hur ser ni på att köpa färdigstylad bil?

Hoffmeister2
17 oktober 2006 · 467 Inlägg

som rubriken.

Tycker ni att det skulle kännas konstigt att köpa en hyfsat snygg stylad bil o sen använda den utan att göra något mer med den?

Det jag egentligen menar är att jag är väldigt intresserad av bilar o så, men kan inget om styling osv. Så jag vill ju köpa en fräsch färdigstylad bil. Men samtidigt skulle det kännas konstigt, för det är ju inte jag som stylat den. D skulle kännas konstigt för mig.

Vad tycker ni om detta dilemma, eller känner någon igen sig i detta??

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
ludde__mannen draminbil.nu
17 oktober 2006 · 1 382 Inlägg

Klart det blir mer "personligt" att styla sin egen bil..
Men har man varken tid,lust eller pengar så är ju det snabbaste, enklaste och billigaste helt klart att köpa färdigstylat!

ScottaN Medlem 5280
17 oktober 2006 · 552 Inlägg

Det burkar vara mycket billigare att köpa en färdigt stylad bil iaf =)

Sharky
17 oktober 2006 · 10 287 Inlägg

Jag har sett flera exempel på färdigstylade bilar där all styling varit monterad i princip direkt på rost och med cm tjockt spackel.
Skall man köpa färdigstylad så bör man nog köpa av någon rennomerad och då blir det knappast billigare än att göra själv.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
beathacker Amatör
17 oktober 2006 · 444 Inlägg

ska man köpa en färdig stylad bil ska där vara dokumenterat med foto o kvitto på allt ..... annars tycker jag gott man kan köpa en färdigstylad bil som man fattat tycke för .

BMW 320d (2006)
Miklen
17 oktober 2006 ·

..sen beror d väl lite va man ska använda den till.. Hittar man en snygg stylad bil å vill köpa den så gör man väl d.. som ovan säger är ju dokumentation osv osv bra .. Sen kan ja ju störa mig på folk som har pengar å kommer te tävlingar me en bil dom köpt å snackar precis som dom vet allt om d.. Klart d e bra pr för den förra ägaren/byggaren.. men usch.. Men du har ju redan erkännt att du inte kan nåt om d..så go for it wink smile

Foffis
17 oktober 2006 · 676 Inlägg

jag skulle inte köpa en hel stylad bil. kanske lite lull lull som fälgar, toning eller annat små krimskrams, en sån bil skulle jag kunna tänka mig köpa smile för då får man bygga på den som egentligen är halva grejjen med att styla bilar. bygga om dom till något utöver orginal. En kompis köpte en honda civic för ett bra tag sen. den va sänkt, kjolpaket, lackade fälgar, turbokonverterad och en massa andra grejjer. Men han har inte gjort något själv, tycker jag är lite synd egentligen. bilen är snygg i sig men han har inte gjort något själv på den. men han är nöjd med bilen och ingen ute på stan ser ju om han har köpt den sån eller om han byggt den själv smile

lanred
17 oktober 2006 · 555 Inlägg

beror på om du bara ska köra med den eller om du ska till tävlingar och så, lite pinsamt att tävla med den om du inte har byggt den själv, annars varför inte köpa en snygg bil som du vill köra?

ghost_boy83 CREW
17 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

köpr helre en orginar och stylar efter mitt egna huvud

Hakan_J
17 oktober 2006 · 380 Inlägg

Som några redan sagt,tycker det är löjligt av folk som köper en färdig bil och sen står på utställningar å tar åt sig äran för nån annans bygge,men annars så är det väll inte fel å köpa en färdig om man inte vill/kan styla själv,kan ju oxå va bra å skaffa en stylad som grund och sen kanse bara göra mindre ändringar.

Tessan s2
17 oktober 2006 · 58 Inlägg

kan man inte så kan man inte.Ser inget fel i o köpa färdigt men man får va lite ödmjuk med äran sen om den plockar priser.
Finns flera bilar här på garaget topp 250 där inte ägaren har byggd själv o dom blir ju inte hängda för det.
e det däremot skillnad om man köper en org bl o låter firma göra allt mot o köpa färdigstylat?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

Jag tycker att styla en bil ska man göra eftersin egen personlighet o hjärta så att den passar än själv... och oftast är det väl inte heller så smart att köpa en bil som e stylad/trimmad för den är troligtvis väldigt hårt körd och sönder skruvad... känns ju bättre om man varit där o skruvat själv... sen är det absolut inte svårt att styla en bil själv... byta fälgar och montera ett kjolpaket och bygga lite stereo är ju inte svårt för 5öre... däremot trimma osv kan vara knepigare

Men men jag ser inget FEL i att köpa en färdig stylad bil... men skulle aldrig göra det själv tycker det ska vara personligt som sagt.


