sätt klurar du nog ut!

2 652 Inlägg
12 oktober 2006
idioter till polare du hade ,, jag skulle kräva dom på pengar om dom beter sej om svin .

Muttley
13 oktober 2006
Har ringt idag till de,
tror ni att någon har svarat ? :S suck!
skickade sms och får se vad de svarar (OM de ens kommer svara mig!!)

skickar ju ändå gratis sms så kan ju terra de!!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
13 oktober 2006
glöm pengarna, för dom lär du ju inte se något mer... glöm "kompisarna" med..

man lever bara en gång så lev väl!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
13 oktober 2006
Tråkigt med såna idioter. Verkade som dom bara utnyttjade dig. Skit i dom och deras pengar, be dom bara och fara och ignorera dom du med.
Umgås med dom som du vet du kan lita på som e riktiga vänner.

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 oktober 2006
Varför inte se till att de behövs en ny polering då;) skita ner bilen deras kladda rikligt me feta fingar mm får vi se om dom tycker de värt de!

Finns inge härligare en dom som tigger om en välförskänd hämdaktion!
Senast redigerat av nissan 200sx (13 oktober 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

FreddeK
13 oktober 2006
nissan 200sx skrev:
Varför inte se till att de behövs en ny polering då;) skita ner bilen deras kladda rikligt me feta fingar mm får vi se om dom tycker de värt de!

Finns inge härligare en dom som tigger om en välförskänd hämdaktion!

Tycker inte man ska hämnas...visst vill man det men det lönar sig inte...då kanske hans bil står helt sönderslagen en morgon...ne det är fegt att gå på bilen...det är ju killarna som gjort fel...bättre han klubbar ner dom då! fast själv tror jag inte våld löser någe heller men tanken har jag haft!

1 854 Inlägg
13 oktober 2006
Snacka med dom, går inte d..

1 burk surströmming över bilarna smile
gnugga in margarin på lacken
kläck några ägg oxå smile

Muttley
13 oktober 2006
onej84 skrev:
Snacka med dom, går inte d..

1 burk surströmming över bilarna smile
gnugga in margarin på lacken