Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred med 5-6 lager glossifier. Är nog förmodligen den enda i Sverige med vit metallic plasti dip :)
  • 111 Följare
  • 352 754 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juli 2013
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
17 februari 2013 · 2 322 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Sorry, inte meningen att låta siggig...blev bara en liten besvikelse för mig som gillar saker som sticker ut från mängden. Trodde denna var början till ett större projekt än att bli så lite rörd som möjligt.
Lycka till med originaldelarna, jag har en hel del liggande om ni är intresserade wink

okej vi gör så här då som ett exempel.

Min mk4 helt original från början bytte inredning till gti även  stolpar tak kläddes utsidan 25th anniversary läpp och kjolar (även det är original)  sen till kommer ju  coils och  fälgar. så du tycker inte att original är något märkvärdigt när det är i dagens läge som  gäller OEM +/- inom stance värld eller vad man nu vill påstå ? big_smile

inget agg bara en kugg fråga smile

Min bil:
http://www.garaget.org/?car=241890

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
17 februari 2013 · 2 322 Inlägg

sen ett stort projekt kan man definera med,  detalj rikt  inredning utsidan lack fälgar ombyggnad i kaross som inte syns osv osv..  ja små projekt kan till slut bli stora om man nu vill se hur helheten  är på det hela, de jagmenar slutsumman kan vara liten till en  jätte stor summa som inte många tänker på  och kostar en hel del med tiden för det man gör på en bil  smile

Sen tror jag inte marcus lägger ner lika mkt jobb som jag har gjort med min  f.d  utan mer efter sin egen smak och  av en ren enkelhet av en clean mk4 vilket  det uppskattas utav många. förstora kjolpaket påbyggnad som inte hör till bilen .. det är ett vallåkra åk enligt mig.

Senast redigerat av mingan77 (17 februari 2013)

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:
sen ett stort projekt kan man definera med,  detalj rikt  inredning utsidan lack fälgar ombyggnad i kaross som inte syns osv osv..  ja små projekt kan till slut bli stora om man nu vill se hur helheten  är på det hela, de jagmenar slutsumman kan vara liten till en  jätte stor summa som inte många tänker på  och kostar en hel del med tiden för det man gör på en bil  smile

Sen tror jag inte marcus lägger ner lika mkt jobb som jag har gjort med min  f.d  utan mer efter sin egen smak och  av en ren enkelhet av en clean mk4 vilket  det uppskattas utav många. förstora kjolpaket påbyggnad som inte hör till bilen .. det är ett vallåkra åk enligt mig.

Helt klart tack.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Tycker man ska våga bryta mot trender och sätta egna. Gå mot mängden och skapa en stil som man är helt ensam om. Det förstår ni om man kollar på mina bilbyggen.
Mingans Golf IV e riktigt snygg och stilren, dessvärre inget som sticker i ögonen på folk. Läs Mingans eget citat från Klarby så hajjar ni vad jag menar. Stance e just nu jättemycket framåt, det såg jag inte minst på SEMA i Vegas senast. Men även detta är en ny trend som snart blivit gammal, precis som kolfiber, motivlack blivit passé.
Varför följa mängden? GO YOUR OWN WAY!
På SEMA kunde man se vad som kommer att komma till Sverige inom biltrender. Det var nästan ingen bil utom performancebilar som inte hade stance. Skrikiga fälgar helst i neonfärg och motivlack verkade nästintill obligatoriskt. Detta är inte längre något som lockar mina ögon åtminstone. Alla dolda breddningsskärmar som spricker inom ett par år för att plåt & plast inte går hand i hand.
Det som kommer tillbaks i trendväg verkar vara solid lack i skrikiga färger, wrapping i alla möjliga varianter som numera utvecklats mycket i Kina med struktur & effekt som ingen motivlackerare kan åstadkomma.
Luftfjädring verkade också obligatoriskt m.m.
Att göra en OEM bil sticker inte tillräckligt är jag rädd.
Men all lycka till er som fastnat för detta. Men enligt mig är stance bara en ny fluga som flyger iväg inom ett par år när en ny trend erövrat mark.

Avskyr kjolpaket, kolfiber mm mm mm. Ingen bil med kjolpaket, eller som är breddad är stilren i mina ögon. Kan vara snyggt på vissa bilar, men de är inte stilrena.
Alla tänker olika, och jag går min egen väg och följer ingen annans. Take it or leave it

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Wabbzen skrev:
Har sagt det förut och säger det igen nu. Dom dära 3sdm 001 fälgarna är grymt snygga men helvete vad vanliga dem börjar bli.. Vilket jag tycker är väldigt synd, men det finns ju som sagt en anledning tongue

Ja, det är riktigt trist att dessa börjar bli alltför vanliga. Har märkt säkert 10-15st sen jag köpte mina att även dom köpt eller ska köpa likadana. Men sen gör vi alla olika utseenden på bilarna också, så man får hoppas att man blir en av dom som gör att man sticker ut lite mera än annat folk.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Stötte på ett lite problem jag inte sett tidigare. Inte ens riktiga bilfirmor kan man tydligen lita på
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a6f9967529844017d867e7cf48850787.jpg

Kommer nog behöva 25mm eller 30mm spacers bak smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ee060f4e3a1f06124bc26590d7357e95.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-04b144baa6dba49361c3c7a769516f91.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-09a4d4b7421894406b02d43172198264.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e7c5415bc7996f5c76709a43b13a003a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-07ef254cff4ac2535117bb3696a03163.jpg

Angående bulten som sitter kvar i navet så ska vi testa att borra ut den nån dag.. Om inte det går blir det väl ett nytt nav.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
seeki
17 februari 2013 · 30 Inlägg

fint ! ska ge dig ett tips hur du ska göra med bulten har sött på det problemet många gånger ! och börja med att plocka bort broms oket och bromsskivan sen värm runt bulten så det blir ill rött och sen and dig av en rör tång och bit fast den ordenligt och bara snurra ut den. allt beror på hur mkt av bulten som är kvar, annars så svetsa dit en mutter och låten den kyla sen värm runt bulten igen och snurra ut den, 1a tipset använder du om det är en bra bit kvar av bulten annars är det tips 2 som gäller.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

seeki skrev:
fint ! ska ge dig ett tips hur du ska göra med bulten har sött på det problemet många gånger ! och börja med att plocka bort broms oket och bromsskivan sen värm runt bulten så det blir ill rött och sen and dig av en rör tång och bit fast den ordenligt och bara snurra ut den. allt beror på hur mkt av bulten som är kvar, annars så svetsa dit en mutter och låten den kyla sen värm runt bulten igen och snurra ut den, 1a tipset använder du om det är en bra bit kvar av bulten annars är det tips 2 som gäller.

En polare ska försöka borra ut den, han vet vad han gör. Men först se om det går att svetsa på något så det ev går att skruva ur den. Men alla bultar på hjulen satt så utav bara faan, kompressorn med mutterknackare fick inte lös dom, fick stå på en förlängare och hoppa några gånger, försiktigt givetvis. Fattar inte hur bilhandlarn kunnat sätta åt som så hårt..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Ska skicka ett mail nu till Manton racing i Karlskoga och beställa 30mm spacers smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
17 februari 2013 · 2 322 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Tycker man ska våga bryta mot trender och sätta egna. Gå mot mängden och skapa en stil som man är helt ensam om. Det förstår ni om man kollar på mina bilbyggen.
Mingans Golf IV e riktigt snygg och stilren, dessvärre inget som sticker i ögonen på folk. Läs Mingans eget citat från Klarby så hajjar ni vad jag menar. Stance e just nu jättemycket framåt, det såg jag inte minst på SEMA i Vegas senast. Men även detta är en ny trend som snart blivit gammal, precis som kolfiber, motivlack blivit passé.
Varför följa mängden? GO YOUR OWN WAY!
På SEMA kunde man se vad som kommer att komma till Sverige inom biltrender. Det var nästan ingen bil utom performancebilar som inte hade stance. Skrikiga fälgar helst i neonfärg och motivlack verkade nästintill obligatoriskt. Detta är inte längre något som lockar mina ögon åtminstone. Alla dolda breddningsskärmar som spricker inom ett par år för att plåt & plast inte går hand i hand.
Det som kommer tillbaks i trendväg verkar vara solid lack i skrikiga färger, wrapping i alla möjliga varianter som numera utvecklats mycket i Kina med struktur & effekt som ingen motivlackerare kan åstadkomma.
Luftfjädring verkade också obligatoriskt m.m.
Att göra en OEM bil sticker inte tillräckligt är jag rädd.
Men all lycka till er som fastnat för detta. Men enligt mig är stance bara en ny fluga som flyger iväg inom ett par år när en ny trend erövrat mark.

jag gick min egna väg och  lite inspiration från andra bilar , sen  hur mkt den sticker ut är ju  för var och en   i sina ögon vad de tycker smile

själv ville jag inte att den skulle sticka ut som den gjorde, men man bygger till vad den blir och  då blir det som det blir..  själv ville jag bara ha en stilren clean enkel,som inte sticker ut för mkt men  blev ändå pga fälgar  som gör mkt på en bil och en sänkning.   

men som du säger nya trender komemr och gå, och alla har ju en åsikt om alla dessa nya  trender , vill man fälja/bygga just i  den trend så gör man vill man inte så  går man till en annan trend, allt handlar om  smaken för var och en.  jag håller mig till  fitment/stance vilket i mina ögon är dunderfint och svårt att gå ifrån när man väl har   hållt på med  tyskstuk/stance/fitment så pass länge så blir det en skada  för var och en hehehehe..
eller har jag fel? big_smile

Men Marcus går i mina fotspår och vill vara som mig helt enkelt.  smile  man följer strömmen och fler anhängare blir det wink  puss o kram jag blir jagad av en shakal !

Senast redigerat av mingan77 (17 februari 2013)

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

mingan77 skrev:
Men Marcus går i mina fotspår och vill vara som mig helt enkelt.  smile  man följer strömmen och fler anhängare blir det wink  puss o kram jag blir jagad av en shakal !

Hahahahah, vill vara som dig? tongue Coolt

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Markus1987
17 februari 2013 · 498 Inlägg
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

Markus1987 skrev:

Mr_M_ skrev:

Det kommer bli riktigt bra med dessa fälgar! Snyggt!

Tack, gjorde sig faktiskt jäkligt bra till den blåa färgen smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
RobiinK Rust Is Not A Crime
17 februari 2013 · 1 215 Inlägg

Fälgarna är ju helt underbara, men jag har nog aldrig sett några live, däremot har jag sett en hel drös på div forum, så till sommaren lär man väl tröttnat på att se dom wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

BunnA skrev:
Fälgarna är ju helt underbara, men jag har nog aldrig sett några live, däremot har jag sett en hel drös på div forum, så till sommaren lär man väl tröttnat på att se dom wink

Hahah, nja, tröttnar gör man nog inte. Allt beror som sagt på vad dom sitter på för bil och hur alla gjort med allt runt omkring på bilen, sänkning, spacers, mm mm smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
17 februari 2013 · 2 322 Inlägg

angående bulten så kanske du kan punkta fast ett lite järnrör el dylikt och  skruva ut den

RobiinK Rust Is Not A Crime
17 februari 2013 · 1 215 Inlägg

Mr_M_ skrev:

BunnA skrev:
Fälgarna är ju helt underbara, men jag har nog aldrig sett några live, däremot har jag sett en hel drös på div forum, så till sommaren lär man väl tröttnat på att se dom wink

Hahah, nja, tröttnar gör man nog inte. Allt beror som sagt på vad dom sitter på för bil och hur alla gjort med allt runt omkring på bilen, sänkning, spacers, mm mm smile

Ja jo självklart, dom var ju stenhårda som rosa smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
CarbonLoader Team Carkings
17 februari 2013 · 2 300 Inlägg

Självklart finns olika stilar och olika smak, vad vore världen annars smile
Det jag har svårt att förstå som GTi ägare är, om man nu vill ha en GTi varför inte köpa en istället för att köpa näst bästa och utrusta den som en GTi???
Känns lite som EPA syndromet...man köper en bil som man bygger till traktor hmm Kan ju jämföras med att köpa en moped och bygga om den till en cykel... hmm
I detta fallet köper ni en VW Bubbla och bygger om den till en R8 (överdrev lite men principen e samma). Stance e en smaksak helt klart. Typ 50% av alla showbilar på Elmia kommer att ha Stance i år. Men det där med OEM håller ju inte riktigt argumentet när man köper eftermarknadsfälgar och väghållningskit av olika märken smile
Nja,,tror inte vi kommer mycket längre i denna diskussionen men kul att kunna ge tråden ett rejält lyft med visningar åtminstone wink
Håll huvet högt!

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
PatrikB92 Med-lem
17 februari 2013 · 341 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Självklart finns olika stilar och olika smak, vad vore världen annars smile
Det jag har svårt att förstå som GTi ägare är, om man nu vill ha en GTi varför inte köpa en istället för att köpa näst bästa och utrusta den som en GTi???
Känns lite som EPA syndromet...man köper en bil som man bygger till traktor hmm Kan ju jämföras med att köpa en moped och bygga om den till en cykel... hmm
I detta fallet köper ni en VW Bubbla och bygger om den till en R8 (överdrev lite men principen e samma). Stance e en smaksak helt klart. Typ 50% av alla showbilar på Elmia kommer att ha Stance i år. Men det där med OEM håller ju inte riktigt argumentet när man köper eftermarknadsfälgar och väghållningskit av olika märken smile
Nja,,tror inte vi kommer mycket längre i denna diskussionen men kul att kunna ge tråden ett rejält lyft med visningar åtminstone wink
Håll huvet högt!

Sorry för OT men nu måste jag rycka in, har du tänkt på att det kanske är som så att vissa inte har råd med en gti eller inte köper en på grund av andra anledningar? Jag vill gärna ha en gti men det har jag inte råd med, är jag då "dum" för att jag vill sätta in en gti-ratt i min bil? Hälsningar från en dum icke-gti förare smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 februari 2013 · 3 519 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Självklart finns olika stilar och olika smak, vad vore världen annars smile
Det jag har svårt att förstå som GTi ägare är, om man nu vill ha en GTi varför inte köpa en istället för att köpa näst bästa och utrusta den som en GTi???
Känns lite som EPA syndromet...man köper en bil som man bygger till traktor hmm Kan ju jämföras med att köpa en moped och bygga om den till en cykel... hmm
I detta fallet köper ni en VW Bubbla och bygger om den till en R8 (överdrev lite men principen e samma). Stance e en smaksak helt klart. Typ 50% av alla showbilar på Elmia kommer att ha Stance i år. Men det där med OEM håller ju inte riktigt argumentet när man köper eftermarknadsfälgar och väghållningskit av olika märken smile
Nja,,tror inte vi kommer mycket längre i denna diskussionen men kul att kunna ge tråden ett rejält lyft med visningar åtminstone wink
Håll huvet högt!

Vem har sagt att jag vill ha en GTi? Har aldrig velat ha och kommer aldrig att skaffa mig en!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang