3539
Sök

Tjenare jag har en audi a8 4.2liters v8 310hk 1999

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
24 februari 2013
Jolanki skrev:
Fillppa skrev:
Burrrrner skrev:
Tjena jag har chipstrimmat min bil fyllde hela blocket med OLW Sourcream & Onion men nu blöddrar den på fulgas vad kan de vara????

Ibland kan man få mappa om Chipsen, du lägger alltså dom i tex en blå pappersmapp och trycker ner hela härligheten genom oljelocket, ibland kan man få mappa länge å testa en massa färger innan de skjuter på bra smile

Man får även inte glömma att ha med lite dipp till chipsen som smörjmedel, kan bli en väldigt hård mapp annars smile

jo de mapparna i hårdplast är ingen höjdrare ... finns många mjukare varianter som jag brukar använda

392 Inlägg
24 februari 2013
jo helt klart... testade en gång en trälåda men den spikade riktigt hårt då, hittade spik ca 3km efter bilen smile inget å föredra om man inte har tjock plånbok, när ja tömde oljan så kom de ut fint flis som farsan kunde elda med.

349 Inlägg
25 februari 2013
Jahapp nu hände det precis.. låg i 150km/h utanför ett skolområde här i Stockholm när en häst plötsligt sprang ut framför bilen och fastnade i mitt dimljus, hästen flög tyvärr inte vidare utan fastnade där. Och jag har element i mina dimljus så det ska börja koka om det kommer vatten där inne (renare tomgång). Hur som helst så resulterade detta att hästen blev brännskadad på sitt ben och min tomgång hostar som fan.

Finns det några billigare alternativ för att få tomgången shysst eller är det ett nytt element som gäller?

Ps. det är en yamaha dt 1991 med type R motor från -03 kan jag chippa den på en gång eller ska jag plana växlarna ??
Senast redigerat av cewee (25 februari 2013)

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
cewee skrev:
Jahapp nu hände det precis.. låg i 150km/h utanför ett skolområde här i Stockholm när en häst plötsligt sprang ut framför bilen och fastnade i mitt dimljus, hästen flög tyvärr inte vidare utan fastnade där. Och jag har element i mina dimljus så det ska börja koka om det kommer vatten där inne (renare tomgång). Hur som helst så resulterade detta att hästen blev brännskadad på sitt ben och min tomgång hostar som fan.

Finns det några billigare alternativ för att få tomgången shysst eller är det ett nytt element som gäller?

Ps. det är en yamaha dt 1991 med type R motor från -03 kan jag chippa den på en gång eller ska jag plana växlarna ??

jadu en mycket bra frågeställning !!

Jag hade börjat med att plana av växlarna och sen rensa dimljuset från frukt ( hästar finns inte)

efter det hade jag åkt till biltema och köpt golvvärme och lindat in motorn i så ska du nog få rätt på din tomgång igen ! Nästa gång du kör förbi skolan... kör lite fortare så hinner inte frukten ut !

349 Inlägg
25 februari 2013
Väldigt osäkert svar CHEEVA. Men känns som du hade bra koll på att det är dags att plana växlarna.. får se om dimljuset ska rensas eller inte, så jävla dyrt.  Varför jag tidigare inte kört med golvvärme är för att ventilerna misständer när de är i nära kontakt med golvet. Kan vara bra för er att veta!

Köpte Spotify Premium precis så får hoppas tomgången blir bättre nu.
Senast redigerat av cewee (25 februari 2013)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 februari 2013
Har du kollat så att dimljus vätske-pumpen inte är trasig? Jag har hört att dom ska vara svindyra att byta faktiskt

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Gör saker för pengar
75 Inlägg
25 februari 2013
om du ska plana växlarna så plana uppåt!

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
favete skrev:
om du ska plana växlarna så plana uppåt!

jag brukar plana de åt sidan ... då får man mycket bättre toppfart ! och sen  får man ett bredare mellanregister + att det fettar upp bränsleblandningen en aning

392 Inlägg
25 februari 2013
bara de att de är så jävla dyrt å plana växlarna med mellanregistersplaningssvarv, ett kuggs planing gick lös på närmare 50k när jag planade cykelns bakdrev i syslöjden i tvåan
Senast redigerat av Fillppa (25 februari 2013)

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
jo det är klart ... funkar dock att göra det med en fogsvans också, så kommer man undan lite billigare

Men VART är TS ?!?

392 Inlägg
25 februari 2013
CHEEVA skrev:
jo det är klart ... funkar dock att göra det med en fogsvans också, så kommer man undan lite billigare

Men VART är TS ?!?

Han täljer nya kamaxlar.!!

3 929 Inlägg
25 februari 2013
Fillppa skrev:
CHEEVA skrev:

Men VART är TS ?!?

Hoppas han slipar dom jävligt vassa. Desto vassare kanter på dom (sepciellt om man kör dom som hexagoner med redigt skarpa kanter) desto mer hästar får man ur bilen!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
Thunderbird88 skrev:
Fillppa skrev:
CHEEVA skrev:

Men VART är TS ?!?

Hoppas han slipar dom jävligt vassa. Desto vassare kanter på dom (sepciellt om man kör dom som hexagoner med redigt skarpa kanter) desto mer hästar får man ur bilen!

jag brukar fylla skuffen med morötter ... det gillar hästarna sen går bilen som SATAN blir ett jävla vrid

3 929 Inlägg
25 februari 2013
CHEEVA skrev:
Thunderbird88 skrev:
Fillppa skrev:

jag brukar fylla skuffen med morötter ... det gillar hästarna sen går bilen som SATAN blir ett jävla vrid

Socker i tanken gillar hästarna också

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
Thunderbird88 skrev:
CHEEVA skrev:
Thunderbird88 skrev:

Socker i tanken gillar hästarna också

ja och då blir bensinen lite mer trögflytande så räcker den längre också

3 929 Inlägg
25 februari 2013
Samt så får soppa pumpen jobba hårdare vilket gör att man sotar ur pumpens motor och får bort all sot på kolvar och ventiler

434 Inlägg
25 februari 2013
Glöm inte rensa i kardantunneln, är där rost eller skit så går inte bilen..

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
25 februari 2013
Nu skruvar vi upp standarden i tråden ett par grader och försöker föra en seriös och berikande diskussion. För det första, vart är förfesten i helgen? Och för det andra, finns det någon vänlig själ som kan föreslå ett smakfullt groggvirke som neutraliserar spritsmaken effektivt? Min nuvarande långkörare Fanta Exotic börjar bli tröttsamt för smaklökarna wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

3 929 Inlägg
25 februari 2013
Jag trodde du stod för festen så jag har arrangerat 100 pers som kommer hem till dig på fredag kväll wink

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
25 februari 2013
IceEyes skrev:
Nu skruvar vi upp standarden i tråden ett par grader och försöker föra en seriös och berikande diskussion. För det första, vart är förfesten i helgen? Och för det andra, finns det någon vänlig själ som kan föreslå ett smakfullt groggvirke som neutraliserar spritsmaken effektivt? Min nuvarande långkörare Fanta Exotic börjar bli tröttsamt för smaklökarna wink

där sa du det ! för fest hemma hos dig sen utgång smile själv brukar jag köra på en klassiker  vodka-redbull !

ska absolut inte förknippas med redbull-vodka

Sök