Passande 5 kanals steg till setup.

Hassman
18 januari 2013 · 493 Inlägg

Jonnsard skrev:
Helt integrerad BT stödjer samtal, streaming mm.
Helt kanon spelare som fyller de flesta krav smile
Mvh John

Det låter kanon då jag ska köra allt genom en Asus nexus 7! smile Men blir nog ändå en pioneer deh-80prs då jag såg att den även hade tiskomp, kan nog vara kul att leka runt med smile

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
henkz MR
18 januari 2013 · 295 Inlägg

Ett steg jag kan rekomendera är Massive Audio NX5, otroligt bra ljud o styrka finns där trots låga specar egentligen.
Monterade ett sådant i en lastbil bil för inte längesen dock så körde jag diskant på 2ch och mid i dörrarna på 2ch samt en bas på monokanalen och det var då tryck och ljud så det blev över i den kupen...

gurenius
21 januari 2013 · 1 631 Inlägg

5-kanalare är inte bästa valet om du tänkt uppgradera anläggningen efterhand! Baskanalen är oftast ganska klen. Du hamnar snart i en situation där du ändå köper ett kraftigt monoblock till bas/basar och står då med en kanal "över". Vill man bygga smart efterhand så är det bättre att börja med en 4-kanalare med bryggade kanaler för basen. Då kan man gå över till monoblock för basen och aktiv delning för framsystemet på en gång.

5-kanalaren är ett mycket bra val för en mindre anläggning som inte ska byggas ut.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Hassman
21 januari 2013 · 493 Inlägg

gurenius skrev:
5-kanalare är inte bästa valet om du tänkt uppgradera anläggningen efterhand! Baskanalen är oftast ganska klen. Du hamnar snart i en situation där du ändå köper ett kraftigt monoblock till bas/basar och står då med en kanal "över". Vill man bygga smart efterhand så är det bättre att börja med en 4-kanalare med bryggade kanaler för basen. Då kan man gå över till monoblock för basen och aktiv delning för framsystemet på en gång.

5-kanalaren är ett mycket bra val för en mindre anläggning som inte ska byggas ut.

Det har du väldigt rätt i. Jag kommer nog dock inte bygga ut anläggningen mer, basen är jag hyfsat nöjd med just nu, trots att den bara får 150wrms från ett mutant block. Med nya steget kommer den sannolikt spela ännu bättre än nu, och jag kommer vara helt nöjd förhoppningsvis smile

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang