Bilen köptes av en leasingfirma 2 juni 1978 och gick ca 3000 mil per år i 10 år. Motorn blev helrenoverad på firma 1988, efter renoveringen så dog dåvarande ägaren och köptes sedan utav en bilsammlare och stod där i varmgarage i... Visa mer
Sedan tycker jag allt att du borde köpa ny huvisolering
Och glöm inte att på Ebay.de kan man hitta mycket billiga Bmw delar...
Mvh NK
Jag har frågat efter mycket saker på fiddes garage men det har inte mycket delar till en E23. specielt inte från 70 talet. jo ebay.de har mycket, dock väldigt dålig hemsida tycker jag.
Såg fint ut dedär! Jo jag plockade loss den idag pluss lite andra saker som jag ska snygga till lite så de ska nog bli riktigt bra. bilder kommer senare:)
Såg fint ut dedär! Jo jag plockade loss den idag pluss lite andra saker som jag ska snygga till lite så de ska nog bli riktigt bra. bilder kommer senare:)
Jo jag skulle verkligen rycka ur hela skiten och göra snyggt men saknar kunskap och erfarenhet, så det får nog vänta:/
Men man behöver inte speciellt mycket kunskap, Bara märka upp noga och ta lite bilder. Sen är det typ sunt bonnmeck för att få ut motorn. Ta av lådan först är att rekommendera dock.
Dra ut elhärvan bakifrån istället för att lossa från motorn när den ska ut. Så kan man märka upp lättare sen när motorn är ur istället och sen ta bort härvan.
Men man behöver inte speciellt mycket kunskap, Bara märka upp noga och ta lite bilder. Sen är det typ sunt bonnmeck för att få ut motorn. Ta av lådan först är att rekommendera dock.
Dra ut elhärvan bakifrån istället för att lossa från motorn när den ska ut. Så kan man märka upp lättare sen när motorn är ur istället och sen ta bort härvan.
kanske är enklare än vad jag tror. men jag tycker nog att denna bil är nog inget jag ska plocka ur motorn för första gången på, utifall något händer. men jag ska absolut riva ut skiten nån gång
Vill att aluminium-insuget ska se ut som nytt igen. hur ska man göra? kan man lägga det i något medel som tar bort den fula ytan eller måste man blästra den ren och snygg? (vill inte måla den)