Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 614 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
Hökan_T
24 maj 2013 · 223 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Om man ska vara fin får man lida pin.. Men riktigt så illa är det inte.
Satte dit dekalen i bakrutan från min sponsor. Den gör sig inte bra på bilen, men vad gör man inte. Den skulle ju sitta där, det visste jag ju från början då vi pratade om reklam om dom skulle står för en helspons.
Så nu sitter den där. Lär väl vänja mig vid det.

Mina camber shims är även skickade, så jag antar att dom kommer hem i början på nästa vecka big_smile

Bilder på dekalen
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-05e569836c165c565545fec0531a1556.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4aa24908d745f6a165932c2ae789a3d5.jpg

Och tydligen så fick min sponsor en riktigt bra respons på guld metallic färgen jag har på fälgarna. Så bara för att jävlas lite med folk, så skulle man ju dippa om fälgarna en gång i månaden tills det är dags för vinterskor. Vi får se hur det blir med den saken wink

Dekalen på vindrutan är numera borttagen
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c7e0b67241e4386f8f9dc858f074d405.jpg

Vad tror ni om att ha oreangea skärmblinkers, istället för mina vita?

Den vart jäkligt läcker big_smile kör på bredare fälgar fram åxå visst offra höjden men stancet gör den bara fetare smile

Never Give Up Trying!
Audi S3 8L "IMOLA GELB" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Hökan_T skrev:

Tack du smile
Ja, jag får se. Ev att jag kanske tar och köper 2st 9,5"are då tills jag dippar om fälgarna igen. Men skulle isåfall även vilja ha andra däck. Men det är mycket man vill ha.
Det visar sig vad som händer smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 maj 2013 · 3 519 Inlägg

På onsdag monteras camber shimsen smile Och updates med bilder kommer därefter. Ska även sänka den lite mera bak då i samma veva och kolla hur det blir att se ut.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
saftarN
27 maj 2013 · 249 Inlägg

Mr_M_ skrev:
På onsdag monteras camber shimsen smile Och updates med bilder kommer därefter. Ska även sänka den lite mera bak då i samma veva och kolla hur det blir att se ut.

Tagga! Kommer sitta som en kossa på en äng med lite camber cool när blir det färgändring på Fälgarna då?

keep calm and let it scrape
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 maj 2013 · 3 519 Inlägg

saftarN skrev:

Mr_M_ skrev:
På onsdag monteras camber shimsen smile Och updates med bilder kommer därefter. Ska även sänka den lite mera bak då i samma veva och kolla hur det blir att se ut.

Tagga! Kommer sitta som en kossa på en äng med lite camber cool när blir det färgändring på Fälgarna då?

Haha bra beskrivet, haha tongue
Får se om jag gör det till Bugrun, eller om det blir efteråt

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Fick ett PM här idag om att jag blivit antagen att ställa ut i Skara på en utställning, där det även kommer vara lagligt street race på kvällen. Kul att jag fick det, då jag inte ens anmält mig smile Men jag måste fundera på om jag ska dit då det är rätt mkt nu som händer och ekonomin tillåter inte alla nöjen hmm

OBS!
Kan även nu tillägga att det hänt lite saker med bilen som gör att jag tappat suget för dom flesta utställningarna sad
Men om det finns någon i närheten som är sugen på att dippa om en dörr och framskärm så hör av er! Inget märkvärdigt jobb egentligen om man kan lacka, eller har den utrustningen som behövs. Ingen underredsarbete krävs, man dippar rakt på!
Hör gärna av er på PM

Senast redigerat av Mr_M_ (28 maj 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
28 maj 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Fick ett PM här idag om att jag blivit antagen att ställa ut i Skara på en utställning, där det även kommer vara lagligt street race på kvällen. Kul att jag fick det, då jag inte ens anmält mig smile Men jag måste fundera på om jag ska dit då det är rätt mkt nu som händer och ekonomin tillåter inte alla nöjen hmm

OBS!
Kan även nu tillägga att det hänt lite saker med bilen som gör att jag tappat suget för dom flesta utställningarna sad
Men om det finns någon i närheten som är sugen på att dippa om en dörr och framskärm så hör av er! Inget märkvärdigt jobb egentligen om man kan lacka, eller har den utrustningen som behövs.
Hör gärna av er på PM

Fan har du gjort nu?? hmm

Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
BMW F11 "Alpin" (2013)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Fick ett PM här idag om att jag blivit antagen att ställa ut i Skara på en utställning, där det även kommer vara lagligt street race på kvällen. Kul att jag fick det, då jag inte ens anmält mig smile Men jag måste fundera på om jag ska dit då det är rätt mkt nu som händer och ekonomin tillåter inte alla nöjen hmm

OBS!
Kan även nu tillägga att det hänt lite saker med bilen som gör att jag tappat suget för dom flesta utställningarna sad
Men om det finns någon i närheten som är sugen på att dippa om en dörr och framskärm så hör av er! Inget märkvärdigt jobb egentligen om man kan lacka, eller har den utrustningen som behövs.
Hör gärna av er på PM

Fan har du gjort nu?? hmm

Jadu... Känns så jävla bittert att prata om det till och med. Skriver till dig på FB

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
28 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Mr_M_ skrev:
Fick ett PM här idag om att jag blivit antagen att ställa ut i Skara på en utställning, där det även kommer vara lagligt street race på kvällen. Kul att jag fick det, då jag inte ens anmält mig smile Men jag måste fundera på om jag ska dit då det är rätt mkt nu som händer och ekonomin tillåter inte alla nöjen hmm

OBS!
Kan även nu tillägga att det hänt lite saker med bilen som gör att jag tappat suget för dom flesta utställningarna sad
Men om det finns någon i närheten som är sugen på att dippa om en dörr och framskärm så hör av er! Inget märkvärdigt jobb egentligen om man kan lacka, eller har den utrustningen som behövs.
Hör gärna av er på PM

Fan har du gjort nu?? hmm

Jadu... Känns så jävla bittert att prata om det till och med. Skriver till dig på FB

det är förjävligt det som hände med dippen sad men det kommer lösa sig ska du se! smile
vi syns på lördag! big_smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

FilipWelin skrev:

Fan har du gjort nu?? hmm

Jadu... Känns så jävla bittert att prata om det till och med. Skriver till dig på FB

det är förjävligt det som hände med dippen sad men det kommer lösa sig ska du se! smile
vi syns på lördag! big_smile

Kommer inte hinna fixa till lördag iaf, men men..
Det gör vi smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Syns på lördag hoppas jag! wink

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Syns på lördag hoppas jag! wink

Självklart smile
Kommer stå där fast bilen är skit..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Syns på lördag hoppas jag! wink

Självklart smile
Kommer stå där fast bilen är skit..

Min bil är ju inte i toppskick heller! smile Men ska försöka få de och bli lägre iaf! big_smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Syns på lördag hoppas jag! wink

Självklart smile
Kommer stå där fast bilen är skit..

Min bil är ju inte i toppskick heller! smile Men ska försöka få de och bli lägre iaf! big_smile

Även jag kommer åka dit lägre än jag har nu smile Men vet inte hur det ska gå ihop eftersom jag har 2cm knappt på den lägsta punkten till backen fram. Och jag ska försöka sänka 1cm till.. Bak blir lägre efter camber shimsen åker på imorgon smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Vet inte vilka här som är antagna att ställa ut i sthlm på lördag, men om ni är det så kika på detta evenemang smile
https://www.facebook.com/events/204808896343806/

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Låter bra! Funderar på att kapa eller ta bort fjädrarna! wink Haha!
Sen ska jag också ställa ut! big_smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Låter bra! Funderar på att kapa eller ta bort fjädrarna! wink Haha!
Sen ska jag också ställa ut! big_smile

Vilken bil är det som ska ställas ut? smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Låter bra! Funderar på att kapa eller ta bort fjädrarna! wink Haha!
Sen ska jag också ställa ut! big_smile

Vilken bil är det som ska ställas ut? smile

Den som är ihop! wink Japanskt blir det! big_smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Låter bra! Funderar på att kapa eller ta bort fjädrarna! wink Haha!
Sen ska jag också ställa ut! big_smile

Vilken bil är det som ska ställas ut? smile

Den som är ihop! wink Japanskt blir det! big_smile

Nice smile
Kommer du till Hälla i Västerås innan och slår följe med oss andra?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:

Mr_M_ skrev:

Vilken bil är det som ska ställas ut? smile

Den som är ihop! wink Japanskt blir det! big_smile

Nice smile
Kommer du till Hälla i Västerås innan och slår följe med oss andra?

Hmm, vilken tid är det då? tongue Vi åker från Thn kl.05.00 smile Vi ska ju vara där typ halv 10-10.. smile

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang