Kan polisen dra in körkortet tillslut?

Emiiilz
24 februari 2013 · 908 Inlägg

Nu är det som så att jag har funderat ganska länge på detta.
Säg att jag åker dit en kväll (böter) för att jag har xenonkonverterat, tonat framrutorna osv.. på min bil.
Sen någon månad senare åker jag dit igen för jag kört med dimljus samt halvljus på dagen.
Sen någon månad igen åker jag dit för reg besiktning på bilen PGA ändring av diverse saker.

Kan de dra in körkortet tillslut om detta fortsätter såhär ibland?
Eller blir det bara böter o böter hela tiden tills jag tröttnat på o få massa böter?
Vill inte ha nå snack att du har prövotid o grejjer för de kvittar i vilket fall.

smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Dunken
24 februari 2013 ·

Jag har blivit av med kortet två gånger pga för många förseelser på för kort tid, men det var ju ett gäng år sen vet ej hur det ligger till nu..
//Dunken

Melin Trafikledare
24 februari 2013 · 563 Inlägg

Vis av erfarenhet så kan jag meddela att efter en rad ordningsböter inom ett visst tidspann så kan Transportstyrelsen ingripa och återkalla körkortet.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Emiiilz
24 februari 2013 · 908 Inlägg

Låter inte lovande. Vet ni kanske om dom räknar på 2 år eller om de kanske är tom mera? smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Thedriftking
24 februari 2013 ·

Jag frågade snuten för några veckor sen, dom sa att efter typ 8-12 förseelser/böter börjar transportatytelsen se över saken..

Några få gånger gör inget men blir det flera ingriper dom nog som sagt smile

Emiiilz
24 februari 2013 · 908 Inlägg

Thedriftking skrev:
Jag frågade snuten för några veckor sen, dom sa att efter typ 8-12 förseelser/böter börjar transportatytelsen se över saken..

Några få gånger gör inget men blir det flera ingriper dom nog som sagt smile

Okej är de såpass så behöver man väl inte oroa sig för mkt smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
panda666
25 februari 2013 · 4 250 Inlägg

Emiiilz skrev:

Thedriftking skrev:
Jag frågade snuten för några veckor sen, dom sa att efter typ 8-12 förseelser/böter börjar transportatytelsen se över saken..

Några få gånger gör inget men blir det flera ingriper dom nog som sagt smile

Okej är de såpass så behöver man väl inte oroa sig för mkt smile

haha hur mycket tänkte du pressa din tur/lycka;)?

det är riktigt svårt att ta om kortet igen..

PoulZen
25 februari 2013 · 772 Inlägg

Sen är det 5 års preskriptions tid, så saker som hänt för 5 år sedan finns inte längre kvar i systemet.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2013 · 13 746 Inlägg

dom brukar kolla 2år bakåt men 3 förselser räcker för en körkorts indragning.

men oavsätt så drar aldrig en polis in ett körkort. utan det gör transportstyrelsen.
och det räknas inte som ett straff. utan det är en lämplighetsfråga

vet dom som fått varningar efter 3mindre förelser typ bälte trasiga lampor osv

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
TurboTias Permanently Banned
25 februari 2013 · 343 Inlägg

Growe skrev:
dom brukar kolla 2år bakåt men 3 förselser räcker för en körkorts indragning.

men oavsätt så drar aldrig en polis in ett körkort. utan det gör transportstyrelsen.
och det räknas inte som ett straff. utan det är en lämplighetsfråga

vet dom som fått varningar efter 3mindre förelser typ bälte trasiga lampor osv

3 allvarliga förseelser inom 2 år från den första förseelsen har jag för mig att det är...
Åka med med halvljus/dimljus eller liknande tror jag inte är så farligt utan det gäller nog hastighetsöverträdelser, vårdslöshet i trafik etc etc...

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
wistfors Performance meck
25 februari 2013 · 342 Inlägg

tror inte det räcker med 3 grejer för att dra in kortet jag åkte dit för
obesiktat avställt dåliga däck trasiga lampor bil 1
obesiktat obetald skatt vårdslöshet i trafik dåliga däck onödigt störande fortkörning bil 2
dimljus halv ljus framförande på motrortrafik förbjuden väg bil 3
obesiktat bil 4
och sist och minst framförande av avställt fordon bil 5

vart endast linjal på fingrarna och en duktig bot så om jag skulle vara du skulle jag inte oroa mig för dina tonade lysen!

Mvh

TrimGurra TrimGurra
25 februari 2013 · 50 Inlägg

Jag blev stannad å fick böter för åkte på en avstängd väg..
fråga då hur många gånger jag måste göra samma sak igen för att bli av med kortet,
då sa dem 10 gånger !

Volvo V70n "Transportbilen" (2005)
Volvo 940 "Isbilen" (1992)
Volvo 242 DL "Sugern" (1975)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

Okej låter väl inte så illa ändå då slipper man förhoppningsvis vara dyngrädd att man ska bli av med körkortet snart pga nå små skit tongue

Dock har jag lite värre problemas än tonade lysen på bilen, hehe.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vurtne DEVIL
25 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Emiiilz skrev:
Okej låter väl inte så illa ändå då slipper man förhoppningsvis vara dyngrädd att man ska bli av med körkortet snart pga nå små skit tongue

Dock har jag lite värre problemas än tonade lysen på bilen, hehe.

