fick motorn har en polare som tröttna och så ska ja försöka få liv i den plocka av lådan och ett ordentligt batteri o jordpunkter o nu snurrar den fint som fan! imorgon ska den få sig en runda diesel o startas upp och sättas i motorstativ o snyggas till
snart dags att regga in 75an till b234f turbo
242 75a inhandlad helt org med b20 frågan e om man ska lägga ner 606an i denna eller köra ett 8v bygge?
då var 240in igång dags o bygga besiktningsavgas o lite småsaker sen in o regga
även pysslat lite med vemsdisplay som ska sitta i bilen
Skönt med en 75a! Kommer ju bli fett! Vad använder du för koppling från oljetryck till turbon? Är det 1/2 "?
75 e de ända rätta oljeslangen e ju en stålspunnen historia som ja inte vet exakt va den är för storlek men känner inte att den e 1/2" för de är typ stort 3/8" borde de mer vara
Okej! tänkte mer på den invändiga gängan i blocket! Letar efter en nippel eller koppling att koppla fast, har själv an4 från turbon så måste hitta en som passar där!
Okej! tänkte mer på den invändiga gängan i blocket! Letar efter en nippel eller koppling att koppla fast, har själv an4 från turbon så måste hitta en som passar där!
de har ja fan glömt helt men lättaste e ju att ta med sig oljetrycksgivaren så ser dom vilken gänga där sitter
om du inte nu kör med 230 turbo block med banjo istället i blocket till vänster har ja för mig?
Bilen är ju från 1975 dvs inga avgaskrav! Såg ju dig på facebook följer ju er team bonnmeck där! Grattis till att den gick igenom, nu kan du börja montera lite roligare grejer!
Bilen är ju från 1975 dvs inga avgaskrav! Såg ju dig på facebook följer ju er team bonnmeck där! Grattis till att den gick igenom, nu kan du börja montera lite roligare grejer!
Betyder inga avgaskrav även att man fritt får vässa motorn och rulla genom besiktning utan nerslag?
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Betyder inga avgaskrav även att man fritt får vässa motorn och rulla genom besiktning utan nerslag?
Om du skulle turbokonvertera en bil från tex -76 så skulle du vara tvungen att ha avgaskrav från företaget som tillverkat motorn = Svin dyrt och svårt att få. -75 och under behöver du inget sådant men tror att du inte får ha dom för trimmade vid regbes osv. Men går ju alltid att ändra på det efter reggningen. Längesedan jag läste reglerna men tror det är något i den stilen
jag som har min 75a kan montera precis vad jag vill sålänge jag aldrig kommer över 224häst 275nm o motorsetupen är rimlig. svårt o köra in med v8 turbo o säga att man har 225häst 275nm dom kan tveka
så jag regga in den med b234f turbo och godkända bromspapper på de så 150häst org o nu 207häst vid regning
alla bilar över 75 kan endast montera motorer som är org. får inte ända på något. o all org el + avgasrening m.m annars får de bli sfro bes med ombyggda bromsar bakvagn m.m om man vill montera kompressor/turbo blir mycket dyrt i slutändan