2608
Sök

Vart ska man lämna in bilen på chiptrimmning? Volvo940

38 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Tju, Fick händerna på en 940 FTT idag.. Och nu tänkte jag lämna in den för chiptrimm - delvis för att jag vill ha ett bra resultat och inte riktigt har kunskaperna att göra det själv. 

Kollade lite på BSR där dem skriver att bilen kommer lämna ut 220hk/280nm, enligt mig låter det som att dem lovat lite väl mycket?

Annars är det väl autotech, men då måste jag åka ända till trollhättan för o lämna in bilen och det blir en bit då jag bor i borås.

Men om ni vet något bra ställe eller tips så tackar ja för de.. smile

577 Inlägg
16 januari 2013
Finns garanterat så mycket guider att du kan lära dig själv.
jag pröjsa 1000 För mitt chipp o satte dit det själv. Bsr tar väl typ 2500? o sen 1500 till för o ställa upp laddet. Onödiga pengar.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

181 Inlägg
16 januari 2013
Med risk för skriftligt spöstraff av annat folk;

Köp tradera chip av bigfish, mellan 350 och 800 typ beroende på hur tur du har

galet nöjd med mina ! vart en helt annan bil då ja hade lite soppa problem på full ladd 3an-4an innan med org. chip

2 452 Inlägg
16 januari 2013
eller så ringer du viking o betalar 1500 kr så är det bra...för det är inte många som är nöjda med bigfish chip....du har ju klracing med som du kan handla av.

döden kommer tillbaka

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 januari 2013
turbodeath skrev:
eller så ringer du viking o betalar 1500 kr så är det bra...för det är inte många som är nöjda med bigfish chip....du har ju klracing med som du kan handla av.

har inte du chip med eller har du slutat med det ????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

2 452 Inlägg
16 januari 2013
jo jag har,men vill inte skylta för mycket att jag har.

döden kommer tillbaka

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 januari 2013
turbodeath skrev:
jo jag har,men vill inte skylta för mycket att jag har.

ha ha ha okey big_smile

2 452 Inlägg
16 januari 2013
finns så himla många som är avundsjuka på att det går att kopiera typ eller fixa på rätt håll

döden kommer tillbaka

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 januari 2013
turbodeath skrev:
finns så himla många som är avundsjuka på att det går att kopiera typ eller fixa på rätt håll

ha ha ha  dom har det inte lätt tongue

38 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Tack för hjälpen. ska ringa till autotech o höra lite med dem eller om jag sätter dit chippet själv och ber någon hjälpa mig med att höja laddtrycket

Bärgare
29 Inlägg
17 januari 2013
auofpfft tänker du på bränslechip eller tändchip? Jag kan chippa bilen åt dig, kan även fixa fram chip som passar just din motor. Maila mig om du är intresserad, daniel@bargningstjansten.org

Enda nackdelen med Mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar.

2 452 Inlägg
17 januari 2013
är lätt o sätta i chipet själv tar 15 minuter för den som aldrig gjort det förut...varför betala för montering när du kan göra det själv...

döden kommer tillbaka

Bärgare
29 Inlägg
17 januari 2013
Precis, han kan köpa ett chip av dig edvard så kan ju jag montera det åt honom och höja laddet.

Mitt chip funkar fortfarande kanon! smile

Skall i med 044 pump oxå

2 452 Inlägg
17 januari 2013
klart det ska göra...044 pump är fina grejer har själv en 044 pump i bilen nu...o andra spridare...samnt större hus på g nu

döden kommer tillbaka

Bärgare
29 Inlägg
17 januari 2013
Härligt!

Hoppas vi kan ta ett race i sommar då! cool

535 Inlägg
17 januari 2013
auofpfft skrev:
Tack för hjälpen. ska ringa till autotech o höra lite med dem eller om jag sätter dit chippet själv och ber någon hjälpa mig med att höja laddtrycket

Hade jag varit du hade Ja köpt de av turbodeath. De gjorde ha företa gången,och Ja hade aldrig skruvat bil innan, men tack vare Edvards fina fina förklaringar tog de mig mellan 15-25 min från Ja börja skruva ner panelen tills den satt fast igen. Kan starkt rekommendera honom.

38 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Kul att ni är så hjälpsamma! Tändchip var det jag hade tänkt, läste att bränslechip inte var något att ha?

Jag tänkte på det med kopplingen också den är väl inte gjord för mer en 180 hästars?

460 Inlägg
20 januari 2013
auofpfft skrev:
Kul att ni är så hjälpsamma! Tändchip var det jag hade tänkt, läste att bränslechip inte var något att ha?

Jag tänkte på det med kopplingen också den är väl inte gjord för mer en 180 hästars?

Det är snarare tvärtom! Tändchip behöver du inte, medans bränslechippet räddar motorn när du höjer laddtrycket.

Man mäter i NM vad en koppling klarar av men det beror såklart på i vilket skick din koppling är och hur mycket du höjer laddtrycket smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Bärgare
29 Inlägg
20 januari 2013
Bränslechip , ja de är ett måste. Tändchip, både ja och nej men det rekomenderas.

Kopplingen håller för bra mkt mer än 180hk men som sagt vridet som gör att den börjar slira.

Ja kör ca 260-280hk på min bil nu med originalkoppling. Funkar bra.

38 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
OM jag har ett vrid på 300 ska det alltså inte vara några problem då? Eller hur mycket ska jag höja laddtrycket?

Sök