Kan ju säga att dom inte hänger upp sig på att ta kortet om du åker dit för det du nämnde, det är ju ingen trafikfara i sig. smile Och alla andra som snackar om att det händer efter 8-12 gånger har _FEL_. Har själv pratat med transportstyrlsen om samma fråga du har.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:
Okej låter väl inte så illa ändå då slipper man förhoppningsvis vara dyngrädd att man ska bli av med körkortet snart pga nå små skit tongue

Dock har jag lite värre problemas än tonade lysen på bilen, hehe.

Kan ju säga att dom inte hänger upp sig på att ta kortet om du åker dit för det du nämnde, det är ju ingen trafikfara i sig. smile Och alla andra som snackar om att det händer efter 8-12 gånger har _FEL_. Har själv pratat med transportstyrlsen om samma fråga du har.

Okej kul med någon som vet vad han pratar om smile
Det jag nämde i tråden var sådant jag redan åkt dit för.
Men nu är det en sommar till med en ny bil som troligtvis kommer dra åt sig poliserna ännu mer det är därför man börjar fundera på körkortet.. planerna går att köra obes på den med.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
peter_1976 JDM
25 februari 2013 · 2 201 Inlägg

Varför chansa? roll

Är det olagligt så är det. Till slut märker dom att du inte ändrar delarna du fått böter på, o lägger ihop allt.

Vurtne DEVIL
25 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Emiiilz skrev:

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:
Okej låter väl inte så illa ändå då slipper man förhoppningsvis vara dyngrädd att man ska bli av med körkortet snart pga nå små skit tongue

Dock har jag lite värre problemas än tonade lysen på bilen, hehe.

Kan ju säga att dom inte hänger upp sig på att ta kortet om du åker dit för det du nämnde, det är ju ingen trafikfara i sig. smile Och alla andra som snackar om att det händer efter 8-12 gånger har _FEL_. Har själv pratat med transportstyrlsen om samma fråga du har.

Okej kul med någon som vet vad han pratar om smile
Det jag nämde i tråden var sådant jag redan åkt dit för.
Men nu är det en sommar till med en ny bil som troligtvis kommer dra åt sig poliserna ännu mer det är därför man börjar fundera på körkortet.. planerna går att köra obes på den med.

Tror inte du behöver oroa dig i onödan smile Du bor ju ändå i sunne ;> (men om jag fattade rätt att du går i planer om att köra obes, det skulle jag dock inte rekommendera, det ser dom som en trafikfara)!

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:

Legosoldaten skrev:

Kan ju säga att dom inte hänger upp sig på att ta kortet om du åker dit för det du nämnde, det är ju ingen trafikfara i sig. smile Och alla andra som snackar om att det händer efter 8-12 gånger har _FEL_. Har själv pratat med transportstyrlsen om samma fråga du har.

Okej kul med någon som vet vad han pratar om smile
Det jag nämde i tråden var sådant jag redan åkt dit för.
Men nu är det en sommar till med en ny bil som troligtvis kommer dra åt sig poliserna ännu mer det är därför man börjar fundera på körkortet.. planerna går att köra obes på den med.

Tror inte du behöver oroa dig i onödan smile Du bor ju ändå i sunne ;> (men om jag fattade rätt att du går i planer om att köra obes, det skulle jag dock inte rekommendera, det ser dom som en trafikfara)!

Sunne är en jäkla håla fullt av poliser ifrån andra städer tongue hehe
Ja men har man inte så mkt val så vad gör man, får se om jag provar dra igenom den på bes.
Går den inte igenom har man ju reg istället och det är ju det sista man vill ha på bilen.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vurtne DEVIL
25 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Emiiilz skrev:

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:

Okej kul med någon som vet vad han pratar om smile
Det jag nämde i tråden var sådant jag redan åkt dit för.
Men nu är det en sommar till med en ny bil som troligtvis kommer dra åt sig poliserna ännu mer det är därför man börjar fundera på körkortet.. planerna går att köra obes på den med.

Tror inte du behöver oroa dig i onödan smile Du bor ju ändå i sunne ;> (men om jag fattade rätt att du går i planer om att köra obes, det skulle jag dock inte rekommendera, det ser dom som en trafikfara)!

Sunne är en jäkla håla fullt av poliser ifrån andra städer tongue hehe
Ja men har man inte så mkt val så vad gör man, får se om jag provar dra igenom den på bes.
Går den inte igenom har man ju reg istället och det är ju det sista man vill ha på bilen.

Skulle dock inte rekommendera att köra obes :p vet inte vilka följder det har, men blir nog inte vackert om dom stoppar dig =p

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:

Legosoldaten skrev:

Tror inte du behöver oroa dig i onödan smile Du bor ju ändå i sunne ;> (men om jag fattade rätt att du går i planer om att köra obes, det skulle jag dock inte rekommendera, det ser dom som en trafikfara)!

Sunne är en jäkla håla fullt av poliser ifrån andra städer tongue hehe
Ja men har man inte så mkt val så vad gör man, får se om jag provar dra igenom den på bes.
Går den inte igenom har man ju reg istället och det är ju det sista man vill ha på bilen.

Skulle dock inte rekommendera att köra obes :p vet inte vilka följder det har, men blir nog inte vackert om dom stoppar dig =p

Har läst lite o verkar mest bara bli böter på någon 1000 lapp.
Kommer ju fortsätta ha försäkring osv på den i vilket fall.

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang