jajemensan det var sista bilden för 240in med 16v motorn. motorn ska ner i en 760 83a turbo istället bästa tid med 10.83 213 i slutfart på mantorp med denna karossen
men denna karossen ska ja ha kvar och lägga ner en bmw 6a igen med turbo som den är reggad med !
jajemensan det var sista bilden för 240in med 16v motorn. motorn ska ner i en 760 83a turbo istället bästa tid med 10.83 213 i slutfart på mantorp med denna karossen
men denna karossen ska ja ha kvar och lägga ner en bmw 6a igen med turbo som den är reggad med !
låna en turbo av jimmie för att prov montera men gick rätt dåligt får inte plats med oljefilterförflyttare
äntligen fått ner den på marken orka fan inte *** med diff o sänksats nu så blev sänkt 3 varv bak o möllers gammla svetsdiff 3.54a får sitta kvar en stund till ska ha full fokus på att få igång den istället med allt så vi kan få ut mö effekt i vinter sen kan man småpilla med karossen
nu har man fått dit dörrar o skärmar på plats o sänkt 2.5 varv fram också med nya styrleder
då har man hållt på för fullt i garaget som vanligt rivit ner gammla race motor sprutet såklart som färdigkopplat inne i bilen all ström bak till pumparna e dragna ej inkopplat
titta lite på packningen ser ut som packningen flyttat sig lite så den ser ut som ett ägg.
Ramlagerna såg inte så trevliga ut men vevlagerna såg kanon ut
org topp o gammla block o växellåda sitter i bilen igen o testa mina motorfästen o växellådsfästen kan säga det sitter stabilt. så nu blir de bygga nytt insug o div allt möjligt undertiden nya motorn ska byggas ihop sidan om
även en go bild på dragaren 2014 945 lbreggad d24tdic automat
Var i garaget en runda idag igen o gjorde nästan färdigt insuget
och ja gjorde ett litet flödes test o med full malle med min 12mm luft slang rakt in i tryckröret igenom intercoolern och upp i insuget och kom näst intill ett exakt flöde i alla runners o de gjord de absolut inte med 600 hästars insuget
så här kommer luften in
bara en gavel kvar som ska få lite anslutningar till div:)
Just ja de står ju i början,e van med att folk kör b230ft block och använder sig av den kombon,men räcker de inte med att ta en komplett b234f motor och sätta dit b230`s motorfästen för att få den rakställd?
Nej inga b230 fästen passar på b234 motorerna, om de ska rakställas får de byggas egns fästen
Okej,är de därför folk tar b230ft blocket? eller tar dom de bara för att få oljekylda kolvar? Jag har hållit på med volvo,dock aldrig byggt motorer så frågar gärna dom som kan