Besin förbrukning volvo 850?

Journath Jägare
24 oktober 2006 · 172 Inlägg

Ska snart köpa en 850 turbo tror jag. Undrar då vad era små trimmade T5:er dricker?
Tack på förhand!

/MVH

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Storas Avstängd
25 oktober 2006 · 196 Inlägg

1 liter milen, ALLA volvo

Journath Jägare
25 oktober 2006 · 172 Inlägg

Okej ?

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
LEEKAPÅGEN Trucker
25 oktober 2006 · 93 Inlägg

inte trimmad men enligt färdatorn 9,6 så d e ju stax under litern

// Leekapågen
JW
25 oktober 2006 · 281 Inlägg

Min 2,5 se drar en liter milen blandad körning, men när effektavgassystemet från simons åkte på så blev den lite snålare....

zajja
25 oktober 2006 · 645 Inlägg

Storas skrev:
1 liter milen, ALLA volvo

Så du säger att alla volvo drar 1 liter milen?
Det tror jag då inte riktigt på.

//Marcus Saari
Storas Avstängd
25 oktober 2006 · 196 Inlägg

ok, normal körning... tankar jag 30 liter så kommer jag ca 30 mil blandad körning (pendling till jobbet)... men ska jag har kul en helg och tuktar skiten ur bilen så kommer jag max 15 mil på 30 liter  smile

coh så är det med dom flesta survolvo's

Senast redigerat av Storas (25 oktober 2006)

zajja
25 oktober 2006 · 645 Inlägg

Storas skrev:
ok, normal körning... tankar jag 30 liter så kommer jag ca 30 mil blandad körning (pendling till jobbet)... men ska jag har kul en helg och tuktar skiten ur bilen så kommer jag max 15 mil på 30 liter  smile

coh så är det med dom flesta survolvo's

Tankar jag 30 liter kommer jag väl ca 15-20 lugnkörning.
Ska jag ha kul en helg har jag tur om jag kommer 10-12:P

//Marcus Saari
grodan112
25 oktober 2006 · 1 Inlägg

zajja skrev:

Storas skrev:
ok, normal körning... tankar jag 30 liter så kommer jag ca 30 mil blandad körning (pendling till jobbet)... men ska jag har kul en helg och tuktar skiten ur bilen så kommer jag max 15 mil på 30 liter  smile

coh så är det med dom flesta survolvo's

Tankar jag 30 liter kommer jag väl ca 15-20 lugnkörning.
Ska jag ha kul en helg har jag tur om jag kommer 10-12:P

rätt mig om jag har fel, men de kan ha med allt möjligt att göra, kan bero på att katen börjar bli dålig ohc föresten, leker man en helg så tänk, du kör bilen på höga varv, burnar säker iväg från rödljusen å så... vad händer när man gasar??

zajja
25 oktober 2006 · 645 Inlägg

grodan112 skrev:
rätt mig om jag har fel, men de kan ha med allt möjligt att göra, kan bero på att katen börjar bli dålig ohc föresten, leker man en helg så tänk, du kör bilen på höga varv, burnar säker iväg från rödljusen å så... vad händer när man gasar??

Det är ingen katalysator, en -77a.
Och den är trimmad och ja, jag buskör men den drar ändå 1,5-1,7 l/milen vid lugnkörning och eftersom han frågade vad ( visserligen t5 ) drog så svarade jag och passade på att korrigera storas, finns volvos som drar mindre och finns dem som drar mer fast det är inte fel på dem=)

//Marcus Saari
RaGnaR RattmuFF
25 oktober 2006 · 506 Inlägg

min drar bara 0,7 i snitt.. kan ibland gå ner till 0,55

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
Storas Avstängd
25 oktober 2006 · 196 Inlägg

ja men du har ingen snurrbo och kör kanske som mormor själv

Malmoe SSS -12
25 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

RaGnaR RattmuFF skrev:
min drar bara 0,7 i snitt.. kan ibland gå ner till 0,55

Då kör du vardå?

Inte en chans att du ligger över 50 km/h på motorvägen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Turbolotta
25 oktober 2006 · 19 Inlägg

För att svara på din fråga: långkörning 0,8 och stadskörning 1,2, sen beror de ju på hur man kör åxå, går ju få ner dem ännu mer men även att få dem dra mer om du leker...

Alla volvosar drar inte 1 liter milen.

För övrigt tycker jag du gör ett bra val smile

Marlboroman
26 oktober 2006 · 8 233 Inlägg

Bränsleförbrukningen är direkt relaterad till hur roligt du har. Min drar allt från 0,8 när jag kör långt ändå upp till 2,5 om jag leker. I normal stadstrafik så hamnar man på runt 1,2. Kör du lungt ligger man under litern, men börjar man leka, ja då blir det en helt annan sak.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Malmoe SSS -12
26 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Turbolotta skrev:
För att svara på din fråga: långkörning 0,8 och stadskörning 1,2, sen beror de ju på hur man kör åxå, går ju få ner dem ännu mer men även att få dem dra mer om du leker...

Alla volvosar drar inte 1 liter milen.

För övrigt tycker jag du gör ett bra val smile

Men då blir blandad körning 1 liter milen smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Storas Avstängd
26 oktober 2006 · 196 Inlägg

Fuckface:




RaGnaR RattmuFF
    Medlem
    Registerad: 2005-09-17
    Inlägg: 140
    Bil(ar) online:
    » Volvo s40 2.0 (1997)
    E-post  PM

tror han kör S40 roll


Sen Turbolotta, men vem vill hålla ner bensinkostnaderna om man har turbo ? då hör man egentligen hemma i en Fiat Punto eller en Renault 5

Malmoe SSS -12
26 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Storas skrev:
Fuckface:




RaGnaR RattmuFF
    Medlem
    Registerad: 2005-09-17
    Inlägg: 140
    Bil(ar) online:
    » Volvo s40 2.0 (1997)
    E-post  PM

tror han kör S40 roll


Sen Turbolotta, men vem vill hålla ner bensinkostnaderna om man har turbo ? då hör man egentligen hemma i en Fiat Punto eller en Renault 5

Förklara dig... Vad har RaGnaR RattmuFF's forumsprofil med mitt svar att göra?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Storas Avstängd
26 oktober 2006 · 196 Inlägg

Fuckface skrev:

Storas skrev:
Fuckface:




RaGnaR RattmuFF
    Medlem
    Registerad: 2005-09-17
    Inlägg: 140
    Bil(ar) online:
    » Volvo s40 2.0 (1997)
    E-post  PM

tror han kör S40 roll


Sen Turbolotta, men vem vill hålla ner bensinkostnaderna om man har turbo ? då hör man egentligen hemma i en Fiat Punto eller en Renault 5

Förklara dig... Vad har RaGnaR RattmuFF's forumsprofil med mitt svar att göra?

ja vi pratade ju hur mycket sås en volvo drar.. och eftersom hans "bil" drar 0.55/mil och han äger en s40 så tog jag förgivet att han menar den bilen...

Turbolotta
26 oktober 2006 · 19 Inlägg

Va nog den dummaste frågan jag fått på länge... Vem vill inte det? Kan inte komma på nån, förutom dig då, som vill hålla den uppe? Så om man åker en bil med turbo så måste man göra allt för att den ska dra så mycket som möjligt? Måste va skönt att ha det så bra ställt som dig så man kan bränna massvis med soppa hur som helst.

Fördelen med en turbomotor är att det går att  köra väldigt snålt när man tar det lungt, men ändå ha klipp när det behövs.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang