Bas i högtalarna låter förjävligt, vill ha bas i endast LÅDAN!

mxpelle
20 januari 2013 · 28 Inlägg

tror jag fattar allt nu. Tack somfan för alla svar!

Fick dock ett nytt problem nu när jag skulle lossa stereon och kolla om det var kopplat till front eller subout.
Nu startar inte stereon alls. En säkring har gått och när jag byter den (utan nyklar i bilen) brinner tråden. Fattar inte hur det kan bli så bara utav att jag lossar och tittar stereons baksida sedan sätter dit den igen. All belysning i bilen fungerar heller inte sad jävla oflyt

Senast redigerat av mxpelle (20 januari 2013)

huntelaar DLS
20 januari 2013 · 1 147 Inlägg

Jag lossar alltid minuskabeln på batteriet när jag ska pilla på bilens elektronik.

mxpelle
20 januari 2013 · 28 Inlägg

skulle det men va så jävla kallt haha. Kan de ha någonting med det att göra? så om jag lossar den, sätter i en säkring och sätter dig minuskabeln igen ska det funka? tror dock den kommer brinna upp ännu en gång sad

n1k391
20 januari 2013 · 171 Inlägg

kan hända att en sladd åkt ur när du drog ur stereon smile kolla alla sladdar ordentligt så att allt är i, om en sladd åker ur och får kontakt med en annan så kan det ju bli kortis, och då kan ju hela stereon gå sönder. ( tror även stereon kan gå om man inte plockar batterikabeln innan ) lättaste sättet att kolla är ju genom att använda en multi meter och mäta spänningen smile

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
huntelaar DLS
20 januari 2013 · 1 147 Inlägg

Sitter de i isokontakter så ser man ju om någon är lös.

mxpelle
20 januari 2013 · 28 Inlägg

stereon har inte gått sönder då den gick igång en liten stund innan den andra säkringen gick. och vad jag ser så sitter allt som det ska. förstår inte vad som hände

mxpelle
24 januari 2013 · 28 Inlägg

fixat en lågnivåkabel nu och det blev precis som jag tänkt, tack alla för svar!

n1k391
27 januari 2013 · 171 Inlägg

vad var det som var fel med stereon smile ?

Volkswagen Golf gti mk5 "Lilla apelsinen" (2007)
mxpelle
28 februari 2013 · 28 Inlägg

en kabel som hoppade ur som antagligen jordade emot något där inne så de blev kortslutning smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang