Audi S4 2,2t Nybörjarprojekt, mål Minst 500whp

Ni får följa min nya projekttråd om ni vill se vad som händer! Denna kan ses som avslutad. Mvh Marcus
  • 78 Följare
  • 79 476 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 september 2014
MarcusHomman
17 april 2013 · 146 Inlägg

Bruket: Om jag blir tvungen så är det tyvärr inget att göra..jag kommer släppa bra många tårar isåfall men men..

Mvh Marcus

MarcusHomman
17 april 2013 · 146 Inlägg

Ja de kan ja lova att de blir, de dröjer inte lång stund innan det blir isåfall!

Mvh Marcus

MarcusHomman
23 april 2013 · 146 Inlägg

Hallå allihopa!

Jag har Goda nyheter! Men ni får vänta nån dag till heheh wink

Mvh Marcus

MarcusHomman
23 april 2013 · 146 Inlägg

Kul att de var en bra läsning! Hä uppskattas att du tycker det smile

Kommer snart upp en tråd om en bmw turbo jag skall börja med!

Mvh Marcus

MarcusHomman
24 april 2013 · 146 Inlägg

Ja får hoppas att den tråden också uppskattas!
Ja men kan ju inte åk nå annat än tyskt eller wink

Mvh

MarcusHomman
25 april 2013 · 146 Inlägg

Nej den ä kvar smile

Mvh Marcus

MarcusHomman
25 april 2013 · 146 Inlägg

Tack så mycket! smile har du sett den?

Mvh Marcus

MarcusHomman
25 april 2013 · 146 Inlägg

Ne ok smile ska du komma på "träffen" i borlänge den 4e maj? smile

Mvh

MarcusHomman
25 april 2013 · 146 Inlägg

Okej fint smile ja jag fundre på å dyka föbi me audin en sväng, kom gärna fram å snacka lite skit isf smile

Mvh

MarcusHomman
26 april 2013 · 146 Inlägg

E på dahlbäck å pillar lite med S4an med viktor å en kompis till mig! smile
Just nu försöker vi få upp bilfan då den har gått i baklås :p haha

Mvh Marcus

MarcusHomman
27 april 2013 · 146 Inlägg

Fredde: nej de blir inge falun för mej ikväll.

Carpe: tack så mycket!

Jag och 2kompisar som hjälpte mig fixa 4st 2or igår på audin! Så nu äre bara avgasvärdena,effekten och bromsledning som skall fixas smile

Mvh marcus

MarcusHomman
3 maj 2013 · 146 Inlägg

Hej allihopa!

Va ett tag sen jag gjorde någon uppdate..

Så här kommer lite smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-9224de9e25c155144803492d023fc9da.jpg
Audin efter att jag hämtat den hos Dahlbäcks, den 2maj 2013.  Grym känsla må jag säga, blev några mil den kvällen

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-ab404f4448ee9340a6641b7dd73e1419.jpg
Var ute och åkte lite på kvällen , fick mycket beröm över att jag har fått den till så mycket sleeper och inte bara till en race bil! Väldigt kul smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-deff4579f387c7b6e5b435cd4e92e1a7.jpg
Plockade isär min gamla audi 5a som stod i garaget! Då min polare skall köpa mitt diesel block med smidda stakar som jag har står i garaget så behövde han lite delar från denna motor. Kommer bli kul å se hur den blir! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-43af7aa8ab1c0a5ca453ed3ddccf3db8.jpg
blockä tomt! smile

Nu blire att försöka njuta och åka så mycket som möjligt med Audin!

Och vissa av er kanske inte har sett att jag även har startat en till projekttråd om min bmw, gå in på min användare så ser ni den! smile

Jag skall försöka fixa några bra bilder på audin så ni får lite mer känla hur den ser ut, skall även försöka filma lite så man kan klippa ihop nått kul smile

Och ni som skall på bilträffen i borlänge imorgon kl 20.00 får gärna komma fram å snacka lite skit då jag kommer vara där me min kärra.

Hoppas de va nått intressant iallafall..

Mvh Marcus

MarcusHomman
4 maj 2013 · 146 Inlägg

Hejsan!

Tack så jätte mycket för kommentaren! Det är väldigt roligt att höra smile

Eftersom den började gå lite ryckigt så fick vi åka till garaget en sväng...https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106835/106835-5e566e10d4cd3f82b7fe0c48eda5568a.jpg
Lite kvällsmek, tur att man har kompisar som ställer upp mitt i natten klockan 3! Väldigt uppskattat smile
Trodde först att inte tändspolarna inte satt i riktigt så vi slipade av dom lite, men sen så var de tydligen den minsta slangen ja sett som hade hoppat ur, när vi satt tbx den så gick den som den skulle sen! smile Skönt att det inte var nå större problem!

Annars funkar den klanderfritt och det är oerhört kul att skjutsa folk som inte vet hur mkt det drar på med 600whp! hahah

Dock så trycker den ur sig lite olja nånstans, gissar på att det är vid oljestickan eller någon tryckklocka som inte riktigt vill vara med.. men skall lösa det imorgon har ja tänkt!


Ha en trevlig kväll allesammans! Nu skall ja tvätta kärran sen åka på bilträff här i borlänge! smile Om vädret håller sig från regn dvs..

Mvh Marcus

MarcusHomman
4 maj 2013 · 146 Inlägg

Tack så mycket Carpe smile ja de känns skönt å äntligen få köra den!
Det skall jag smile förhoppninsvis blir projekttåden på bmwn lika bra som denna!

Mvh Marcus

MarcusHomman
4 maj 2013 · 146 Inlägg

Ja de va skönt! Jo de e tydligen vevhus som trycke ur sig har ja fått fram nu. Så får bygga om den.

Mvh Marcus

MarcusHomman
5 maj 2013 · 146 Inlägg

Hejsan!

Ja jag ska försöka klippa ihop en film, vill int ba lägga upp en film när man gasar förbi, det känns bara tattigt så skall försöka göra nått bra å visa istället smile

Var på bilträffen i borlänge idag å var rätt mycket bilar , dock inte så många med nå tryck i .. Var dock rätt mycket folk som kollade på s4an så det var kul, även många som säger att de ser ut Sleeper så det känns som om man har lyckats smile

Sen var ja på macken i stan med lite kompisar å snacka lite skit, då dök de upp en nyare RS6a upp å tankade, så ja fick lite lust å gasa lite smile så ja åkte ikapp han när han hade tankat klart men tyvärr ville han inte gasa nå mer när han såg att jag hängde på han lätt när han gasade fullt men va iallafall kul å gasa mot någon som e värd de!  Kört ifrån lite saabar å lite annat skit men då behöve man ju knappt gasa nå..

Kul kväll har det varit iallafall smile

Mvh Marcus

MarcusHomman
9 maj 2013 · 146 Inlägg

Hejsan, tänkte bara göra en liten uppdate!

Var nere hos viktor i förrgår, meningen var att han skulle kolla på audin så vi kan lösa problemet, men vips så stod man under en S2a och hjälpte han å byta sinter hehe, tur man åkte audi för vart lite stressat till nattskiftet :p
Vi ska iallafall bygga om alla rör som e under insuget för de e en jävla massa grejer där som inte behövs!

Sen går man i funderingar om man skall gö om toppen med riktigt vassa kammar, byta allt i toppen samt porta den. Och en större snurra! Hade vart fränt med 800whp+ innan man fyller 21 ! Vad tror ni om det? Men isåfall kommer bmw projektet hamna åt sidan men de kanske e värt det ?!

Skall även inhandla riktiga bromsar och coilovers inom sinom tid då jag har märkt att det verkligen behövs!

Förövrigt så använder jag audin så mycket jag kan!

Mvh Marcus

MarcusHomman
9 maj 2013 · 146 Inlägg

Fredde: okej smile nja kommer nog inte i närheten av eklunds.. Men hade vart fränt med lite mer smile

Ennan: jo precis, blir allt nytt i toppen och rejält portad med fina kammar! Samt en snurra som orkar pumpa mer!
Nja bmwn kommer nog inte skippa men man kan lägga de åt sidan en stund! smile

Funderar hur man ska göra, har inte bestämt mig än.. Hmm

Mvh Marcus

MarcusHomman
9 maj 2013 · 146 Inlägg

Räcke nog te 700-750 men en 6466 hade vart najs smile

Mvh

MarcusHomman
9 maj 2013 · 146 Inlägg

Nej den blir å ladda samtidigt som en 6262

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang