Zwudda
Refined
26 juli 2013
· 1 770 Inlägg
Dåså. Lite mer åtgärdat på bilen. Tyvärr lite dåligt med bilder, man glömmer så lätt att ta kort när man är stressad...
Efter som AC:n inte fungerade nått vidare i bilen är det skönt att ha en personlig kyltekniker Crille på Västsvenska Kyl, en riktig klippa!
Det visade sig som vi trodde att det var en läcka, närmare bestämt på torkfiltret. Syns det vilket som är det nya?
Hålet, skönt med lätthittade fel
Visade sig likförbannat att AC:n inte ville vara med efter fyllning av köldmedlet. Givetvis för stort spel i kopplingen på pumpen, så det fick bli att shimsa om den också. Fick plocka bort 0,8-0,9mm shims. Så nu fungerar det perfekt ock kyler fint
Fick även fixat ett nytt dimljus. Inte mycket mer bilder på det, men skillnad blev det
Och det hade visst dykt ner inte mindre än tre paket hemma idag när jag kom Nya däck, nya coilovers och nya oljeslangar, o-ringar/packningar, oljefilter och olja.
Då bilen började läcka ganska mycket olja helt plötsligt vart det väldigt svårt att hitta läckan. Men efter mycket letande och torkande av olja så hittade jag flera små hål på slangarna imellan blocket och oljekylaren.
Ut med den gamla skiten. Satan vad det är trångt å tråkigt att skruva med motorn på plats och fullt av olja överallt.
Tjusig lagning som någon gjort förr i tiden......
Verkade ha sölat ganska mycket här med, så även dessa packningar byttes
Svårt att få på kort, men vad det är trevligt att se nya skinande grejer utan olja i motorutrymmet.
Fick även för mig att kolla lite slangklämmor på kylsystemet, då det verkar försvinna lite vatten hela tiden. Och visst hittade jag ett litet fel på ett ställe. Knakade väldigt konstigt i plasten när jag skulle dra åt den övre slangklämman på kylkärlet. Ännu fler snygga lösningar..... Så kärlet fick bli bytt, dock inte emot ett helt nytt, men iallafall ett begagnat i helt skick.
Och så blir det till att lägga om till nya däck i morgon