Bassjunkies.com - någon som handlar där?

PL158
15 oktober 2006 · 59 Inlägg

Hej!

har efter tips hittat både de steg samt det högtalarkit jag ämnar att köpa på en hemsida som heter

http://www.bassjunkies.com/index.php?area=home

problemet är att jag tycker inte att det känns någe bra att handla från ett företag jag inte har någon absolut aning om söker därför med ljus och lykta efter någon som handlat där, samt då med följdfrågorna;

funkade det bra?
hur är det med tull?
moms?
osv..

för en student skulle det inte göra något då det steget kostar 2500 spänn i sverige och cirka 1000 på hemsidan...

mvh Marcus

PL158
17 oktober 2006 · 59 Inlägg

Kom igen nu! ingen som ens har en kommentar??

Luddtussen Rally ludde
17 oktober 2006 · 213 Inlägg

Efter att ha Googlat en stund så verkar det ingen fara. Det står ju att det är stor Brittaniens största återförsäljare i Bil ljud.

Och på Google fanns det inga resultat där det är folk som skriver dåligt om dem, De verkar helt seriösa...

Sen vet jag inte om Google sträcker in sig på Diskussionsforum också men det måste det göra då man kan få träffas från Gorgs forum...

Så jag finner inga direkta problem med dem.

Men detta säger jag efter att ha googlat lite, jag har aldrig handlat från dem...

////////RallyLudde////////
PL158
17 oktober 2006 · 59 Inlägg

Luddtussen skrev:
Efter att ha Googlat en stund så verkar det ingen fara. Det står ju att det är stor Brittaniens största återförsäljare i Bil ljud.

Och på Google fanns det inga resultat där det är folk som skriver dåligt om dem, De verkar helt seriösa...

Sen vet jag inte om Google sträcker in sig på Diskussionsforum också men det måste det göra då man kan få träffas från Gorgs forum...

Så jag finner inga direkta problem med dem.

Men detta säger jag efter att ha googlat lite, jag har aldrig handlat från dem...

tack för ditt svar, en reaktion i alla fall..! och håller med dig, har också googlat verkar vara typ BRL, fast mkt större och större utbud...

mvh

Luddtussen Rally ludde
17 oktober 2006 · 213 Inlägg

Precis...
Har ju sett nu senare efter att ha letat mer att det finns negativa omdömen men också positiva. Så det verkar vara en kopia på Svenska BRL. Alla har vi dåliga och negativa egenskaper...

Men lite länkar är:
http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/
http://www.tullverket.se/NR/rdonlyres/B … ternet.pdf

Tullverket skriver att om du handlar med ett EU land (Som Brittanien är) så är det i princip som att handla från en affär i sverige. Ingen tull eller så...

Men allt står på länkarna....
Speciellt den sista är en guide med vad att tänka på och regler...


Lycka till om du beställer!

////////RallyLudde////////
Murvald Knegare
17 oktober 2006 · 718 Inlägg

Vet du hur mycket frakten går på? smile

William 2009-02-20
Luddtussen Rally ludde
17 oktober 2006 · 213 Inlägg

100 pund, ca 1400 kr i frakt till Sverige...

////////RallyLudde////////
PL158
17 oktober 2006 · 59 Inlägg

Murvald skrev:
Vet du hur mycket frakten går på? smile

vi tänkte gå ihop några och dela på frakten, så om du är sugen är du välkommen!

senaste budet jag fick av dom via mail är £70..

MaxB
17 oktober 2006 · 135 Inlägg

Jag är också intresserad ifall ni skall beställa prylar. När blir denna beställnng av och vem är det som får hem grejerna? Någon i Stockholms trakten?

PL158
17 oktober 2006 · 59 Inlägg

MaxB skrev:
Jag är också intresserad ifall ni skall beställa prylar. När blir denna beställnng av och vem är det som får hem grejerna? Någon i Stockholms trakten?

Tjena vi håller på och jobbar på´t problemet är att killen jag skall beställa med bor i kalmar så vi har inte riktigt löst allt ännu, (jag bor i sthlm..)
men planen är att han beställer och levererar och "vi" betalar när han lämnar.. men jag lovar att hålla dig updaterad, vad hade du tänkt beställa?
smidigast är om vi beställer samma...

MaxB
17 oktober 2006 · 135 Inlägg

PL158 skrev:

MaxB skrev:
Jag är också intresserad ifall ni skall beställa prylar. När blir denna beställnng av och vem är det som får hem grejerna? Någon i Stockholms trakten?

Tjena vi håller på och jobbar på´t problemet är att killen jag skall beställa med bor i kalmar så vi har inte riktigt löst allt ännu, (jag bor i sthlm..)
men planen är att han beställer och levererar och "vi" betalar när han lämnar.. men jag lovar att hålla dig updaterad, vad hade du tänkt beställa?
smidigast är om vi beställer samma...

Hm.. Ja, jo, men det låter ju som en idé. Är tanken att han skall ta sig till Stockholm för att leverera grejerna då eller? Jag är främst inne på ett slutsteg a lá 4 kanaler.

Vad är det ni skall ha för något? Sitter och bläddrar igenom sajten just nu, för att se vad dem har..

Murvald Knegare
18 oktober 2006 · 718 Inlägg

PL158 skrev:

Murvald skrev:
Vet du hur mycket frakten går på? smile

vi tänkte gå ihop några och dela på frakten, så om du är sugen är du välkommen!

senaste budet jag fick av dom via mail är £70..

Mjo är riktigt sugen på ett slutsteg men har inte råd nu.. KÖpt bil för 13, stereo för 2, sen kommer skatt på 1,7 och försäkring på 3.. :<

William 2009-02-20
PL158
19 oktober 2006 · 59 Inlägg

MaxB skrev:

PL158 skrev:

MaxB skrev:
Jag är också intresserad ifall ni skall beställa prylar. När blir denna beställnng av och vem är det som får hem grejerna? Någon i Stockholms trakten?

Tjena vi håller på och jobbar på´t problemet är att killen jag skall beställa med bor i kalmar så vi har inte riktigt löst allt ännu, (jag bor i sthlm..)
men planen är att han beställer och levererar och "vi" betalar när han lämnar.. men jag lovar att hålla dig updaterad, vad hade du tänkt beställa?
smidigast är om vi beställer samma...

Hm.. Ja, jo, men det låter ju som en idé. Är tanken att han skall ta sig till Stockholm för att leverera grejerna då eller? Jag är främst inne på ett slutsteg a lá 4 kanaler.

Vad är det ni skall ha för något? Sitter och bläddrar igenom sajten just nu, för att se vad dem har..

http://www.bassjunkies.com/?pid=30681&a … ancategory

detta är steget vi ska beställa, 4 kanaligt med inbyggt delningsfilter, kostar 2999:- på Brl istället £70 cirka en tusenlapp på bassjunkies.. ett grymt steg!

mvh

MaxB
19 oktober 2006 · 135 Inlägg

PL158 skrev:

MaxB skrev:

PL158 skrev:

Tjena vi håller på och jobbar på´t problemet är att killen jag skall beställa med bor i kalmar så vi har inte riktigt löst allt ännu, (jag bor i sthlm..)
men planen är att han beställer och levererar och "vi" betalar när han lämnar.. men jag lovar att hålla dig updaterad, vad hade du tänkt beställa?
smidigast är om vi beställer samma...

Hm.. Ja, jo, men det låter ju som en idé. Är tanken att han skall ta sig till Stockholm för att leverera grejerna då eller? Jag är främst inne på ett slutsteg a lá 4 kanaler.

Vad är det ni skall ha för något? Sitter och bläddrar igenom sajten just nu, för att se vad dem har..

http://www.bassjunkies.com/?pid=30681&a … ancategory

detta är steget vi ska beställa, 4 kanaligt med inbyggt delningsfilter, kostar 2999:- på Brl istället £70 cirka en tusenlapp på bassjunkies.. ett grymt steg!

mvh

Låter som en bra idé.. hur många blir det som beställer? Vad hamnar frakten på per skalle? 70£/3?

PL158
19 oktober 2006 · 59 Inlägg

MaxB skrev:

PL158 skrev:

MaxB skrev:
Hm.. Ja, jo, men det låter ju som en idé. Är tanken att han skall ta sig till Stockholm för att leverera grejerna då eller? Jag är främst inne på ett slutsteg a lá 4 kanaler.

Vad är det ni skall ha för något? Sitter och bläddrar igenom sajten just nu, för att se vad dem har..

http://www.bassjunkies.com/?pid=30681&a … ancategory

detta är steget vi ska beställa, 4 kanaligt med inbyggt delningsfilter, kostar 2999:- på Brl istället £70 cirka en tusenlapp på bassjunkies.. ett grymt steg!

mvh

Låter som en bra idé.. hur många blir det som beställer? Vad hamnar frakten på per skalle? 70£/3?

Jo precis förhoppningsvis blir vi minst tre, vilken innebär £70/3 om vi lyckas förhandla ner det dit,

tror att det står  £100 för frakt till Sweden(that is Sverige in Swedish wink) på deras hemsida..

men killen jag mailat sa £70 till mig, vi får se om han står för det, men det borde ju vara förhandlingsbart om vi är minst tre..

bor du i Stockholm eller?

Phaetoon
19 oktober 2006 · 8 156 Inlägg

Varför inte ta en tur till England och hämta grejorna själv? Går ju nästan på ett ut.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PL158
19 oktober 2006 · 59 Inlägg

Phaetoon skrev:
Varför inte ta en tur till England och hämta grejorna själv? Går ju nästan på ett ut.

Hehe ja faktiskt, ingen dum idé!


måste bara övertala regeringen, med typ "det blir en jättemysig wekeend i Londons förorter"

Phaetoon
20 oktober 2006 · 8 156 Inlägg

Varför inte ta med henne? Hon får shoppa i London medan du hämtar grejorna...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MaxB
20 oktober 2006 · 135 Inlägg

Hehe, låter som en bra idé. När går beställningen av stapeln?

nordqvist87
20 oktober 2006 · 20 Inlägg

e med sugen på det slutsteget. Säg till sen när ni vet mer om ni ska köpa med mera..smile

Senast redigerat av nordqvist87 (20 oktober 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang