Volvo 740 turbo - INGET LADD

albinberg
2 januari 2013 · 107 Inlägg

Tjena, turbo konverterade bilen i dag , satte på 940 grenrör, intercooler, FTT turbon, men någonn okänd WG.
Startar, går prima, dock laddar den bara 0.1 även med Uppställd WG och till och med prova ohc rycka slangen ladda bara 0.1 ändå.
Tänkte om dt kunde vara tjuvluft. så tog statrgas och spruta lite här å var, ingen tjuvluft.
Men när man sprutar på filtres så ska varven höjja sig?, fast min bil kvävde sig. Känns som han får för dåligt med luft?, kör med nytt sportlilter på.

Tacksam för svar!!! Bilen är en Volvo 740 - 92a REGINA REX EL!

Volvo v70 2,4T "IRIDIUM Edition" (2001)
Eddy Galen, inte dum.
3 januari 2013 · 1 324 Inlägg

albinberg skrev:
Tjena, turbo konverterade bilen i dag , satte på 940 grenrör, intercooler, FTT turbon, men någonn okänd WG.
Startar, går prima, dock laddar den bara 0.1 även med Uppställd WG och till och med prova ohc rycka slangen ladda bara 0.1 ändå.
Tänkte om dt kunde vara tjuvluft. så tog statrgas och spruta lite här å var, ingen tjuvluft.
Men när man sprutar på filtres så ska varven höjja sig?, fast min bil kvävde sig. Känns som han får för dåligt med luft?, kör med nytt sportlilter på.

Tacksam för svar!!! Bilen är en Volvo 740 - 92a REGINA REX EL!

Luft ska du inte behöva oroa dig för. Originalfilter fungerar hur bra som helst. Har du kollat att WG,n är helt stängd? Går motorn konstigt? Det kan bero på en del orsaker. Det kan vara något så enkelt som val av tändstift.

Jag skulle fråga på något volvoforum för att verkligen få ett vettigt svar.

Lundmark
12 januari 2013 · 71 Inlägg

Lite sent kanske, men just Regina är ju inte snällt. Använder mapsensor.. Och mapsensor med en gräns på atmosfärtryck som är 0 bar övertryck. Jag gissar på att det är boven, är absolut ingen expert.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang