4033
Sök

Vilket steg bör jag använda?

559 Inlägg
7 februari 2013
holmt skrev:
Putte1 skrev:
holmt skrev:

Men du. Varje bas har ju 2 talspolar, och på varje talspole finns 2st + och 2st -.. Alltså borde jag kunna köra in minus från bas 2 till bas 1 och från bas 1 till slutsteget? smile

Nu hänger jag inte med men som bilden visar är ju talspolarna ihopkopplade med varann på respektive bas och kablarna som går vidare till nästa bas ska du koppla ihop med dina kablar i respektive kammare för att sedan gå vidare till slutsteget.

Länk till större bild: http://i46.tinypic.com/152kd48.png
http://i46.tinypic.com/152kd48.png

Jo, fast du gör kopplingen utanför lådan. som jag sa istället för att basarna är ihopkopplade som på bilden, så drar du ut dem ena plusen som ska gå till andra basen drar du ut ur lådan och samma sak med minuskabeln som går till andra basen. sedan kopplar du på + samt - på bas nummer två och gör samma ska med den då har du 4st kablar ur lådan som du sedan kopplar ihop antingen + till + och - till - och drar två kablar till slutsteget eller så går du med alla 4 kablar till slutsteget det blir samma sak sålänge kopplingen förblir densamma.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

559 Inlägg
7 februari 2013
holmt skrev:
Och sen brygga på steget med de 2 + och 2 - som går från lådans baksida sen?

Touché pengen trillade ner:-) rätt och riktigt.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

13 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Putte1 skrev:
holmt skrev:
Och sen brygga på steget med de 2 + och 2 - som går från lådans baksida sen?

Touché pengen trillade ner:-) rätt och riktigt.

Haha. smile Har klurat som fan på det men inte vetat om jag har tänkt rätt. Men då visar det sig att så som jag tänkte från allra allra första början var rätt då.

- till + på talspole 1
+ och - från talspole 2 till + och minus i kammare som sedan bryggas på steget med andra basen.

Varför skrev jag det inte så lättförståeligt från första början för? smile

Haha, tusen tack för hjälpen big_smile

Sök