Slipning av fälgar

careau
13 februari 2013 · 1 624 Inlägg

Glesmark skrev:

careau skrev:

Glesmark skrev:

careau skrev:
Med tanke på all silikon o skit? Får låna den av en kollega, han har tydligen använt den till sina fälgar också smile

Ajjemen just pga silikonerna, det får annan färg att se lustig ut kan man säga. smile


Man behöver inte lägga grundfärg innan hammarlack, se till att ha en ren yta. Torka ytorna med oljefri thinner på trasa innan lack. Jag skulle vilja påstå att du inte kan lägga klarlack på hammarlack, den ser ut krackelera så att säga.

Låt oss säga att du fått händerna dränkta i motorolja och försöker spola av med vatten, det porlar sig och rinner bara av. Du får samma effekt när du försöker lägga en vanlig lack på hammarlack, det vill dra sig tillbaka och ser ut att ha krackelerat.

På tal om inget, se till att använda en slät hammarlack utan struktur.

Japp, slät silver hammarlack står på listan smile Har 2 fälgar kvar att slipa bara.. för man måste väl slipa dom för att hammarlacken skall fästa?

Måste och måste vet jag inte, men jag hade gjort det i alla fall. Dumt att chansa.
Visa gärna lite bilder på hur det blev sen smile

Det kan jag göra smile

joH900
13 februari 2013 · 414 Inlägg

Tänk på att hammarlack kan vara svår att måla över med nån annan färg än just hammarlack

careau
14 februari 2013 · 1 624 Inlägg

joH900 skrev:
Tänk på att hammarlack kan vara svår att måla över med nån annan färg än just hammarlack

Yes, tänkte köra hammarlack rätt av smile Ingen grund och ingen klar..

joH900
14 februari 2013 · 414 Inlägg

Om du vill måla om den längre fram så är det inte säkert att det går att få nån "normal" färg att fästa om du bara slipar ner hammarlacken, var mer så jag menade tongue

careau
14 februari 2013 · 1 624 Inlägg

joH900 skrev:
Om du vill måla om den längre fram så är det inte säkert att det går att få nån "normal" färg att fästa om du bara slipar ner hammarlacken, var mer så jag menade tongue

Hammarlack på hammarlack då? =P

joH900
14 februari 2013 · 414 Inlägg

Det ska väl däremot kunna gå bättre men kan ändå bli problem om man har otur. Har för mig grundproblemet är att det är nån typ av silikon i hammarlack

careau
15 februari 2013 · 1 624 Inlägg

Jo har också hört det..

Glesmark
15 februari 2013 · 1 938 Inlägg

Hammarlack på hammarlack e klurigt det med, jag målade min svetsvagn med hammarlack, vid andra lager ville färgen dra ihop sig som vatten gör på en fet yta.

Bäst är att försöka få till ett bra lager och sen vara nöjd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang