Bilbyggare gripna i hemmabyggd polisbil

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
5 april 2013 · 2 390 Inlägg

Smajly skrev:
Är inte alla "RIKTIGA" målade polisbilar idag utrustade med den gula reflexen???

Nope inte häromkring iaf

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Smajly
5 april 2013 · 3 059 Inlägg

_Performance_ skrev:

Smajly skrev:
Är inte alla "RIKTIGA" målade polisbilar idag utrustade med den gula reflexen???

Nope inte häromkring iaf

Aha.. fick för mig att dom inte hade bilar kvar med den gamla målningen..

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
5 april 2013 · 2 390 Inlägg

Smajly skrev:

_Performance_ skrev:

Smajly skrev:
Är inte alla "RIKTIGA" målade polisbilar idag utrustade med den gula reflexen???

Nope inte häromkring iaf

Aha.. fick för mig att dom inte hade bilar kvar med den gamla målningen..

Finns en gammal v70-00 i västmanland kvar i brukav polisen med den gamla målningen tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Smajly
5 april 2013 · 3 059 Inlägg

Ja skulle just säga att då måste det vara gamla bilar.. Trodde inte dom använde samma bil i och över 10 år..

Hittade denna info: 2005 - Svenska polisbilar kommer nu att vara märkta även med gula och blå fält i självlysande och reflekterande material för att öka säkerheten i trafiken. Märkningen bygger på forskningsresultat och europeisk standard och kallas för Battenburgmönster.
Den 9 maj 2005 beslöt Rikspolisstyrelsen att successivt införa nya märkningar på polisbilarna under följande höst. De nya märkningarna är högreflekterande, och gör att polisbilarna blir nästan självlysande i mörker, men bilarna ska även synas bättre i dagsljus. Den nya märkningen sitter på vita fordon och är blå och gul, det så kallade Battenburgmönstret.

Senast redigerat av Smajly (5 april 2013)

Etuna
5 april 2013 · 37 Inlägg

Haha ja, det finns delade åsikter om mitt polisbygge. Och som sagt, alla får tycka exakt vad dom vill.
Jag rockar iaf vidare! smile

Volvo s70 "Polisbil nr 2" (1998)
Smajly
5 april 2013 · 3 059 Inlägg

Etuna skrev:
Haha ja, det finns delade åsikter om mitt polisbygge. Och som sagt, alla får tycka exakt vad dom vill.
Jag rockar iaf vidare! smile

Jag rockar med dig.. tycker den ser bra ut.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
5 april 2013 · 311 Inlägg

Varför inte bara "rocka" till polishögskolan och bli en polis på riktigt istället för att leka polis ?!?

Nyman1337 Hhehehehhest
5 april 2013 · 375 Inlägg

Alpenretter skrev:
Varför inte bara "rocka" till polishögskolan och bli en polis på riktigt istället för att leka polis ?!?

Varför vilja bli något man inte kan tjäna pengar på och endast får skit om dagarna ?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
5 april 2013 · 311 Inlägg

Nyman1337 skrev:

Alpenretter skrev:
Varför inte bara "rocka" till polishögskolan och bli en polis på riktigt istället för att leka polis ?!?

Varför vilja bli något man inte kan tjäna pengar på och endast får skit om dagarna ?

Istället leker man polis och bekostar polisbilen själv med egna istället för statliga medel... roll

gamlingen
5 april 2013 · 5 198 Inlägg

Alpenretter skrev:

Nyman1337 skrev:

Alpenretter skrev:
Varför inte bara "rocka" till polishögskolan och bli en polis på riktigt istället för att leka polis ?!?

Varför vilja bli något man inte kan tjäna pengar på och endast får skit om dagarna ?

Istället leker man polis och bekostar polisbilen själv med egna istället för statliga medel... roll

Och låter staten (VI) bekosta utredningar som kunnat undvikas och tid som polisen kunnat lägga på annat.

fluppidupp ...
5 april 2013 · 757 Inlägg

sååå gemensam anmälan mot förrövaren?

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
5 april 2013 · 839 Inlägg

Sanningen skrev:
Hej!

Tänkte att ni kanske kunde ta och motivera och redogöra lite om vad syftet är med detta projekt.

Syftet är givetvis att sticka i ögonen på poliserna eftersom dom vet att "dom kan inte göra något".
Sen när polisen får nog och gör något ändå så blir det "ACAB alla poliser luktar bajs! Jaga våldtäxmänn ist!!"

Exakt samma beteende såg man i moppeåldern.
Så jävla barnsligt så jag får eksem...

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
fluppidupp ...
5 april 2013 · 757 Inlägg

UhrJr skrev:

Sanningen skrev:
Hej!

Tänkte att ni kanske kunde ta och motivera och redogöra lite om vad syftet är med detta projekt.

Syftet är givetvis att sticka i ögonen på poliserna eftersom dom vet att "dom kan inte göra något".
Sen när polisen får nog och gör något ändå så blir det "ACAB alla poliser luktar bajs! Jaga våldtäxmänn ist!!"

Exakt samma beteende såg man i moppeåldern.
Så jävla barnsligt så jag får eksem...

tror det är motsatt avundsjuka. hans mamma tillåter inte honom att köra en sportig bil så då vill han inte att någon annan ska göra det heller och därför åker runt och ställer till med besvär för alla innom bilhobbyn smile

Nyman1337 Hhehehehhest
5 april 2013 · 375 Inlägg

robzter skrev:

UhrJr skrev:

Sanningen skrev:
Hej!

Tänkte att ni kanske kunde ta och motivera och redogöra lite om vad syftet är med detta projekt.

Syftet är givetvis att sticka i ögonen på poliserna eftersom dom vet att "dom kan inte göra något".
Sen när polisen får nog och gör något ändå så blir det "ACAB alla poliser luktar bajs! Jaga våldtäxmänn ist!!"

Exakt samma beteende såg man i moppeåldern.
Så jävla barnsligt så jag får eksem...

tror det är motsatt avundsjuka. hans mamma tillåter inte honom att köra en sportig bil så då vill han inte att någon annan ska göra det heller och därför åker runt och ställer till med besvär för alla innom bilhobbyn smile

Men ingen vet ju vad han/dom har gjort.
Kan man bygga en bil på det sättet så ska man om man vill, finns ju inge olagligt i det.
Du kan ju inte påstå att 2 egenbyggda polisbilar ställer till det för hela bilhobbyn i Sverige?
Du är ju mer olaglig med din bil än vad Etuna är..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Haziza87
5 april 2013 · 239 Inlägg

Är det inte bara bäst för att om de förbjuder kopior av polisbilar, man vet ju själv att de åker runt för att jävlas med folk..

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
DusanMandick Random Hero
5 april 2013 · 4 047 Inlägg

Audi_powah skrev:

baltis skrev:

Audi_powah skrev:

Varför är det bra jobbat utav de för? De har helt fel. Du får bygga en bil att efterlikna en polisbil, och då får du ha precis allt på bilen likadant förutom bil nr och landstings märket.

De har gjort fel och kommer att få lämna tillbaka bilen och skämmas i efterhand.

Varför bryr sig folk om att kommentera när dom inte ens kollat på bilen det rör sig om?

Klickade mig snabbt in på aftonbladets artikel där det är med bild på den falska polisbilen.
Den har nämligen både bilnummer samt landstings märket...

Varför man sen inte ska få åka runt i falska polisbilar? Ja därför att du då ganska så lätt kan stoppa vilken bil som helst för att sedan ganska lätt sno den... eller varför inte råna en värdetransport?
-Men dom åkte ju bara omkring i den? (säger ni) Ja visst, men då borde man ju även få gå omkring med automatkarbin på stan så länge man inte skjuter någon med den...

Men sen anser du ju även att a.c.a.b. - frågan e ju bara vad du gör om du någongång råkar ut för ett brott? Du ger fan i att anmäla hoppas jag, för du står väl för dina åsikter?

väx upp!

A.C.A.B!

Det spelar ingen roll, du får enligt lagen kopiera en polisbil oavsett vad. Så länge du inte agerar polis då har polisen
noll att säga till om. Men uppenbarligen så gör de som vanligt, tar lagen i egna händer vilket är normalt dessa dagar..


De har gjort fel. Punkt. Grabbarna spelade inte poliser utan körde bara runt vilket är lagligt eller hur? 

För övrigt så har jag aldrig ringt polisen oavsett vad. Ringer hellre "folk" än de... Och tror nog att många gör desamma.

Lite kul att du gnäller på dom när du har en tjej som profilbild fast du är kille....

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
jasse26
5 april 2013 ·

gps18 skrev:
mkt verklig o vem som helst kunde bli lurad.Om de skulle skriva nåt annat typ "pölis" eller "sheriff" skulle vara lättare att skratta istället. Men så likartad bil... var en självklarhet att polisen skulle ta bilen.Bortom det, mkt bra jobb.

jag instämmer

Etuna
5 april 2013 · 37 Inlägg

haha ingen mer som ska hata lite? Lätta lite på hjärtat? Visa hela garaget eran dubbelmoral?
När det går fort som fan genom stan och gummi bränns på willys-parkeringarna är det plötsligt jävligt kul, men sen när någon klär om sin bil till en polisbil, då jävlar är samhället i fara.
Folk får gärna ha sin åsikter, men låt moralhjärnan gå upp i varv innan ni sätter er och skriver långsökta och ologiska nackdelar.

Säger det igen:
Föreställ er en pågående misshandel. Jag kommer inrullandes med min polisbil. Förövarna springer och kanske räddade jag killens liv?
Tänk er en stad. Med skolor, dagis, hem och arbetsplatser. Jag rullar in inom synhåll för förarna och trafikhastigheten sänks till en laglig nivå. Kanske räddade jag lille Fredrik ifrån att bli överkörd?
Jag tror att min bil gynnar samhället mer än dessa gaskåta förare som rattar avgasmosters. Vilket i sig är rätt fränt.

Bara för att jag byggt en polisbil så är jag inte handlingsförlamad på något vis. Jag hjälper gärna folk, men som en medborgargärning. Och jag är inte sympatilös bara för att jag är 21? Om någon vinkar in mig så är det självklart jag stannar och frågar om jag kan hjälpa till även om jag inte är polis. Kan jag inte det, så kan jag inte, men det är knappast så att han har förlorat något på att fråga mig. Jag hade lika gärna kunnat komma i en civil bil, personen i fråga hade väl förmodligen behövt hjälp iaf.
Och nej, jag byggde inte bilen bara för att jävlas med folk. Jag hitta en lucka i lagen som jag ville pilla lite på. Jag har nu en unik privatägd bil, vilket jag också tycker är rätt fränt.

Och helt ärligt Robzter, funkar bara ena din hjärnhalva? Knip käften så slipper du skämma ut dig.

/Jacob

Volvo s70 "Polisbil nr 2" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
5 april 2013 · 26 136 Inlägg

Alpenretter skrev:
I polisens utrustning ingår så mkt mer än i våran, går du omkring med en Glock på hölstret på byn ?

Ursäkta om jag infliker det, men mig veterligen har Svenska Polisen aldrig använt Glock som tjänstevapen.

I get your Point thoe..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
it_mutt Avstängd
5 april 2013 · 10 388 Inlägg

Etuna skrev:
haha ingen mer som ska hata lite? Lätta lite på hjärtat? Visa hela garaget eran dubbelmoral?
När det går fort som fan genom stan och gummi bränns på willys-parkeringarna är det plötsligt jävligt kul, men sen när någon klär om sin bil till en polisbil, då jävlar är samhället i fara.
Folk får gärna ha sin åsikter, men låt moralhjärnan gå upp i varv innan ni sätter er och skriver långsökta och ologiska nackdelar.

Säger det igen:
Föreställ er en pågående misshandel. Jag kommer inrullandes med min polisbil. Förövarna springer och kanske räddade jag killens liv?
Tänk er en stad. Med skolor, dagis, hem och arbetsplatser. Jag rullar in inom synhåll för förarna och trafikhastigheten sänks till en laglig nivå. Kanske räddade jag lille Fredrik ifrån att bli överkörd?
Jag tror att min bil gynnar samhället mer än dessa gaskåta förare som rattar avgasmosters. Vilket i sig är rätt fränt.

Bara för att jag byggt en polisbil så är jag inte handlingsförlamad på något vis. Jag hjälper gärna folk, men som en medborgargärning. Och jag är inte sympatilös bara för att jag är 21? Om någon vinkar in mig så är det självklart jag stannar och frågar om jag kan hjälpa till även om jag inte är polis. Kan jag inte det, så kan jag inte, men det är knappast så att han har förlorat något på att fråga mig. Jag hade lika gärna kunnat komma i en civil bil, personen i fråga hade väl förmodligen behövt hjälp iaf.
Och nej, jag byggde inte bilen bara för att jävlas med folk. Jag hitta en lucka i lagen som jag ville pilla lite på. Jag har nu en unik privatägd bil, vilket jag också tycker är rätt fränt.

Och helt ärligt Robzter, funkar bara ena din hjärnhalva? Knip käften så slipper du skämma ut dig.

/Jacob

Gillar hur du framställer det.

Din bil är inte unik i Sverige, det är redan konstaterat. Du var nog inte den som hittade nog lucka i lagen alls (även om det är ett rent antagande, men att du var "först ut, och den som kom på att man kan göra så" tror jag inte iaf).

Och du är förstås också medveten om det som vi kominologer kalla kallar "negativ synlighet" när det gäller poliser, väktare och så vidare? Va? Inte? Märkligt...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang