kanske kan fixa problemet. men långt ifrån säker

det jag tycker du själv ska göra i första hand är att kolla efter tjuvläckor.
dessa system är OTROLIGT känsliga för minsta lilla tjuvläckor.
så spridartätningar är det första du ska byta utan att ens fundera.
dessutom en rejäl titt på samtliga vakumslangar och gummit mellan insug och vågen.
ett tips är oxå att mellan varven tanka 2takts olja en lagom skvätt för kjetronic ogillar blyfri bensin.
har du kollat hur soppafiltret ser ut alltså bort med det och kolla hur mycket eller lite skit det är.
bara att såga isär det och kolla.
har bara hållts med K-jetronic på 240turbo men det är sak samma.
en viktig sak är att sprutet är rätt inställt och det är rätt tidskrävande
så har du en gasmätare som mäter både Co halten och hc halten
så kan du ställa det själv där Co halten är inom gränsvärdet och där hc halten är som lägst.
detta brukar dom gilla mycket och gå jämntare över hela registret.