2798
Sök

Vibration I kardan på 760:n

76 Inlägg
27 oktober 2006
Trådstartare
Jag har ett jätte probem med stora Vibrationer i golvet på 764:an!
Låter först som det var ett dåligt stödlager, men det är nytt så jag undersökte närmare och hittade en kass bussning i bakre växellådsfästet filket gjorde att lådan och kardan vibrerade och slog en del!

Bytt bussning där nu men det vibrerar fortfarande, jag har kännt på knutkorsen med.... men känner inga glapp eller måste man  plocka NER kardan för att känna glappen?!

Kan det vara ibalans i ett bakhjul? eller drivknut?........ men då vibrerar väll inte kardan?!

Snälla.........  finns det någon som kan ge ett SERIÖST svar på vad felet kan vara och hur man kan felsöka??!    OBS  Alla vikter på kardan är kvar!

/marcus

Life is like a turbo

793 Inlägg
27 oktober 2006
hur är det när du bromsar?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

76 Inlägg
27 oktober 2006
Trådstartare
Ingen skillnad varken vid gas eller broms eller om man lägger i N å rullar!

Life is like a turbo

151 Inlägg
27 oktober 2006
Det var nog vibrationerna som gjorde att bussningen tog slut! Du måste släppa kardan i fram- resp. bakände och känna så att korsen inte går trögt när du vrider på dom. Känn på en ände i taget. Dom ska gå att röra lätt åt alla håll. Du mommer nog inte att känna nåt glapp. Jag förmodar att du INTE har en CV-knut bak. OBS! Märk upp hur kardan sitter i förhållande till medbringarna på v-låda resp. bakaxel INNAN du lossar knutarna.

76 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
japps!   SKall göra detta!  Men det kan inte vara så att kardan blitt skev eller att motor låda blitt skev på nått vis så kardan inte snurrar rakt?!

Life is like a turbo

76 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
JAG har NU fått reda på efter ett verkstadsbesök att det är växellådan som är sönder!
SJälva axeln ut e skev vilket också  är  ett ganska vanligt fel på dom!
Är det någon som vet om det är svårt att BYTA låda eller om vanlig manuella lådor passar??!

Life is like a turbo

Sök