Bmw osv..
lundwall
17 oktober 2006 ·

Hoffmeister, styla själv. Jag är lika rudis som du på allt det här (jag vet hur man spacklar en vägg, ungefär), men det är känna, läsa, surfa, klura, tänka, planera, leta och fråga som gäller. Inte förrän jag hittar delar som får mig att känna "wow, den DÄR vill jag verkligen ha" så bestämmer jag mig för den. Nu har jag äntligen hittat fälgar, bodykit och övrig exteriör styling som jag vill ha, och kan börja bygga. Är det en kostnadsfråga (som det är för mig) så får man köpa lite i taget, och se till att köpa allt man vill ha från samma tillverkare samtidigt, så att man sparar in på fraktkostnader. Kanske dina polare eller nån på garaget i närheten av dig vill samköpa?

Glöm inte att garaget är en enormt bra samlingsplats för alla möjliga tokar som är mer eller mindre experter på sitt område. Det är bättre att verka dum nu, än vara en volvoraggare imorrn. Tänk på det.

andreas_940
17 oktober 2006 · 498 Inlägg

jag skulle inte vilja köpa en färdigstylad bil, känns ju inte kul o köra runt i en bil byggd av någon annan,
sedan blir den mer personlig om man stylar den själv

OT:
själv föredrar jag "orginal" utseende med bara några små modifikationer

THEBADGUY Gorgilus addictus
17 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
som rubriken.

Tycker ni att det skulle kännas konstigt att köpa en hyfsat snygg stylad bil o sen använda den utan att göra något mer med den?

Det jag egentligen menar är att jag är väldigt intresserad av bilar o så, men kan inget om styling osv. Så jag vill ju köpa en fräsch färdigstylad bil. Men samtidigt skulle det kännas konstigt, för det är ju inte jag som stylat den. D skulle kännas konstigt för mig.

Vad tycker ni om detta dilemma, eller känner någon igen sig i detta??

Jag skulle ALDRIG köpa en färdig stylad bil. Iallafall inte en brutal stylad bil...hade de typ varit andra fälgar och kanske någon vinge så hade jag kunnat tänka mig att köpa den. Men inte annars...men men...de är var persons ensak smile...vill man köpa en färdig stylad bil så är de okej smile...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
JalleJ
17 oktober 2006 · 420 Inlägg

En polare till mig köpte en färdigstylad Opel Calibra 91 2.0 och han e nöjd med den... men jag skulle inte få för mig att köpa en färdigstylad bil.. dels som några säger så blir det inte ordentligt gjort.. och så får man det som man vill ha det... så mitt tips e helt klart att inte köpa en färdigstylad bil utan styla den som du vill...

Germax
17 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Visst kan man köpa en färdigstylad bil.. problemet är att du inte vet hur det är gjort. Som sharky sa, man kan få otrevliga överaskningar. Rent moraliskt sätt, alltå jag ser inget fel att köpa en bil som någon annan stylat? Den är ju stylad och snyggt förmodligen om man köper den, men har man intresse i att fixa med bilar så är de kanske roligare att styla själv.. men iofs de flesta köper ju sin styling.. vad är skillnaden om du sätter på den lr någon innan? Blir ju inte mer personligt för att du monterar din reigerfront (lr ännu värre lämnar in till firma) än om någon annan gjort de.. lr?

Jag skulle inte köpa en "färdigstylad" bil av 3 anledningar

1 Jag vill fixa själv
2 Jag vill veta att de blir bra gjort
3 Stylade bilar ägs ofta av körglada ungdommar.. ofta får skicket lida. Jag är oxå en körglad ungdom men då vet jag ju vad den råkar ut för smile

Senast redigerat av JapMax (17 oktober 2006)

Hoffmeister2
17 oktober 2006 · 467 Inlägg

Ja.. asså..planerar inte o köpa nån sönderstylad bil o låtsas som d e ja som gjort d, skulle aldrig falla mig in. Så e d inte. Men som en del säger, lite halvstylad bil som ser fräsh o clean ut skulle ja kunna tänka mig. Men ska man ha en utställningsbil då ska man ju göra d själv, D skulle jag mer än gärna göra men jag kan ju inte. Skulle vilja kunna men tyvvär så saknas kunskap. Visst kan man lära sig, men jag har inge överflöd av pengar så d e inte aktuellt.
Tänkte mig mer en fräsch bil, lite utöver d vanliga. Men d e klart, som ni säger får man ju se upp med söndertrimmade bilar som e stylade. dom har förmodligen hårda år på nacken.

Säger bara en sak: Bilköp e en vetenskap.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Tessan s2
17 oktober 2006 · 58 Inlägg

seriöst trimmade bilar brukar va ruskit välskötta medans bonn trimmade bilar e slut..ser man ju direkt man öppnar huven alt lyssnar på den.

dusty Living in the fastlane
17 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

jag håller med de flesta här det är ju just personligheten i att styla själv som är roligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang