3669
Sök

Vw Bora -01 ljud bygge och lite små pill

Sådär ja då går vi in på säsong nr 2 för Bora'n då! Blir ett litet tokigt bygge som inte liknar någon annans vidare mycket :)

135 982 Visningar
Projektet avslutat 4 juli 2014
983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Airasmaa skrev:
Figgaro skrev:
Sådär fått lite gjort idag big_smile
Skulle byta olja smile brukar ju ta ena 30min-1 timme för mig å göra med div slöande...
Idag så tog det 3timmar då dom dragit fast oljepluggen med mutterknack så den va ju lagom rolig å få dän..
Å oljefiltret sög ju ännu mera... slutade med att jag använda snabbtvingar för att göra hål sen skruva på det!
Tog sin jävla tid! Men nu är det gjort! smile
Hade självklart sällskap utav Zzoink som hjälpte mig kapa sidorna på nye lådan så tack till honom och hans flickvän som lät honom mysa med min bil på självaste "Alla hjärtans dag" smile! Tackar tackar
Vart inga bilder på det som hände när han var där då temperamentet var sjukt dåligt! men har bilder på monteringen utav Spl steget samt lite på batterierna osv smile
Så dom kommer här:)
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … b15765.jpg

tillfälliga monteringen tills nya lådan är klar klädd å på plats smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … e3dfaa.jpg

Maffigt steg tycker jag big_smile ska försöka hålla det synligt om man nån gång ska "ställa ut" bilen smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 630763.jpg

M8 duger för att hålla strömen på sin platts wink kommer ändras nu i helgen ska sätta dom separat ist samt så jag kan se säkringarna då jag inte kan göra det i dagsläget hmm

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 350ae0.jpg

Låd delar big_smile ska fixa 2 stag och gäng stång imorn när jag ska fixa dörrarna å det smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 3b6b94.jpg

Sista bilden för idag smile Hoppas det blir fler som följer och ni är nöjda med updates samt resultaten.
Kom gärna med lite kommentarer om bra /dåliga saker jag kan göra bättre smile

Tjaoow folket! uppdate kommer på söndag! Om inte tidigare roll

Hat bra å Gla alla hjärtans dag då! eller något ... big_smile

Kommer bli grymt. Vill höra "how low" i denna bilen till sommarn smile

Tackar big_smile hoppas det blir bra iaf big_smile Du kan få höra den med 1 12" om du bill big_smile lovar att den spelar skapligt iaf big_smile haha håret på flekorna i baksätet hoppar som attans på http://open.spotify.com/track/5EAjCshmGUYJ5Iqcz4H1jU
big_smile ska försöka få någon å vara med på film så folk inte tror ja ljuger wink
Kommer en lite uppdate om någon min smile

983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Ja uppdate såhär nu te kvälls kvisten!

Idag har ja äntligen fått jobba å slita med både sakerna på jobbet och även bilen lite big_smile
Provmonterade dörrsidörna för första gången å ah gick så sjukt bra å allt detdär:)
Tills jag insåg att det inte gick å öppna dörr fan hahaha big_smile
Så jag stod i 2.5 timmar å försökte fixa upp dörren å lyckades big_smile
Men har bara 1 "litet" problem... Högtlarana är för djupa. Byggde så ja skulle ha 9cm fritt "space" bakom men nu i slutänden har jag 9.5cm men då hittade självklart magneten en fin liten bock i innerdörren big_smile Så den ska tas bort och svetsas igen imorn smile Har inga bilder nere från jobbet men har iaf några på det 3dje å sista slutsteget jag kommer ha i bilen (än så länge wink )
Kommer lite här då:D
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-dd7b9c4d761eb772f36fb082bfea5b3c.jpg

Helt oöppnat Dls A3 Twin Mono big_smile Skulle suttit i en utav Brl's demobilar året dom konkade så det vart endast provspelat med ett Rm6 kitt big_smile Nöjd med köpet men vill ju ha ett till yikes ett till var framdörr så letar lite just nu big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-97fc09cbdbe6f4c6221145b29ebc3d24.jpg

Alltihopa som ska i imörra förutom skrikarna dock då jag inte har nån platts åt dom änslänge hmm Ska försöka bygga något till Astolparna eller brädan i framtiden  ( typ snarast).

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-75d75cdc190f3b3e2ff7dbdd6579330c.jpg
Mmmmmmid bas big_smile Kommer duga för mig iaf!! Hoppas jag roll

Imorn blire mer jobb igen som sagt! bara å köra på då ja jobbar borta hela nästa vecka i Garpenberg gruvan sad Men det får bli som de blir! ska allt hinna med j*vlar i mig mycket iaf! Dock måste coiloversarna på och testas in för Elmia samt sommarfälgarna!
Allt för mig ikväll iaf big_smile hade bra å kommentera gärna vad ni tycker och vad jag bör tänka på !

Mvh

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
21 februari 2013
Denna tråd ska läsas igenom i morgon bitti big_smile något spännande att dricka morgonkaffet till tongue såg först nu din tråd

17 Inlägg
21 februari 2013
Följer tråden för fullt och har läst den mer än 1 gång cool väntar ivrigt på updates då jag själv bygger i golf! 
ser mkt bra ut för övrigt "keep up the good work"tongue

983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Piratstikin skrev:
Denna tråd ska läsas igenom i morgon bitti big_smile något spännande att dricka morgonkaffet till tongue såg först nu din tråd

Haha inte mycket å läsa då så jädrarns att du får dricka fort! lol Nä vill ju inte gå ut med det överallt å skrika runt "tjoho kolla på mig"
big_smile men läs på du å kom gärna med kommentarer positiva som negativa allt är bra big_smile

983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
dridoo skrev:
Följer tråden för fullt och har läst den mer än 1 gång cool väntar ivrigt på updates då jag själv bygger i golf! 
ser mkt bra ut för övrigt "keep up the good work"tongue

Attans så kul att få sån respons på ett nybörjar bygge big_smile
Jasså det gör du yikes ingen projekt tråd på den man kan kika in på? roll
Uppdate kommer på söndag! dock kommer jag inte hinna så mkt då jag ska träffa en flicka fredag lördag söndag antagligen men ska allt smita iväg te bilen å pilla lite wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
21 februari 2013
Figgaro skrev:
Piratstikin skrev:

Haha inte mycket å läsa då så jädrarns att du får dricka fort! lol Nä vill ju inte gå ut med det överallt å skrika runt "tjoho kolla på mig"
big_smile men läs på du å kom gärna med kommentarer positiva som negativa allt är bra big_smile

haha : tjoho kolla på mig xD joorå bara ösa på ju, kul med bilder & se, har tänkt på många som lägger ut 5 bilder på en grej som det är minimala förändringar på som man personligen inte skulle ta en före och en efter bild på en gång, men ändå när man väl läser så är det ju trevligt med bild & text. Fick man ju lära sig i skolan med bildeböcker  tongue

983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Piratstikin skrev:
Figgaro skrev:
Piratstikin skrev:

haha : tjoho kolla på mig xD joorå bara ösa på ju, kul med bilder & se, har tänkt på många som lägger ut 5 bilder på en grej som det är minimala förändringar på som man personligen inte skulle ta en före och en efter bild på en gång, men ändå när man väl läser så är det ju trevligt med bild & text. Fick man ju lära sig i skolan med bildeböcker  tongue

Sant sant! Går ju inte att komma ifrån att bilder gör ALLT mycket mer intressant big_smile

Men det är ju inte lätt när man är antingen ensam eller har bara 1 kompis med å bygger hmm då har man alltid minst 3 händer upptagna om inte 4 händer å 2 fötter i leken big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
21 februari 2013
Figgaro skrev:
Piratstikin skrev:
Figgaro skrev:

Sant sant! Går ju inte att komma ifrån att bilder gör ALLT mycket mer intressant big_smile

Men det är ju inte lätt när man är antingen ensam eller har bara 1 kompis med å bygger hmm då har man alltid minst 3 händer upptagna om inte 4 händer å 2 fötter i leken big_smile

får man ta paus bara big_smile typ första gången jag haft hjälp med bygget, är jag & kristin som bygger annars eller ja.. hom pekar, betalar & jag utför typ tongue får slänga upp mobilen när du tar en 30 sekunders rast tongue

983 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Piratstikin skrev:
Figgaro skrev:
Piratstikin skrev:

får man ta paus bara big_smile typ första gången jag haft hjälp med bygget, är jag & kristin som bygger annars eller ja.. hom pekar, betalar & jag utför typ tongue får slänga upp mobilen när du tar en 30 sekunders rast tongue

ahha tänk om man hade någon som kunde betala lite i byggena haha big_smile
Nämen hade man haft en telefon med duglig kamera hade det varit lungt men nu har man bara en iphone 3.... så mjaah går inte få några bilder wink
Hjälp brukar man inte få sådär jätte ofta tyvärr men man försöker fixa slavar så mkt man kan wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
22 februari 2013
Nu har jag haft mitt morgon skoj smile spännande när det blir klart, inget dåligt steg iallafall haha. Har ju en idé annars till dörrarna. Kom upp hit med dom så flockar vi dom wink

493 Inlägg
22 februari 2013
Piratstikin skrev:
Nu har jag haft mitt morgon skoj smile spännande när det blir klart, inget dåligt steg iallafall haha. Har ju en idé annars till dörrarna. Kom upp hit med dom så flockar vi dom wink

Håller du på med flock? Kan ju vara grymt bra att veta, nästan grannar ju smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
22 februari 2013
Pontaaa skrev:
Piratstikin skrev:

yes både plastidip & flock, bara hojta till wink

435 Inlägg
22 februari 2013
Piratstikin skrev:
Pontaaa skrev:
Piratstikin skrev:

yes både plastidip & flock, bara hojta till wink

kostar de o dippa om bilen smile? golf 3A

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
22 februari 2013
Kör pm i stället så stör vi inte tråden med massa babbel i tråden :p

983 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
Kommer tyvärr inte hända så mycket förns jag får hem mina basar som aldrig verkar bli klara sad
Men på fredag kanske ja köper mig en Re Mt10 som blir att bygga "Db" låda till big_smile
Men ska vara iväg å jobba ute 2 veckor hemma en sen iväg i 3 veckor igen så får se hur attans dehär blir hmm
Kommer inte ha mkt tid å bygga på känns det som tyvärr hmm

493 Inlägg
25 februari 2013
Du får ligga i när du är hemma helt enkelt smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

983 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
Pontaaa skrev:
Du får ligga i när du är hemma helt enkelt smile

Haha ja verkligen! ska bygga en ny låda t DD basarna som ska bli lite bättre än den innan.. Dock inga basar än men ska fan fixa det snarast!

517 Inlägg
25 februari 2013
tråkigt att det kommer inte bli nå gjort sad men men du får se det så här du får in mer stålar till ljud bygget big_smile

983 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
volvoraggaren80 skrev:
tråkigt att det kommer inte bli nå gjort sad men men du får se det så här du får in mer stålar till ljud bygget big_smile

haha fick ju lön idag å efter å varit borta 6 dagar sammanlagt så hade lönen ökat med 5k+ big_smile så det dög å då vare ingen övertid wink nu blire 12 timmars är det tänkt wink

Sök