S60-01, Hu-603 + vol-aux-problem

Stefan1980
26 januari 2013 · 47 Inlägg

Hej, jag försökte idag installera denna VOL-AUX som ska installeras på cd-changer-porten, men på min stereo kan jag inte välja cd-växlare alls, går bara tape, cd, radio fm, radio am.

Min ser ut så här http://shop.conexx-video.de/images/artikel/hu-603_3_3542.jpg

Förslag? Eller har min stereo inte alls cd-växlar-funktion och denna vol-aux var 600kr i sjön?

b0nd3n
26 januari 2013 · 1 944 Inlägg

snurrar du på "SOURCE" ratten så ska cd-vxl komma upp om du har en HU-603 smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Xuri One Man Clan
26 januari 2013 · 4 286 Inlägg

sitter den insatt ordentligt ? jag fick upp Cd charger som alternativ först när cd fick kontakt med adapter.
kanske fel på den ?

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
jonne111 SR crew
26 januari 2013 · 101 Inlägg

har du satt den i rätt uttag på baksidan av stereon ?

tror de ska finnas två likadana kontakter intill varann.
en till cd-växlare och en till förstärkare.

min v70 har volvos förstärkare ikopplad och då fanns de bara en sån kontakt ledig på baksidan 

lycka till!

Slow Retards crew
fina frisyrer finns på Salong Guldsaxen i Mölnlycke
Volvo V70 2,4T "Slow Retards Crew" (2000)
b0nd3n
26 januari 2013 · 1 944 Inlägg

jonne111 skrev:
har du satt den i rätt uttag på baksidan av stereon ?

tror de ska finnas två likadana kontakter intill varann.
en till cd-växlare och en till förstärkare.

min v70 har volvos förstärkare ikopplad och då fanns de bara en sån kontakt ledig på baksidan 

lycka till!

det är olika kontakter, så den borde bara passa i en. så var det iaf på min v70 06a.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Stefan1980
26 januari 2013 · 47 Inlägg

Efter allt läsande så har jag förstått att den ska sitta i den runda kontakten mot mitten sett stereon från baksidan och räknat från höger sida (var också det enda stället jag fick in den på).

Jag tryckte i kontakten så hårt jag kunde och den sitter "lite löst" men i sitter den(eller satt), har "startat om" stereon  ett par gånger, även när jag snurrar source-ratten så får jag inte växlaren..

jonne111 SR crew
26 januari 2013 · 101 Inlägg

b0nd3n skrev:

jonne111 skrev:
har du satt den i rätt uttag på baksidan av stereon ?

tror de ska finnas två likadana kontakter intill varann.
en till cd-växlare och en till förstärkare.

min v70 har volvos förstärkare ikopplad och då fanns de bara en sån kontakt ledig på baksidan 

lycka till!

det är olika kontakter, så den borde bara passa i en. så var det iaf på min v70 06a.

har för mig att de var lika. de såg så ut iallafall wink
fast jag kan säkert ha fel..

kanske skiljer på olika modeller, själv har jag HU-803 och min aux-adapter har alltid funkat som den ska smile

Slow Retards crew
fina frisyrer finns på Salong Guldsaxen i Mölnlycke
Volvo V70 2,4T "Slow Retards Crew" (2000)
Stefan1980
27 januari 2013 · 47 Inlägg

Jag vågar inte riktigt trycka mycjket hårdare med kontakten. Kan det ha något att göra
att jag hade nyckeln i 0:an (avstängd motor osv)?
Jag behöver dra med spaken ner mot D för att få loss ac-panelen och måste således stoppa i nyckeln i 1:an och trycka ner bromsen för att kunna flytta ner den.
Jag hade nog kunnat betala något 1-200kr för hjälp, men göra det på verkstad kostar asmycket om de ska göra allt.

b0nd3n
27 januari 2013 · 1 944 Inlägg

Stefan1980 skrev:
Jag vågar inte riktigt trycka mycjket hårdare med kontakten. Kan det ha något att göra
att jag hade nyckeln i 0:an (avstängd motor osv)?
Jag behöver dra med spaken ner mot D för att få loss ac-panelen och måste således stoppa i nyckeln i 1:an och trycka ner bromsen för att kunna flytta ner den.
Jag hade nog kunnat betala något 1-200kr för hjälp, men göra det på verkstad kostar asmycket om de ska göra allt.

kom upp te Skellefteå så fixar ja de åt dig om du bjur på Kaffe!

om du börjar köra nu är du framme imorgon eller nått sånt tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
jonne111 SR crew
28 januari 2013 · 101 Inlägg

Stefan1980 skrev:
Jag vågar inte riktigt trycka mycjket hårdare med kontakten. Kan det ha något att göra
att jag hade nyckeln i 0:an (avstängd motor osv)?
Jag behöver dra med spaken ner mot D för att få loss ac-panelen och måste således stoppa i nyckeln i 1:an och trycka ner bromsen för att kunna flytta ner den.
Jag hade nog kunnat betala något 1-200kr för hjälp, men göra det på verkstad kostar asmycket om de ska göra allt.

Har också automatlåda på min.

fick ju då också dra ner spaken i Drive läget.
och min adapter har de aldrig varit strul med.

Så det borde inte göra någon skillnad på om nyckeln är ställd på 1:ans läge

Slow Retards crew
fina frisyrer finns på Salong Guldsaxen i Mölnlycke
Volvo V70 2,4T "Slow Retards Crew" (2000)
Nicco5 TIG-svetsare
31 mars 2014 · 226 Inlägg

Väcker lite liv i denna tråden igen!

Ingen som har någon lösning på detta???

Drive it like you stole it ;)
Brådhis * Voff voff *
31 mars 2014 · 10 244 Inlägg

Om inte CD-CHGR dyker upp så beror det antingen på att stereon ej har kontakt med adaptern eller så är adaptern trasig (strömlös?).

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Nausea Avstängd
31 mars 2014 · 598 Inlägg

Har du kopplat in adaptern med strömmen inkopplad på HU?

Nicco5 TIG-svetsare
31 mars 2014 · 226 Inlägg

Brådhis skrev:
Om inte CD-CHGR dyker upp så beror det antingen på att stereon ej har kontakt med adaptern eller så är adaptern trasig (strömlös?).

//Brådhis

Ja jo... men har testat en annan stereo och då funkade allt som det skulle..  så tror min stereo är trasig på nåt vis..

Drive it like you stole it ;)
Peterthepsycho
3 juni 2017 · 1 Inlägg

Livar upp den här tråden efter några år. Fick exakt samma problem som frågeställaren. Lösningen tillslut var som  följer:

Jag kopplade ur strömsladden till stereon och lät den va urkopplad i 30 min (kopplade jag in direkt funkade det inte). När jag sen kopplade in strömmen igen så surrade det till i stereon och när jag sen koppla in allt enligt instruktion så hittade stereon "CD-växlaren" och nu funkar allt kanon!

//Peter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang