2219
Sök

Vw Bora -01 ljud bygge och lite små pill

Sådär ja då går vi in på säsong nr 2 för Bora'n då! Blir ett litet tokigt bygge som inte liknar någon annans vidare mycket :)

136 090 Visningar
Projektet avslutat 4 juli 2014
818 Inlägg
28 april 2013
Ser bra ut smile Sänk den lika mycket fram som bak tycker jag cool

6 558 Inlägg
28 april 2013
tack själv för en galen helg smile  GRATTIS  till alla pb i helgen då smile big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

983 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
rasurbo skrev:
Ser bra ut smile Sänk den lika mycket fram som bak tycker jag cool

då går det inte å köra med 40 profil wink ska sänkas mer fram men måste fåtag på en ny kräng hämmare fram..
kommer bli 215/35-18 senare smile

racer-putte skrev:
tack själv för en galen helg smile  GRATTIS  till alla pb i helgen då smile big_smile

Roligt att hållas med någon annans bil än sin egna känner jag! precis vad jag behövde för att få suget på att bygga igen.
Ja ökade ca 13-14 db sen senaste mätningen ja gjort på TL å de va mä min gamle volvo big_smile

6 558 Inlägg
29 april 2013
Mjooo fast de blev en del tid i garaget när ni kom  ..så äre alltid skoj att pilla på en annan bil än sin egen ..när man e spyless smile big_smile

983 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Sådärja då jag tröttnat på att inte kunna mäta bilen hemma etc har jag betstämt mig för att köpa mig ett alldeles eget TermLab.

Mailat Bilstereoförbundet ang det innan och dom kunde ta hem mot förskottsbetalning.
tänkt i ca 1- 2 månader nu och bestämde mig idag att ja tar å beställer ett...
Så nu ska jag vänta tills de svarar å så sen blire å säga till dom att beställa å hoppas det dampar ner nån gång i sommar smile
Ska ju nämligen försöka spräcka 153 db i musik! Inget ska vara omöjligt sägs det och just nu känns det faktiskt inte alls omöjligt att kunna sätta det.
Kommer samtidigt skaffa licens för att delta i Sm deltävlingar så kommer även testa detta. Vet dock inte vilken klass det blir. Street B eller Street Nw har jag att välja imellan smile Får ta det som det kommer just nu smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-f2d98b8ec210bce27c3415ce5bc541a3.jpg

Kanske töntigt men jag är nöjd över dessa! Första gången jag tävlar i en tävling utav det seriösare tillståndet.
DD dekalen kommer förstoras å täcka HELA bakrutan och kommer bli Rosa så det sticker ut lite sådär från alla andra bilar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-2f9452d2a4bdcf2bdd9f68edb2db2302.jpg

Var en bit att åka till putte sen sundsvall men en riktigt rolig Roadtrip vart det men Zzoink big_smile sammanlagt 108mil big_smile hoppas på flera erbjudanden som dessa och att jag får träffa alla sköna "Bass heads" igen big_smile

Tare chill nu å spela lugnt big_smile

983 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
Jag har varit inne på att köpa TermLab nu men insåg att jag lika gärna kunde köpa ny batterie bank ...
Fick ett bra pris så blir 4 st nya batterier big_smile

1 231 Inlägg
30 april 2013
ska börja bygga ny seriösare låda också wink 152.2 Db med en slarvbyggd låda är rätt bra! smile

704 Inlägg
5 maj 2013
ska du köra street B får du bara ha 2 st batterier (vet inga mått på lådan) och No wall måste du tänka på höjden mellan lådan och taket samt lådans maxhöjd smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!

983 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
chippen_nr1 skrev:
ska du köra street B får du bara ha 2 st batterier (vet inga mått på lådan) och No wall måste du tänka på höjden mellan lådan och taket samt lådans maxhöjd smile

Kommer inte tävla i några större tävlingar utan mest på skoj just nu smile nästa år blire ett nytt bygge efter Street Nw reglerna helt tänkte jag smile

983 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
Tjollahoppsan allesammans!
Det har inte hänt så mycket på ljudfronten förutom att jag har stått och spelat lite musik igår (04/05-13) på MoM.
Fick många blickar och fick prata med lite folk vilket var trevligt.

Nu te helgen kommer jag att köpa matrial till den nya lådan som ska byggas och bli klar till Brl's Streetmeet i Örebro.

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-1c8c39c3c7e6e20286450a5167c708f2.jpg

Satte på gulfilmning snabbt som attans i fredags smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-1bef3f967052512a9658ac72b680307b.jpg

Glöm inte att det är fult att peka!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-92499bbc6f138a80451ad2f4b29b440e.jpg

Mina fina vindrute kompisar smile

Allt för mig smile nya lådan kommer börja kapas nu i veckan /helgen Samt att jag får hem mina batterier imorgon smile

983 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Fick 4 SMÅ paket idag big_smile
Gissa vad wink

Näh FEEEL!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-3695ab9e3fc606e0a3b1bac7551ef3b5.jpg
hmmmm big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-a3cc400ab67785acef35b4b298b70d6a.jpg

big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-baa80de3d75631866b2f30ee584c8196.jpg

mina nya små leksaker big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-b1ea6087e8db8c595fb5e0ed2c9dab68.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-cb55af81690aebe5e5fe6bfde6384348.jpg

Min faital 6.5a skäms över att ligga bredvid big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-86a7675cd0da44246e44bc6502346d35.jpg

Fint skare va! smile får se när jag har tid att bygga om i bilen å montera dessa nudå:) men ska köpa virke te lådan på onsdag hade jag tänkt smile Hoppas strömmen räcker lite längre denna gång wink

Allt för mig big_smile hare bra big_smile

983 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Tjenare. Lite bäd news nudå...
Senaste tiden har det varit svårt på både jobbet å hemma så kommer skjuta lite på detta projekt på obestämd tid....
Svårt beslut men känner att familjen får gå före denna gång. Tyvärr.

6 558 Inlägg
11 maj 2013
Figgaro skrev:
Senaste tiden har det varit svårt på både jobbet å hemma så kommer skjuta lite på detta projekt på obestämd tid....

vill du nått kompis ..så har du mitt nummer smile

517 Inlägg
11 maj 2013
jag förstår det ta hand om familj och jobb du vi kan vänta wink

983 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:
Figgaro skrev:

Jag vet mannen! Har löst sig lite efter idag nere i Trollhättan men mycket kvar att gå igonom... ca 20h pappersarbete på g idag å imorn:/
volvoraggaren80 skrev:

Ja jo kommer ju spela å så som jag har sakerna nu men något nytt lär det inte bli på ett tag hmm

Satte för övrigt nytt pb idag smile 152.4 ton å 152.2 musik! i LÖVE u Chrestina! Putte u know what i mean wink

6 558 Inlägg
12 maj 2013
Figgaro skrev:
racer-putte skrev:
Figgaro skrev:

Jag vet mannen! Har löst sig lite efter idag nere i Trollhättan men mycket kvar att gå igonom... ca 20h pappersarbete på g idag å imorn:/
volvoraggaren80 skrev:

Ja jo kommer ju spela å så som jag har sakerna nu men något nytt lär det inte bli på ett tag hmm

Satte för övrigt nytt pb idag smile 152.4 ton å 152.2 musik! i LÖVE u Chrestina! Putte u know what i mean wink

jäääääääääääääs i know because hips dont lie  big_smile big_smile big_smile  grattis igen då smile

983 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Fan va dåligt jag är!!!!!
på att updatera...
Imorn sak vi byta batterie bank och fixa en ny lösning på montering utav slutstegen iaf tänkte jag samt ny ström skena /jord skena smile

Gick bra på brl's StreetMeet i alla fall smile kom 1a men pga att jag hade rätt avsäkrat... PINSAMT!

Enligt mig ska den som spelar högst vinna en db tävling inte den som har rätt avsäkrat.

Avsäkring kan ge + poäng visst men inte göra så personen vinner tävlingen.
Men men vann ju iaf men känns inte fair play!

Vart oxå nya pb i musik å ton smile 152,4 @47hz ton smile
Samt musik 142,2 @ favorit låten wink

Allt för idag imorn kommer de byggas såsom hela veckan smile så en update kommer det komma med nya bilder på batterierna å lite sånt smile
De gamla år för övrigt till salu så nu vet smile pma vid intresse utav dom!

Hat bra Mvh Team bora hora big_smile

651 Inlägg
13 maj 2013
Figgaro skrev:
på att updatera...
Imorn sak vi byta batterie bank och fixa en ny lösning på montering utav slutstegen iaf tänkte jag samt ny ström skena /jord skena smile

Gick bra på brl's StreetMeet i alla fall smile kom 1a men pga att jag hade rätt avsäkrat... PINSAMT!

Enligt mig ska den som spelar högst vinna en db tävling inte den som har rätt avsäkrat.

Allt för idag imorn kommer de byggas såsom hela veckan smile så en update kommer det komma med nya bilder på batterierna å lite sånt smile

rätt högt nu smile  mycket bra gjort tongue tycker en annan har har högt när en spelar ca 144 i ton tongue avis tongue

Herr
851 Inlägg
14 maj 2013
Först GRATTIS! alltid kul att nå PB med en "rigtigt" byggd låda så ska du se att det kommer bli mera... ^^

Om inte att ha en säker anlägning gör någon skilnad så kommer det inte ha någon effekt..
jag kabn hålla med att 5db kanske är lite mycket... men snarare så se det som en stor motivation att ha en säker anläggning,

det ger ju inget om du kommer 2a med + i kanten när ettans bil spelade 0,2 högre och fick kortslutning och brände upp mattan i bilen...
ska han vinna då ?

Säkerhet är viktigt. och att ha en säkring är enligt mig en billig brandförsäkring.

Figgaro skrev:
på att updatera...

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

983 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
shidapu skrev:
Först GRATTIS! alltid kul att nå PB med en "rigtigt" byggd låda så ska du se att det kommer bli mera... ^^

Om inte att ha en säker anlägning gör någon skilnad så kommer det inte ha någon effekt..
jag kabn hålla med att 5db kanske är lite mycket... men snarare så se det som en stor motivation att ha en säker anläggning,

det ger ju inget om du kommer 2a med + i kanten när ettans bil spelade 0,2 högre och fick kortslutning och brände upp mattan i bilen...
ska han vinna då ?

Säkerhet är viktigt. och att ha en säkring är enligt mig en billig brandförsäkring.

Figgaro skrev:
på att updatera...

Jo sant en säker anläggning är faktiskt första prio här.
Men "dB"/poäng känns lite mycket:/ skulle säga att 2-3 poäng skulle vara bättre. För i nu läget kan en bil lira 149.9 å få 5 P extre å en bil som litar tex 154.8 utan. Ligga så nära:/ lite synd.
Men säkringar tar inte sådär supermycket. Lixom de kommer fortfarande spelas 150++ med som utan.

Jag kommer fortsätta med säkringar oavsett då en bilbrand ej stoppas av brandkåren... Iaf inte allt för ofta.

Sök