Rödljusrace

vaughn
21 oktober 2006 · 674 Inlägg

Roligast är ju helt klart alla jävla sketna volvo bilarna... så jävla pinsama med sina kapade fjädrar och wunderbaums i rutan.

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
MrC
21 oktober 2006 · 90 Inlägg

vaughn skrev:
Roligast är ju helt klart alla jävla sketna volvo bilarna... så jävla pinsama med sina kapade fjädrar och wunderbaums i rutan.

Det som är ännu mera pinsamt är att dom förmodligen åker ifrån dig....

Hällre sist än saab!
MeloveGolf Vw trimmare
21 oktober 2006 · 2 995 Inlägg

vaughn skrev:
Roligast är ju helt klart alla jävla sketna volvo bilarna... så jävla pinsama med sina kapade fjädrar och wunderbaums i rutan.

Enda roliga är ju att i kga finns fan inget annat än sänkta 740 med 8" avgassystem smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
twin_cam Smålänning
21 oktober 2006 · 7 877 Inlägg

en kille med en skyline tyckte han var skithäftig när han drog min saab 900i 16v på en kurvig småväg. hade han inte dratt så in i helv... på rakorna så hade jag kommit ikapp. dom verkar pigga.

en scania 580 hästare har runt 3000 NM i vrid... får den ner dom i backen på fullgas så går det undan... även med en 20 tons lass...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mrcelica
21 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

En E36 M3 ville racea vid rödljus när jag hade min R1'a...
Sicken jävla idiot, YZF R1 gör 0-100 på under 3 sek..
Jag drog jämt med honom på dryg tomgångsgas...
Snacka om att vissa har en sjuklig övertro på sina bilar...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
21 oktober 2006 · 174 Inlägg

haha ja racea mot en mc är inte så jävla smart...om man inte kör en veyron eller motsvarande tongue

Alla kan köra fort rakt fram...
VictorD Med Jetplan i generna
21 oktober 2006 · 413 Inlägg

Det roligaste jag har varit med om var när två stycken VOLVO S60 T5 kom upp bakom mig efter en bilträff i Norrköping. Jag märker att det kommer en bil och lägger sig väldigt tätt i arslet där det var enfiligt. Efter honom kommer en till och lägger sig i arslet på han. Sedan när det blir tvåfiligt så kör de båda om mig (jag körde i ungefär 140) och drar iväg. Självklart så var jag tvungen att hänga på tongue Vi körde väl ungefär jämt några kilometer sedan körde jag om de båda och körde ifrån dom tongue. Detta med min helt original SAAB 9-3 tongue

En annan gång kommer jag ihåg att det kom en A4 eller någe liknande och ville rejsa vid ett rödljus när jag hade pappas S80 D5 som är chippad. Jag hade honom i början men sedan försvann han väldigt fort tongue

Ganska många roliga saker som kan hända i trafiken på kvällarna tongue

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Jocke_T
21 oktober 2006 · 81 Inlägg

Nasty skrev:
haha ja racea mot en mc är inte så jävla smart...om man inte kör en veyron eller motsvarande tongue

Jag testade det en gång med min 850 det började på en påfart till en motorväg. Han nosade min i baken så jag gasade men hade inte en chans i acc men sen så började jag komma efter 200 sträcket. När jag kom ifatt honom så svängde han inte in tillhögerfilen så det fick bli en olaglig omkörning men han var nog inte så glad på mig sen. Har vittnen på detta men tyvärr ingen film eller bild. Motorcycklen var en Aprila men vet en kubiken det kunde ju varit en 250cc:P

Albertoo
21 oktober 2006 · 538 Inlägg

VictorD skrev:
Det roligaste jag har varit med om var när två stycken VOLVO S60 T5 kom upp bakom mig efter en bilträff i Norrköping. Jag märker att det kommer en bil och lägger sig väldigt tätt i arslet där det var enfiligt. Efter honom kommer en till och lägger sig i arslet på han. Sedan när det blir tvåfiligt så kör de båda om mig (jag körde i ungefär 140) och drar iväg. Självklart så var jag tvungen att hänga på tongue Vi körde väl ungefär jämt några kilometer sedan körde jag om de båda och körde ifrån dom tongue. Detta med min helt original SAAB 9-3 tongue

En annan gång kommer jag ihåg att det kom en A4 eller någe liknande och ville rejsa vid ett rödljus när jag hade pappas S80 D5 som är chippad. Jag hade honom i början men sedan försvann han väldigt fort tongue

Ganska många roliga saker som kan hända i trafiken på kvällarna tongue

din org. 9-3 kan ju aldrig i livet köra om s60 t5!du vet väl att antagligen så ville inte de dra på.!

VictorD Med Jetplan i generna
21 oktober 2006 · 413 Inlägg

Albertoo skrev:

VictorD skrev:
Det roligaste jag har varit med om var när två stycken VOLVO S60 T5 kom upp bakom mig efter en bilträff i Norrköping. Jag märker att det kommer en bil och lägger sig väldigt tätt i arslet där det var enfiligt. Efter honom kommer en till och lägger sig i arslet på han. Sedan när det blir tvåfiligt så kör de båda om mig (jag körde i ungefär 140) och drar iväg. Självklart så var jag tvungen att hänga på tongue Vi körde väl ungefär jämt några kilometer sedan körde jag om de båda och körde ifrån dom tongue. Detta med min helt original SAAB 9-3 tongue

En annan gång kommer jag ihåg att det kom en A4 eller någe liknande och ville rejsa vid ett rödljus när jag hade pappas S80 D5 som är chippad. Jag hade honom i början men sedan försvann han väldigt fort tongue

Ganska många roliga saker som kan hända i trafiken på kvällarna tongue

din org. 9-3 kan ju aldrig i livet köra om s60 t5!du vet väl att antagligen så ville inte de dra på.!

Hur som helst så körde jag ifrån de båda. Om de körde fullt vet jag inte då jag inte satt i deras bilar... Eller? Sa liksom inte att min bil kör ifrån en T5:a, det förstår jag väl. De har ju ungefär 100hk mer än mig så dum är jag inte. Jag sa att jag körde ifrån just dessa två..

Mvh. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Albertoo
21 oktober 2006 · 538 Inlägg

VictorD skrev:

Albertoo skrev:

VictorD skrev:
Det roligaste jag har varit med om var när två stycken VOLVO S60 T5 kom upp bakom mig efter en bilträff i Norrköping. Jag märker att det kommer en bil och lägger sig väldigt tätt i arslet där det var enfiligt. Efter honom kommer en till och lägger sig i arslet på han. Sedan när det blir tvåfiligt så kör de båda om mig (jag körde i ungefär 140) och drar iväg. Självklart så var jag tvungen att hänga på tongue Vi körde väl ungefär jämt några kilometer sedan körde jag om de båda och körde ifrån dom tongue. Detta med min helt original SAAB 9-3 tongue

En annan gång kommer jag ihåg att det kom en A4 eller någe liknande och ville rejsa vid ett rödljus när jag hade pappas S80 D5 som är chippad. Jag hade honom i början men sedan försvann han väldigt fort tongue

Ganska många roliga saker som kan hända i trafiken på kvällarna tongue

din org. 9-3 kan ju aldrig i livet köra om s60 t5!du vet väl att antagligen så ville inte de dra på.!

Hur som helst så körde jag ifrån de båda. Om de körde fullt vet jag inte då jag inte satt i deras bilar... Eller? Sa liksom inte att min bil kör ifrån en T5:a, det förstår jag väl. De har ju ungefär 100hk mer än mig så dum är jag inte. Jag sa att jag körde ifrån just dessa två..

Mvh. Victor

du kan ju inte känna dig nöjd med att du körde ifrån de när du VET att de kan köra ifrån dig när de vill!det verkade som att du var nöjd med att du körde ifrån de, det skulle inte jag varit!

VictorD Med Jetplan i generna
21 oktober 2006 · 413 Inlägg

Albertoo skrev:

VictorD skrev:

Albertoo skrev:

din org. 9-3 kan ju aldrig i livet köra om s60 t5!du vet väl att antagligen så ville inte de dra på.!

Hur som helst så körde jag ifrån de båda. Om de körde fullt vet jag inte då jag inte satt i deras bilar... Eller? Sa liksom inte att min bil kör ifrån en T5:a, det förstår jag väl. De har ju ungefär 100hk mer än mig så dum är jag inte. Jag sa att jag körde ifrån just dessa två..

Mvh. Victor

du kan ju inte känna dig nöjd med att du körde ifrån de när du VET att de kan köra ifrån dig när de vill!det verkade som att du var nöjd med att du körde ifrån de, det skulle inte jag varit!

Kan väl inte påstå att man blir nöjd när man kör ifrån någon... Skrev däremot att jag tyckte det var roligt, nämnde aldrig någonting om att jag var nöjd.. Men men, du får tolka det som du vill, inte mitt bekymmer direkt.

Mvh. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
gard Fartsyndare
21 oktober 2006 · 278 Inlägg

Hum, mitt var iofs när de var streetrace :p

Hamnen i Helsingborg. Kommer en saab 9-3 aero med steg 3 i sig. Dock hade den ett släp.. ;o

Men snäll som man är kör man :p

yrkesfotograf inom reklam och företag.
MORT
22 oktober 2006 · 137 Inlägg

Nasty skrev:
mort såna som du blir man så jävla sur på...
jag stod brevid en GT3 vid stans mest befolkade rödljus och när det blev grönt stod jag helst still tills han började köra. man ska fan visa respekt åt dom som äger vägarna. man muckar inte med bilar som har potential att köra ifrån en med echodriving (hoppa över växlar) tongue

Tycker inte man ska visa respekt åt såna som köper en bil för 1 mille p kör som en jävla tant, ursh och fy!

"Shackle-razzle-futzal-craz"
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
22 oktober 2006 · 174 Inlägg

Om jag hade råd att köra på bana varje helg skulle jag också bara glida på gatorna...Och köper man en GT3 så lär man ju gilla att köra fort, även om man inte har full pull hela tiden.
Något jag tycker är ursh och fy är när dom som köper bilar för 1 mille inte kan hantera dom. Såg en 360 spider dra på som fan på ettan och när han skulle lägga i tvåan lät det som hela bilen skulle rasa ihop...han som kvadda sin koenigsegg förra veckan är ju ett annat exempel :S

Alla kan köra fort rakt fram...
FL3JM Inga konstigheter
23 oktober 2006 · 2 064 Inlägg

Diverse stylade och lite trimmade volvos brukar alltid mucka med mig av nån anledning. Alltid lika kul å se dom försvinna i backspegeln. big_smile

NiKKo Beemer driver
23 oktober 2006 · 26 Inlägg

Hehe, jag väntar fortfarande på mitt första ordentliga rödljusrace med BMW:n. Har bara varit nya Golfar o Fabior me deras 1,6liters som bara måste om, men ack så blir inte resultatet.
Men jag har märkt att ju högre ljudnivå man har på avgaset, ju mer måste andra visa hur mycket snabbare bilar dom (tror) har. Och det blir oftast alltid lika roligt...
Men det absolut roligaste ljusracet har varit när jag med min förra BMW, en 323i, drog en 740tic som bolmade blårök. Han såg så arg ut big_smile

OO=00=OO E30 ist das Auto
"Holy Crap! I was born on my birthday!"
ghost_boy83 CREW
23 oktober 2006 · 2 594 Inlägg

jag tycker det är rätt störande med alla sport hojjar som läggersig breve och vill racea
man tar dom i starten men sen har man inte en chans om man inte prejjar dom förståss=)
det roligaste ract va mot en saab 93turbo jag ville inte en tävla men jag gasa så han skulle tro det
han gasa till varvstoppen å drog i väg kvar lämnade han halva avgasystemet men en splitter ny japs dämpare fan va jag å polaren skratta han måste ha skämts rejält

taylor Fibertekniker
24 februari 2007 · 74 Inlägg

VictorD skrev:
Det roligaste jag har varit med om var när två stycken VOLVO S60 T5 kom upp bakom mig efter en bilträff i Norrköping. Jag märker att det kommer en bil och lägger sig väldigt tätt i arslet där det var enfiligt. Efter honom kommer en till och lägger sig i arslet på han. Sedan när det blir tvåfiligt så kör de båda om mig (jag körde i ungefär 140) och drar iväg. Självklart så var jag tvungen att hänga på tongue Vi körde väl ungefär jämt några kilometer sedan körde jag om de båda och körde ifrån dom tongue. Detta med min helt original SAAB 9-3 tongue

Ganska många roliga saker som kan hända i trafiken på kvällarna tongue

Dom tyckte väl synd om dig och lät dig köra förbi! En orginal S60 T5 toppar på 250 blås,
tvivlar starkt på att du drog dom med din sneak saab!
det roligaste av allt är alla med saab som är så anti volvo så att dom orkar sitta här och skryta om att dom kört ifrån en volvo! Kom upp till sthlm så kan vi testa på riktigt!

Senast redigerat av taylor (24 februari 2007)

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
Epitaph
24 februari 2007 · 835 Inlägg

det roligaste av allt är alla med saab som är så anti volvo så att dom orkar sitta här och skryta om att dom kört ifrån en volvo! Kom upp till sthlm så kan vi testa på riktigt!

Nej, det roligaste är att läsa denna tråd o se hur personligt alla tar sånt här... smile

omg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang