200sx Driftingbil S-W-A-T.se | Slutet av en tidsödande drifter |
Fullspecad dritfingbil, laglig för gatan med inreggad fullbur och besiktigad som den står i nuläget. Finns inte mycket mer att säga,utan kika in min tråd. Bjuder på mycket mot och medgångar.(mest motgångar)
Tanken där var att kapa främre delen och göra den möjlig att skruva i efter en besiktning. Buren bakom sätena kommer sitta kvar för det ska gå igenom utan problem. Bilen är reggad för 1passagerare så baksätet original får inte användas av personer..
Antingen det eller regga men då får jag byta en hel del saker och reggningen kostar med.
Tog mig ner i garaget idag,men kände verkligen att jag var opeppad.. hann dock koppla in bredbandslambdan. Snart dags att riva toppen,byta turbo och lite smått och gott. Japsdämparen kommer även tas bort.. är så Jävla trött på skiten.. Svenssondämpare mer eller mindre,så blir dubbla 3" eller 4" rakt ut.
A-Klingberg skrev: det ska bli kul och se! hoppas jag hinner fixa mitt grenrör
Jadå de tror jag du fixar Jag kommer ha ett original liggandes då jag ska byta till extraktor om inte annat Men din bil funkar ju som tur är med grenröret fortfarande,dock inte optimalt.
Kommer ta med den där kåpan över tändspolarna på örebroträffen med
Fadde_e30 skrev: Mysigt projekt! Hur många hk ligger motorn på nu?
Tackar
Gissningsvis är det 250häst i den med steg 2 och 1bars ladd. inget jag orkat spekulera i för tillfället,men vet att det räcker inte till riktigt för det jag vill göra .
Har EVENTUELLT ett kul projekt i vinter för motorn;men inget som gått igenom än så låter det vara osagt tills jag fått klart det
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras
Tackar Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall
Scoore skrev: Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras
Tackar Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall
Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf..
M50?
Det blir 6a för min del också om planerna går igenom,men bara en 2liters.. Räcker dock till
Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf..
M50?
Det blir 6a för min del också om planerna går igenom,men bara en 2liters.. Räcker dock till
nepp m20 blir det. Har planer för m30 3,5L till nästa sommar men har nästan allt jag behöver för att få ihop m20in så kör på den ist.. Det som gjorde att jag inte hade råd var att jag vill köra på smida stakar ist för m50 stakarna (lite grövre än m20) sen kostade sprutet mer än jag tänkt osv.. Med rätt grejer på 2 liters får man ut bra med hästar har 2 st m20 2.0 som jag vill bli av med
Aha okay Kul att någon fortfarande vågar ge sig på de motorerna. jag hade faktiskt valt m50 jag pga min upplevelse med m20 senast haha.. Ticketitick
Jo men smitt är ju roligt Mjo sprut är inte billiga.. vilket valde du?
Ja den motorn jag är ute efter är ju iaf mer varvvillig än 2,5liters som är nästa steg Som sagt så återstår det lite att se om man hinner skaffa den .. Löning är ju en bit bort liksom
Scoore skrev: Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras
Tackar Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall
Men skulle du inte kunna byta utväxlingen i bakaxeln så den kanske orkar lite på 3an ändå? lite budget jag vet men vem har cash till ALLT?
Nä de kostar en del att få tag på en vettig diff som låser,och har en bra utväxling för det
Det är iaf spikat vad jag kommer bygga i vinter motormässigt
Grod4n skrev: det är väl bara och ha samma typ av låsning du har nu
Går ju men fick jag välja skulle jag inte vilja ha den låsningen Men som sagt. är inte enbart pga att jag vill ha högre växel när jag driftar jag byter motor. Jag vill ha ett annat register,mer bottendrag.
Grod4n skrev: jo jag vet tänkte mer som en snabb lösning nu det som är kvar utav säsongen. fast bygga bättre motor till nästa e ju klart bättre
Ja nej det är ju inte mycket kvar nu av säsongen,så jag kör på det jag har detta år och ger mig på nya utmaningar tills nästa Har ju lite att göra innan nästa körning också,men grejorna är på G.
Fick svar nu från Teknisk support på besikta bilprovning,att jag troligtvis inte kommer gå igenom besiktningen med halvbur heller då jag redan har föreläggande om reg.besiktning för just buren.. Det sög ju rätt hårt,så det får väl bli att jag återställer bilen med turbo och allt för att få igenom den.. Mycket arbete bara för den grejen,men jag är så pissed off och trött på detta...Nu ska den fan igenom!
Railow skrev: Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu
Ha'de
Ja faktiskt Tackar. Behövet all pepp jag kan få. Ligger jag i så kommer bilen vara reggad nästa vecka. Får rappa på lite. Tänkte ge mig på turbon imorgon eftermiddag.!
Railow skrev: Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu
Ha'de
Ja faktiskt Tackar. Behövet all pepp jag kan få. Ligger jag i så kommer bilen vara reggad nästa vecka. Får rappa på lite. Tänkte ge mig på turbon imorgon eftermiddag.!
Låter kanon! Kör hårt så du får igenom den så snabbt som möjligt så du kan ut och köra lite i alla fall innan det blir höst
Ha'de
Jodå jag ska köra hårt som fan nu!
Tappade mycket pepp när det var så mycket krångel..och jag har varit stressad som fan på sista tiden så sömnlösheten gör inte att man orkar så mycket.. Dock blir det ju inte mindre att göra om man aldrig kommer igång från början.
Ikväll SKA jag ner,och nuvarande turbon SKA bort! Kanske man kan få sig en natts hyfsad sömn åtminstone
Adam: hmm osäker på vad du menar med 3/8. Är en original kåpa över tändspolarna så :p
I_am_lost1: tyvärr var det inte så enkelt. När man reggar buren reggar man om hela bilen. Allt ska egentligen vara original men jag fick tillåtelse med mina dämpare, hjul och intercoolerkit.
Kan nämna att sen igår är turbon borta från bilen idag smackar jag dit t25 och sen är reggningen en tidsfråga.
Var ner och skulle boka tid idag.. Han som reggar har semester till V.33 Jag får väl ta en besiktning så den får köras iaf till Örebroträffen.. Den ska visas så sponsorn ser att den är ute också. Får ta en efterkontroll på den sen.. Kommer jag likförbannat få oavsett så
lattmjolk1 skrev: Finns det ingen annan stad i närheten med besiktningsman som gör registreringsbesiktning? vad jag fattat det som så har denna person en del närliggande städer men det bör ju finnas någon annan stad där de inte har semster
Inte i närheten. Och ska jag åka till t.ex Örebro och regga så vet jag inte vad de säger om resten av delarna,tex IC kittet,coilovers etc. Dumt att chansa menar jag,och kanske förlora pengar på att göra en ombesiktning bara för det. Har ju än så länge inte betalat något för de gånger jag varit in