Ärade vinter

Polluxe
14 oktober 2006 · 303 Inlägg

14 Oktober... nu får snön faktiskt komma (Piteå, övre norrland) Jag har kastat på vintersulorna och extraljusen så jag är beredd! Jag är less på bar mark och grå asfalt. Ge mej -15, nysnö och hala rondeller. Jag känner lukten.. *sniff sniff*   Snön ÄR på gång!



Visst är vintern härlig? big_smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
xorox_88 Smack that ass!!
14 oktober 2006 · 2 953 Inlägg

jag vill också ha snö  för de vore taskigt om de inte kom nå snö i år nu när jag ska /har köpt skoter

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Tega Yrkesförare
14 oktober 2006 · 1 073 Inlägg

Jag vill INTE ha snö. Hatar minusgrader, snö och behöva jobba i pisset. Nä, sammankoppla hösten med våren o skippa vintern.

Hälsningar: En optimistisk skåning hehe

Shorty666
14 oktober 2006 · 362 Inlägg

Nä ta de där vita helvetet å skicka de nånannanstans...  Man e väl frössen av sej... smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Polluxe
14 oktober 2006 · 303 Inlägg

Shorty666 skrev:
Nä ta de där vita helvetet å skicka de nånannanstans...  Man e väl frössen av sej... smile

ojojOJoj...   "Hä jäär barah åh klääh sääh!"  wink

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Merca-Hakan
14 oktober 2006 · 183 Inlägg

Polluxe skrev:
14 Oktober... nu får snön faktiskt komma (Piteå, övre norrland) Jag har kastat på vintersulorna och extraljusen så jag är beredd! Jag är less på bar mark och grå asfalt. Ge mej -15, nysnö och hala rondeller. Jag känner lukten.. *sniff sniff*   Snön ÄR på gång!



Visst är vintern härlig? big_smile

Håller till fullo med dej!
Nysnö, minusgrader och rondeller.. det är bara härligt! smile

bmwpuff
14 oktober 2006 · 80 Inlägg

hehe jag har inte lika bra minnen me första snön . hade precis köpt bilen, eller ja haft den i en vecka, o så på måndags morgonen när jag skulle till jobbet o kollar ut  det snöar weee va gött tänkte jag  satte mig i bilen o körde i väg ska precis svänga ut på vägen dum som jag e o känner inte att det glas halt, glider bara rakt fram o ser en stolpe framför mig kunde inte göra ett skit det va bara o vänta tills de small, men det blev inte så stora skador ,men f*nva ledsen jag blev , jaja bara att hoppas det bättre denna vinter :-)

Saab 9-3 (2000)
Nissan 200sx S15 "Kazama" (2000)
Shorty666
14 oktober 2006 · 362 Inlägg

Polluxe skrev:

Shorty666 skrev:
Nä ta de där vita helvetet å skicka de nånannanstans...  Man e väl frössen av sej... smile

ojojOJoj...   "Hä jäär barah åh klääh sääh!"  wink

Jomänvisst ä de så men de e så J-a jobbit å frysa aschlett av sej bara för att gubbj-veln däruppe måsta mjälla så ini h-e... big_smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Alphasonic Piratpartiet
14 oktober 2006 · 339 Inlägg

Polluxe skrev:
14 Oktober... nu får snön faktiskt komma (Piteå, övre norrland) Jag har kastat på vintersulorna och extraljusen så jag är beredd! Jag är less på bar mark och grå asfalt. Ge mej -15, nysnö och hala rondeller. Jag känner lukten.. *sniff sniff*   Snön ÄR på gång!



Visst är vintern härlig? big_smile

övre? tongue

EdoMedo Säljare
14 oktober 2006 · 50 Inlägg

Härligt att det var 15 grader varmt här nere idag. Knappt höst känns det som. Vintersulorna åker på tidigast om 1 månad=)

Drönirettab
14 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Alphasonic skrev:

Polluxe skrev:
14 Oktober... nu får snön faktiskt komma (Piteå, övre norrland) Jag har kastat på vintersulorna och extraljusen så jag är beredd! Jag är less på bar mark och grå asfalt. Ge mej -15, nysnö och hala rondeller. Jag känner lukten.. *sniff sniff*   Snön ÄR på gång!



Visst är vintern härlig? big_smile

övre? tongue

Yes, ÖVRE norrland men SÖDRA norrbotten. Kiruna är ännu övrare dock.

Men -15 är för lite tycker jag, -25 eller lägre är bättre(så länge man är inomhus förstås). Snö är roligt, då får man skotta lite grann när man kommer hem från jobbet och det ger ju motion. Läste någonstans att det kunde vara bra.

Senast redigerat av Drönirettab (14 oktober 2006)

stilren personbilstekniker
14 oktober 2006 · 147 Inlägg

Drönirettab skrev:
Snö är roligt, då får man skotta lite grann när man kommer hem från jobbet och det ger ju motion. Läste någonstans att det kunde vara bra.

Kunde inte sagt det bättre själv...

JohnnyN Rutinerad medlem
14 oktober 2006 · 1 938 Inlägg

Nej hyi satan för vinter tongue Mycket bättre med sommar när det är vamt och bara vägar cool

William
14 oktober 2006 · 178 Inlägg

har också bytt till vinterdäck. tänkte i år att fan, varför byta i minusgrader och snö så man fryser fingrarna åt helvete, när man kan byta i 15 grader och sol. okej, jag tappar nån/några månader med sommarfälgarna, men har ju hyffsat snygga vinterfälgar också =P

så bring it on bara!

Mäki Långsam Perfektionist
14 oktober 2006 · 4 800 Inlägg

vill ha snö eller så¨kommer våren direkt! tongue   (vill ut på isen tongue )

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Drönirettab
14 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

William skrev:
har också bytt till vinterdäck. tänkte i år att fan, varför byta i minusgrader och snö så man fryser fingrarna åt helvete, när man kan byta i 15 grader och sol. okej, jag tappar nån/några månader med sommarfälgarna, men har ju hyffsat snygga vinterfälgar också =P

så bring it on bara!

Såg i tidningen idag att det hade varit några halkolyckor i västerbotten, kring Lycksele. Är nog dags för vinterdäck, håller med. Bytte också däck idag.

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
14 oktober 2006 · 1 781 Inlägg

ja första snön har ju redan varit uppe i boden så nu är vintern snart här :p

Team Insane Racing
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 oktober 2006 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:
jag vill också ha snö  för de vore taskigt om de inte kom nå snö i år nu när jag ska /har köpt skoter

hahaha om du/ni änns kommer får till den så roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Chrillee House/Trance diggare
15 oktober 2006 · 287 Inlägg

Nej bläh...snö och vinter kommer man få så det räcker och blir över big_smile

Germax
15 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Köpt Xljus för 4000 så nu får både snö o mörker komma tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang