Projekt: Volvo 740*TurboHulken* 8v 1990 Turbokonverterad målning och annat dylikt!

Volvo 740 8v Turbo och ethanolkonverterad årsm 1990, Målet är att få en rolig och relativt fräsch bus/gatbil med ett bad ass look! Är väldigt tacksam för tips och annat dylikt!
  • 65 Följare
  • 66 138 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 november 2013
Kaktusen
8 november 2013 · 102 Inlägg

Tjah! En liten update då! Har inte hänt så mycket på vääääldigt länge men nu är jag tbx igen! Iaf står hulken på marken igen med en annan bakaxel nu och har vart o prov kört lite o de va skit skoj! Ska montera ett bromsok till nu bara så man kan börja åka på vägen igen med den! Sen började jag lite på andra motorn som står på sidan om tog bort svänghjul, kom inte längre p.g.a. att måste hitta på en lösning hur jag ska få bort ena skruven till oljepumpen eftersom dom har lagt insexor så äre lite trångt! snart kommer jag äntligen in i garaget! Brorsan ska plocka ut racehojen o allt skit som han har där! Så då blir de o rulla in volvon och så kommer jag eventuellt att beställa sprut om nån vecka och börja koppla det! Aja lite bilder kommer imorgon! Ha det! Ciao! smile rösta,kommentera och glöm inte att följa projektet!

DieLuftWaffe
30 december 2014 · 645 Inlägg

Hej hur går det med projektet? smile

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Alexander92
30 december 2014 · 124 Inlägg

Han har sålt bilen för ca 1 år sen, så det är nog nerlagt

Ford Sierra Turbo "B234f Turbo" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang