Saab 9000 Aero 2,3L Turbo Sommar projekt som snart är avklarat

Ett projekt som jag hade i sommras men är inte helt avklarat ännu :)
  • 18 Följare
  • 20 507 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 november 2013
Rasmus_Saab_Aero
4 februari 2013 · 36 Inlägg

proler skrev:
skall följas smile

Låter härligt de wink får hoppas man får i rullning på grejerna snart yikes har varit en sån lång o snöig vinter hitills smile

Saab Äger:D
saabnisse
24 april 2013 · 36 Inlägg

skulle va kul att få se lite helhetsbilder på motorutrymmet smile har ju själv en 9000 som ska fräschas upp, kan ju få lite inspiration smile

Rasmus_Saab_Aero
28 april 2013 · 36 Inlägg

jo men visst kan jag fixa fram de smile lägger upp dom så snabbt jag tagit dom smile

Saab Äger:D
Jonthengberg
8 augusti 2013 · 274 Inlägg

Hur går det här? Ivrig att se bilen smile

Saab 9000 Turbo "Bruksbilen" (1988)
Rasmus_Saab_Aero
29 november 2013 · 36 Inlägg

Hej alla igen smile tyvärr har jag dåliga nyheter med projektet sad har inte haft råd eller tid att fixa något med bilen i Sommar så det har inte vart så kul ;/ Men nu kommer bättre tider så senast den 15 april är bilen ute o rullar big_smile!!! Ska ta lite fler bilder på saaben i helgen så lägger jag upp dom snarast smile

Saab Äger:D
Da_Bear Lökare
5 maj 2014 · 128 Inlägg

Gick bilen igen bes med det avgassystemet?
Jag har precis monterat ett likadant och jävlar vad det lever om. Blir kraftiga resonanser i kupén runt 2000 varv och när man gasar på.

limpa97
16 december 2014 · 411 Inlägg

Hur mycket kostade det att bygga inloppsröret till turbon? smile

Mr_Lööf
6 januari 2015 · 1 911 Inlägg

Rasmus_Saab_Aero skrev:
kommer mer bilder på det också och det som blir till i sommar som är rest på projektet är att sätta dit nya spridare och lämna in chippet för justering och en ny bränslepump för att få bilen att gå bra smile felet är att när bilen blir varm så laddar han inte mer än 1bar när han ska ladda 1,7 och det gör han när han e kall så tror att det är när han chokar så får han tillräkligt med bränsle men inte när han e varm smile men om någon annan har nå synpunkter eller idéer på vad det kan vara så skriv gärna här smile !

Efter vad jag har sett på dina bilder så fungerar inte laddstyrningen då du har en slang mellan kompressorhuset och wastgate membrandosan. Så har bara lättrycks turbo modellerna. Du skall ha en magnetventil som du kopplar in slangarna på kompressorhuset, membrandosan och insugnings röret till turbon.

Sen så skall grundladdet ligga på 0.45bar på en Aero och det justeras med att wg stången skall ha 3mm förspänning. smile

Fixa detta så kanske du får bukt med ditt laddproblem.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang