Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 625 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
28 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:

Den som är ihop! wink Japanskt blir det! big_smile

Nice smile
Kommer du till Hälla i Västerås innan och slår följe med oss andra?

Hmm, vilken tid är det då? tongue Vi åker från Thn kl.05.00 smile Vi ska ju vara där typ halv 10-10.. smile

Fyfan för att åka så tidigt tongue
Kl 8 samlas vi i Västerås och drar därifrån mot Sthlm halv 9. Då är vi på Arlanda runt halv 10-10.
Är ca 10mil från Västerås till Arlanda

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
28 maj 2013 · 363 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:

Mr_M_ skrev:

Nice smile
Kommer du till Hälla i Västerås innan och slår följe med oss andra?

Hmm, vilken tid är det då? tongue Vi åker från Thn kl.05.00 smile Vi ska ju vara där typ halv 10-10.. smile

Fyfan för att åka så tidigt tongue
Kl 8 samlas vi i Västerås och drar därifrån mot Sthlm halv 9. Då är vi på Arlanda runt halv 10-10.
Är ca 10mil från Västerås till Arlanda

Skriver på FB ist! Så slipper vi kladda ner din tråd! tongue Haha!

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 maj 2013 · 3 519 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c1f1d34062f18e80ef86ec4e0094ce02.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9d730ce686b9a7fb33ae84a725c623cc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-07968d9f0877a6e4da3145c0e196f6e2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-73c65db89ffb275b9d3f77b9bf7dfacd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e02b745131094d3196088b60b74c2b78.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-870863f7e4b3a6b0727abcb2299f5e50.jpg

3 graders camber på och något mera sänkt bak.
Men alltid är det något som ska jävlas, och denna gång toe:en som verkar vara helt fucked up. Bilen är svajig som fan på vägen.. Och varma däck på insidan. Någon som vet varför det blir så?
Ska testa att åka med bilen till Sthlm på lördag såhär, och jag hoppas innerligt att däcken håller! Sen kommer väl shimsen tas bort igen hmm Trist när jag blev så nöjd med slutresultatet sad

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
29 maj 2013 · 357 Inlägg

det blev ju så jävla snyggt! längtar tills jag får se den på lördag big_smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:
det blev ju så jävla snyggt! längtar tills jag får se den på lördag big_smile

Jo, men ogillar som fan i helvete att den förmodligen kommer slita däck! Hoppas jag kommer fram utan bekymmer och även hem utan att däcken är alltför uppätna hmm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
29 maj 2013 · 363 Inlägg

Det är shimsen som gör den toe vinkeln.. sad Ser ju skit bra ut big_smile synd bara med toen som kom efter att du monterad shims! hmm

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Det är shimsen som gör den toe vinkeln.. sad Ser ju skit bra ut big_smile synd bara med toen som kom efter att du monterad shims! hmm

Jo, men hur kan toen bli så pass fel?
Företaget som tillverkade shimsen sa att det inte skulle bli så fel. Hur kan vissa bli värre än andra?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
FilipWelin
29 maj 2013 · 133 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Det är shimsen som gör den toe vinkeln.. sad Ser ju skit bra ut big_smile synd bara med toen som kom efter att du monterad shims! hmm

Jo, men hur kan toen bli så pass fel?
Företaget som tillverkade shimsen sa att det inte skulle bli så fel. Hur kan vissa bli värre än andra?

Ska man va fin får man lida pin wink blev riktigt snyggt iaf!

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
Viinikka92
30 maj 2013 · 363 Inlägg

Mr_M_ skrev:

Viinikka92 skrev:
Det är shimsen som gör den toe vinkeln.. sad Ser ju skit bra ut big_smile synd bara med toen som kom efter att du monterad shims! hmm

Jo, men hur kan toen bli så pass fel?
Företaget som tillverkade shimsen sa att det inte skulle bli så fel. Hur kan vissa bli värre än andra?

Kika med dom som tillverkade dom! Tror inte dom är tillverkade till en bil som är så låg som din är just nu.. sad

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
almqvist__89
30 maj 2013 · 1 140 Inlägg

Dom uträknade på bilens orginal höjd och då blir det så tyvärr, bygg upp med brickor utifrån din höjd på bilen så slipper du kassa toe-vinklar smile
Men snyggt är det big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
30 maj 2013 · 3 519 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Dom uträknade på bilens orginal höjd och då blir det så tyvärr, bygg upp med brickor utifrån din höjd på bilen så slipper du kassa toe-vinklar smile
Men snyggt är det big_smile

Och hur räknar man ut sånt?
Om jag bygger upp med brickor blir väl bilens camber mindre?
Bättre då att jag testar med att endast ha brickor.. Ska testa med det iaf

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Viinikka92
30 maj 2013 · 363 Inlägg

Sätt brickor bara i dom främre skruvarna! En mer än uppe! Sen får man ju testa sig fram till ett bra resultat! smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
30 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Sätt brickor bara i dom främre skruvarna! En mer än uppe! Sen får man ju testa sig fram till ett bra resultat! smile

Att testa sig fram till ett bra resultat är ju en aningen långsökt och tidskrävande.. Kommer nog plocka bort mina helt, ev fixa 20mm spacers och ha dom bak istället så kan jag åka lika lågt som nu, men ändå inte ha samma poke.
Kommer nog sälja bilen strax innan vintern ändå.. Det börjar bli för mycket att göra och orken att lägga ut pengarna vill sig inte längre.. Planerar att öppna eget dessutom, så jag måste börja tänka annorlunda smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
30 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Gör som så att jag försöker ta bort shimsen redan imorgon.. Så får jag köra utan camber. Men istället så fixar jag tunnare spaces istället för mina 30. Så kanske 15-20mm, ska mäta sen för att få rätt. Oså på så vis kan jag då fortsätta att åka så lågt som nu, med poke, men inte alls lika mkt som nu. Blir nog bäst i längden

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Behöll camber shimsen på, så hoppas jag att däcken håller till sthlm och hem imorgon. Jag plockade av ena bakhjulet och kollade på det, visserligen hade jag inte åkt mer än 5mil då, men inget var slitet på hjulet. Även lilla rotations pilen på däckmönstret var kvar, och den lär väl ha nötts bort om något tycker jag även på dom få mil jag åkt. Men man ska aödrig säga aldrig, och det gör jag inte. Det är tur man har vänner utspritt, så nu ligger det ev två däck i västerås imorgon tack vare Mingan om mina däck har gett en stor tendens till att börja slita. det tackar jag för. Annars så chansar jag vidare smile

Rotations pilen på däckytan är kvar, trots 3 graders camber och en eventuellt helt fel toe. Det svarta lösa på däcksidan är gammal plastidip, ej däck rester!
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-259d4f75b535dbad4d1bfcf92fa8a0b1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1b00b41590957f13ae7681706074eb7a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c23f11336694647f877554d15c0bf9de.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-40afec401965ce6dbd2b8dbb98d0b15c.jpg

Är dom sista bilderna för idag.. Hoppas vi ses i Sthlm eller i Västerås imorgon smile Hejpa!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 juni 2013 · 3 519 Inlägg

Nu är frågan..
Jag har nu åkt närmare 60mil med cambern och det har inte slitits något på däcken. Men fortfarande är den lika svajig bak på vägen. Kan ju knsppast vara toen som är fel. Dock vet jag inte nå hur det ska kännas att åka med så pass mkt camber som jag har. Dom flesta här har åkt med -1 och -1,5. Jag har ju dubbelt så mycket. -3.
Någon som kan hjälpa mig att berätta vad felet är eller om det helt enkelt bara ska vara så?

Jag pratade även med min sponsor Johan på sthlm(s) low utställningen igår och vi kom fram till lite saker.
"Dippad av Awapandon" dekalen som sitter i bakrutan kommer jag att få ta bort. Då jag och säkert många andra tycker att den dekalen förstör helheten på bilen som "stance". Så kommer jag få en ny dekal där det endast står "Awapandon" på, och sätta på vindrutan i högkant på höger sida.
När han fått hem leverans från Norge så får jag den nya färgen till fälgarna.
Bilen kommer inte dippas om i höst, utan vi låter bilen vara som den är till våren och kör då ett helt nytt utseende på den. Och den kommer även inte bli i någon av dom färgerna jag hade i åtanke. Dock ingen färg ännu bestämd, men kan bli så att han blandar ihop någon special kulör till mig så jag blir helt ensam om den färgen.
Kommer även få en tröja där det står "sponsrad av Awapandon" på. Som jag kan använda vid alla träffar och utställningar, så folk fattar att det är jag som tillhör min bil, och därav kan fråga mig om saker ang plasti dip. Vilket Johan tyckte var en bra idé smile

Har även pratat med Greenpart om att ev köpa 2st 9,5" 3sdm fälgar som jag har bak på min bil. Och sätta dom nya fram. I samband med det så lägger jag om däcken sim sitter på mina framfälgar på dom nya och dippar om hela uppsättningen till den nya kulören.
Men även då kommer jag flytta bak dom 15mm spacerna som sitter fram och sätta bak. Oavsett om jag kommer ha kvar cambern eller inte, för då kan jag sänka ytterligare lite till. Oså köper jag 10mm spacers och sätter fram.
Kanske måste kapa bort innerskärmkanten. Det återstår att se.

Det jag ska göra här näst är att prova en bakfälg fram på 15mm spacern och se hur mycket fälgen sticker ut.

Det var allt smile
Hoppas ni tycker om mina planer smile

Senast redigerat av Mr_M_ (2 juni 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
2 juni 2013 · 357 Inlägg

det kommer bli skitbra ska du se!
trevligt att träffa dig igår, även fast jag kom lite sent och missade nästan allt tongue

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 juni 2013 · 1 705 Inlägg

Tycker det ska vara helt annan font på "awapandon" har några förslag om du e intresserad? smile i övrigt låter dina planer bra! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 juni 2013 · 3 519 Inlägg

figge_stunter skrev:
Tycker det ska vara helt annan font på "awapandon" har några förslag om du e intresserad? smile i övrigt låter dina planer bra! smile

Jo, fast det är inte jag som bestämmer sånt. Johan har en på sin bil, Michelle har en på sin evo och snart jag med på vindrutan. Det får vara så helt enkelt smile bättre att den sitter fram än bak iaf smile
Tack smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 juni 2013 · 1 705 Inlägg

Mr_M_ skrev:

figge_stunter skrev:
Tycker det ska vara helt annan font på "awapandon" har några förslag om du e intresserad? smile i övrigt låter dina planer bra! smile

Jo, fast det är inte jag som bestämmer sånt. Johan har en på sin bil, Michelle har en på sin evo och snart jag med på vindrutan. Det får vara så helt enkelt smile bättre att den sitter fram än bak iaf smile
Tack smile

Okej okej synd, men som du säger så blir det nog båttre o framrutan än bak! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang