Audi S4 2,2t Nybörjarprojekt, mål Minst 500whp

Ni får följa min nya projekttråd om ni vill se vad som händer! Denna kan ses som avslutad. Mvh Marcus
  • 78 Följare
  • 79 559 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 september 2014
MarcusHomman
13 maj 2013 · 146 Inlägg

Hallå!

Kan säga att jag ligger väldigt mycket på latsida här i borlänge, har inte orkat fixa vevhuskrånglet än och i helgen så flödade alkoholen fritt så vart inge skruva alls då man även var ner till karlstad en sväng och rockade loss. Lär försöka ta tag i det men har väldigt fullt upp och motivationen finns inte riktigt där..

Ville bara säga det så ni int tror att ja har gått å självdött haha!

Hoppas ni är ute och åker så mycket ni bara kan i det underbara väder vi har!

Mvh Marcus

MarcusHomman
13 maj 2013 · 146 Inlägg

Japp ja var i Forshaga och hälsade på gamla kompisar, ja studerade där förut på akademin smile

Mvh

MarcusHomman
14 maj 2013 · 146 Inlägg

Då var vi inte långt ifrån varann då hehe wink

Carpe: Jo den kommer nog till slut.

Mvh Marcus

MarcusHomman
15 maj 2013 · 146 Inlägg

Pratade med Viktor på Dahlbäck idag, diskuterade lite hur vi ska göra.

Vi har en plan att jag ska ta ner tråget så svetse vi dit typ som en oljeretur, sen tar vi bort alla slangar under insuget med backventiler å allt skit, så ska det nog bli att funka smile så då ska man försöka skruva i helgen smile

Mvh Marcus

MarcusHomman
16 maj 2013 · 146 Inlägg

Fan va lesst, ja ville vara med å köra race i Ingarvet i Falun fast de e ju tydligen nu i helgen..så då hinne inte ja få bilen "icke rökande"..  Vill kö så man kan få nån tid på kärran..!

Mvh Marcus

MarcusHomman
17 maj 2013 · 146 Inlägg

Jo de e trök..

Nej vet det men man kan ju lära känna bilen smile

Jo får sikta in mej på något sådant!

Mvh

MarcusHomman
18 maj 2013 · 146 Inlägg

Ville bara berätt att tråget är nere så förhoppningsvis så kan vi svetsat imorrn! smile

Fredde: Javisst ! smile

Godnattis

Mvh Marcus

MarcusHomman
21 maj 2013 · 146 Inlägg

Ingen som e sugen på att köpa mitt block som sitter i bilen nu?

2,2l med smidda delar i, arp och stödgördel, kamrem och oljepump följer med. Eventuellt ett enkelmassit svänghjul med arp också för en slant extra.

Även 7a kammarna till salu.

Har också 2st insug till salu, ett orginal och ett med bortkapade servicekanaler

Om ni e sugna på en PT 6262 så är den också till salu.

Mvh Marcus

Tele: 072 219 35 68

MarcusHomman
21 maj 2013 · 146 Inlägg

Glömde att eventuellt är ett cp service grenrör svartstål och en pt 46mm wastegate tillsalu!

Grejerna som är till salu har gått en bänkning hos dahlbäck och gått 20mil efter det.

Viktor på Dahlbäck kan intyga att grejerna är bra om någon är tveksam!!!!

Mvh Marcus

MarcusHomman
21 maj 2013 · 146 Inlägg

Pm skickat!

Med vänlig hälsning

MarcusHomman
22 maj 2013 · 146 Inlägg

När grejerna e sålda så kommer Tråden att avslutas! Sen får ni se vad som händer wink

Blocket e till 99% sålt .

Mvh Marcus

MarcusHomman
22 maj 2013 · 146 Inlägg

Ingen som e nå sugen på delar? Kom igen nu!

Carpe: Ja vet att du och några till önskade film men det hann tyvärr inte bli någon.. eftersom den rykte så e de ju ingen ide att åka runt och tukta den.. Men den som väntar på nått gott .......

Mvh Marcus

MarcusHomman
24 maj 2013 · 146 Inlägg

Gjorde ett ryck på 2-3 timmar, gick skapligt fort fast ja var ensam!

Alla delar är nu lösa! Motorn lyfter ja ur i början på nästa vecka!

Även Dp är till salu! Passar perfekt på turbon, är 3,5" i rostfritt

Om någon undrar så kommer det att komma upp en ny tråd inom kort! Vad det blir får ni vänta på wink

Mvh Marcus

MarcusHomman
26 maj 2013 · 146 Inlägg

Är dåligt drag här..tror aldrig någon har skrivit så lite i denna tråd som nu wink

Ingen som e sugen på några delar alltså?

Nya projekttråden kommer att startas denna vecka bara jag ska fixa lite grejer först! smile

Förhoppningsvis så kommer ni även att följa den smile

Ha en trevlig söndags natt

Mvh Marcus

MarcusHomman
26 maj 2013 · 146 Inlägg

EnNan: Sånt gillas! Hehe hann ju iallafall åka 20 mil wink nej den funkar så fint så, bara vevhus som krånglar men om ja endå skall bort med den så kan ja passa på å göra lite saker hihi

Mvh Marcus

MarcusHomman
29 maj 2013 · 146 Inlägg

Olofmikael : När den nya tråden kommer att startas så kommer det att komma upp här så dom som har följt mig får fortsätta följa mig om dom skulle vilja det.

EnNaN : Hehe yes!



PS: Motorn fick ja ur idag med hjälp av en kompis så nu sitter den i stativet, när jag börjar att riva den så kommer den nya tråden att startas när jag har fått ihop tillräcklig info och bilder för en intressant uppdate!

Mvh Marcus

MarcusHomman
30 maj 2013 · 146 Inlägg

Drog ut motorn på gårn idag så slipper man stå inne å skruva isär motorn när solen är så varm å skön smile

Föjävla fint må ja säga! smile  Målet är att blocket ska va tomt innan jag slutar idag!

Mvh Marcus

MarcusHomman
31 maj 2013 · 146 Inlägg

Jensgarage: Jo den gick så fint så, bara vevhus som krånglade, men eftersom jag skall göra om det så skall jag göra om lite andra saker också.

Mvh Marcus

MarcusHomman
1 juni 2013 · 146 Inlägg

Nej motorn blev kvar men resten är till salu. Och det gillar jag smile

Mvh Marcud

MarcusHomman
3 juni 2013 · 146 Inlägg

Fan vad less jag blir, hatar när det krånglar! Inte undra på att man blir less och om inte annat så får man leva på nudlar i ett år framåt haha!!

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang