Ärade vinter

Robbie9000 Fartblind
15 oktober 2006 · 35 Inlägg

Skulle vara kul om vintern kunde komma till Uppsala med omnejd... Så att man kan få användning av vinterbilen medans sommarbilen ändå är undanställd för diverse reparationer... tongue

Alphasonic Piratpartiet
15 oktober 2006 · 339 Inlägg

Drönirettab skrev:
Yes, ÖVRE norrland men SÖDRA norrbotten. Kiruna är ännu övrare dock.

Men -15 är för lite tycker jag, -25 eller lägre är bättre(så länge man är inomhus förstås). Snö är roligt, då får man skotta lite grann när man kommer hem från jobbet och det ger ju motion. Läste någonstans att det kunde vara bra.

kan väl kanske stämma men när jag tänker på övre norrland är det då inte pite som ploppar upp först tongue

Foffis
15 oktober 2006 · 676 Inlägg

mjaa... snö är la relativt okey, sålänge man sitter i bilen smile kylan därimot, den vill jag inte ha big_smile värme är skönt!

Drönirettab
15 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Alphasonic: Det håller jag nog med om. Ska man nu vara noggrann så ligger Vidsel på ungefär samma breddgrad som Arvidsjaur faktiskt, om man nu vet vad Vidsel är för by. Ligger lite mer norrut än Piteå.

Senast redigerat av Drönirettab (15 oktober 2006)

MilleN
15 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Jag vill ha snö så jag kan ta ut motorcykeln (eeh?) wink

ghost_boy83 CREW
15 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

William skrev:
har också bytt till vinterdäck. tänkte i år att fan, varför byta i minusgrader och snö så man fryser fingrarna åt helvete, när man kan byta i 15 grader och sol. okej, jag tappar nån/några månader med sommarfälgarna, men har ju hyffsat snygga vinterfälgar också =P

så bring it on bara!

vilken har du som vinter bil då
saaben eller jeepen

airam
15 oktober 2006 · 390 Inlägg

Älskar vintern i norrland, lr ja inte början av den kanske men när det börjar ljusna på dagarna och solen värmer på, helt underbart! Här i Dalarna ger ja inte lika mkt för den dock men som tur är blir ja i Jokkmokk, bara pengar till en skoter som saknas smile

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Drönirettab
15 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Ska du flytta dit eller gå någon sorts utbildning?

Polluxe
15 oktober 2006 · 303 Inlägg

airam skrev:
Älskar vintern i norrland, lr ja inte början av den kanske men när det börjar ljusna på dagarna och solen värmer på, helt underbart! Här i Dalarna ger ja inte lika mkt för den dock men som tur är blir ja i Jokkmokk, bara pengar till en skoter som saknas smile

Precis!  Norrländsk vinter när den är som bäst smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
MICHAN Bas Connaisseur
15 oktober 2006 · 436 Inlägg

Jag hatar vintern -.-
Slask, kallt, mörkt och allmänt drygt.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
YööA
15 oktober 2006 · 607 Inlägg

Hää finns inge dåligt väder he finns bara dåliga klääa !

Brynäs tigers
Alphasonic Piratpartiet
15 oktober 2006 · 339 Inlägg

MICHAN skrev:
Jag hatar vintern -.-
Slask, kallt, mörkt och allmänt drygt.

fings inget som heter slask på vintern. slask finns på hösten eller våren. har ni slask i december har ni ingen riktig vinter

Mäki Långsam Perfektionist
15 oktober 2006 · 4 800 Inlägg

Alphasonic skrev:

MICHAN skrev:
Jag hatar vintern -.-
Slask, kallt, mörkt och allmänt drygt.

fings inget som heter slask på vintern. slask finns på hösten eller våren. har ni slask i december har ni ingen riktig vinter

vem har satg att vi har riktig vinter sad

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
YööA
15 oktober 2006 · 607 Inlägg

Hm konstigt att många nerifråån kör av vägen direkt halkan slår till ! man hör ju bara på nyheterna hur det har gått för er !! Man får se till att vara beredd men vinterdäcken !!

Brynäs tigers
Alphasonic Piratpartiet
15 oktober 2006 · 339 Inlägg

Mäki skrev:

Alphasonic skrev:

MICHAN skrev:
Jag hatar vintern -.-
Slask, kallt, mörkt och allmänt drygt.

fings inget som heter slask på vintern. slask finns på hösten eller våren. har ni slask i december har ni ingen riktig vinter

vem har satg att vi har riktig vinter sad

michan tongue

Ostsåsen
15 oktober 2006 · 173 Inlägg

Vad tycker ni om vägsaltet? Min åsikt är att man ska salta på vissa stora vägar men att man absolut ska minska ner på andra ställen. Det toksaltas verkligen så fort det kommer minska lilla snö och det är överdrivet anser jag. Det förstör bilarna så in i helvete, kostar massor med pengar, däcken slits mer, vägarna slits mer(dubb), vilt lockas av det goda saltet och står och slickar i sig i vägkanten och det ser så fruktansvärt jävligt ut när det blir brun modd överallt.

Nej tänk er en riktigt fin vinterväg! Riktigt fin nyfallen snö, bra vinterdäck och bakhjulsdrift ... Kan det bli bättre!?! big_smile

Hoppas ni inte tar illa upp för att jag lånar tråden lite, men även saltet hör ju vintern till ...
mvh // en vinterälskare med bakhjulsdrift

YööA
15 oktober 2006 · 607 Inlägg

Jag håller med att vägsalt används överdrivet mycket. M

Brynäs tigers
Jonni
15 oktober 2006 · 1 256 Inlägg

Ge mej snö så man kan åka ut o leka lite big_smile

MICHAN Bas Connaisseur
15 oktober 2006 · 436 Inlägg

Alphasonic skrev:

Mäki skrev:

Alphasonic skrev:

fings inget som heter slask på vintern. slask finns på hösten eller våren. har ni slask i december har ni ingen riktig vinter

vem har satg att vi har riktig vinter sad

michan tongue

Bor iof ej i norrland.. här nere är det slask till och från.
Och även om det ej är det under vintern där uppe så är slasken rester utav det.
Typ som att skippa en fest för att man ej orkar städa alla spyor på golvet hemma dagen efter.. då åker man hellre till Åre i en vecka och kommer hem till sol. Men sånt alternativ finns ju inte.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
Alphasonic Piratpartiet
15 oktober 2006 · 339 Inlägg

jo det kan bli lite väl mycket ibland, har studerat i forsmark de två senaste åren och nu studerar jag i borlänge så det blir inte mycket till att åka hem. börjar också lessna på vinter tongue tror inte jag orkar ett helt år där uppe även om det kan va fint.

btw. jag tycker att man ska sluta salta vägarna helt! låt naturen ha sin gång.

Senast redigerat av Alphasonic (15 oktober 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang