4915
Sök

bygga a-traktorer en bra förtjänst?

2 594 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
hej att bygga a-traktorer måste ändå va en jäkla bra förtjänst jag mena kolla bara på blocket en gammal risig 740-säljer dom för 25-30 lax och de västa är att dom får så mycket för dom ?? en risig 740 kan man få för 0-3000 kr lite lack på det och några få kvällar i garaget så har man tjänat ca 20,000
man kanska ska börja?? eller va tror ni

607 Inlägg
31 oktober 2006
Jo det är konstig..Man ser alla a-traktorer för 20-40 tusen kr..

Brynäs tigers

2 652 Inlägg
31 oktober 2006
ja men de enda som är lite jobbigt är ju att få till en bra upphängning till dubbla låderna .

"Glidare"
254 Inlägg
31 oktober 2006
Grejen var väll att man kunde göra så förrut, innan den nya regeln kom, nu måste man kapa upp hål i tacket m.m. Förrut var det bara att ta ur bakrutan, slänga i ett flak popnita ditt det, slänga upp en till låda sen var det klart. Nu måste man kapa hål i tacket, göra ett seriösare flak, osv. Tar mycket längre tid än vad man tror.

2 594 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
mx_3_ skrev:
Grejen var väll att man kunde göra så förrut, innan den nya regeln kom, nu måste man kapa upp hål i tacket m.m. Förrut var det bara att ta ur bakrutan, slänga i ett flak popnita ditt det, slänga upp en till låda sen var det klart. Nu måste man kapa hål i tacket, göra ett seriösare flak, osv. Tar mycket längre tid än vad man tror.

jaha är det därför dom flesta bygger på 745or måste ju va väldigt enkla bara å sätta i kapen å svetsa dit lite plåt

638 Inlägg
31 oktober 2006
Det kostar en halvstor slant att bygga om Samt regga bilarna också. Men visst kan du tjäna nån tusenlapp. Men är det värt det? Nja knappast.

Kommer väl nånting här snart!

2 594 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Renjägarn skrev:
Det kostar en halvstor slant att bygga om Samt regga bilarna också. Men visst kan du tjäna nån tusenlapp. Men är det värt det? Nja knappast.

det beror ju på känner mn nån som lackar billigt eller om man kan göra det skjälv så kan man ju tjäna rätt mycket, och så mycket jobb är det ju inte om man räknar ut att man tjänar ca 20,000/bil sen beror det ju hur mcket extra lull lul man ska ha på men nu tängte jag på rent basic bil

638 Inlägg
31 oktober 2006
ghost_boy83 skrev:
Renjägarn skrev:

det beror ju på känner mn nån som lackar billigt eller om man kan göra det skjälv så kan man ju tjäna rätt mycket, och så mycket jobb är det ju inte om man räknar ut att man tjänar ca 20,000/bil sen beror det ju hur mcket extra lull lul man ska ha på men nu tängte jag på rent basic bil

Du har tänkt på inköp av bil / utrustning, byggkostnader samt regkostnader? Antar att du inte har den blekaste om vad saker kostar. För tror du att du tjänar 20.000:- / bil så är du ute och cyklar då det djupaste vatten. Som sagt några tusen kanske, men med tanke på arbetstid och dyl så är det inte mycket. Det är även långt ifrån alla som får betalt så mycket som dom sätter ut bilarna för.

Kommer väl nånting här snart!

2 594 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Renjägarn skrev:
ghost_boy83 skrev:
Renjägarn skrev:

Du har tänkt på inköp av bil / utrustning, byggkostnader samt regkostnader? Antar att du inte har den blekaste om vad saker kostar. För tror du att du tjänar 20.000:- / bil så är du ute och cyklar då det djupaste vatten. Som sagt några tusen kanske, men med tanke på arbetstid och dyl så är det inte mycket. Det är även långt ifrån alla som får betalt så mycket som dom sätter ut bilarna för.

he he nej det vet jag säker inte har inte skälv byggt nån atraktor på länge räkna mellan tummen å lill tån bilen kan man ju få en fin för ca 2500 plåt ca 1500 färg 1500 spackel 500
vxllåda 2000 pluss lite annat småkraffs 2000 är de nå mer jag missat?? man kan ju inte räkna in arbete i priset

Maizer
31 oktober 2006
Alltså för några år sen när det var jävligt populärt var det nog enklare. Inte alls lika poppis längre.

2 594 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Maizer skrev:
Alltså för några år sen när det var jävligt populärt var det nog enklare. Inte alls lika poppis längre.

a men jag tror att det kange va lättare förut ! men jag tror det börjar kommatillbaka där jag har garage är det ett gäng ungdommar som bygger och säljer ser rätt kul ut

Maizer
31 oktober 2006
Jo kanske.. tror ändå det kommer ta några år till innan traktorvågen kommer tillbaka faktiskt.

12 086 Inlägg
31 oktober 2006
Ja eftersom typ alla 740 traktorer kostar 40 lök å blocket och bara 4 lök som personbilar gör du nog en förtjänst.. bönnerna lever i drömvärldar med dessa priser.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2006
1500:- tror jag de kostar å typa in dom.... bil ca 3000:- plåt 1500:- v-låda 1500:-  färg 1500:- spackel 500:-  men en 10tusen kan man då lätt tjäna på å bygga en a-traktor...

eller kanske har fel vad de gäller priserna men men... man kan nog göra sig en lite förtjänst iaf big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Fartdåre!
592 Inlägg
31 oktober 2006
Är det inte så att från den 1 januari 2007 kan man inte registrera  fler A-traktorer? Har för mig att ja läst detta men kommer inte ihåg var. Men de borde stå på Vägverkets hemsida. www.vv.se

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Moderator+
1 081 Inlägg
31 oktober 2006
Information på bilprovningen.se

Vem jag?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 november 2006
ventohuan skrev:
Är det inte så att från den 1 januari 2007 kan man inte registrera  fler A-traktorer? Har för mig att ja läst detta men kommer inte ihåg var. Men de borde stå på Vägverkets hemsida. www.vv.se

det är bara ett lag förslag å de lag förslaget har dom haft sen flera år tillbaka. så dom kommer nog inte få igenom den lagen i år heller...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 644 Inlägg
1 november 2006
Ja kan lova dig att de finns pengar o hämta i a-traktorerna wink Brosan köpte en 740 för 35 va inget alls specielt me den.. och hans polare köpte en som redan va besiktad o reggad o klar helt upprostad för 5 lapp gjorde ornding den och han gjorde samanlat 16-18 tusen på den.. jag har själv funderat på den tanken du har.. men ja funderar på en som redan är reggad o så iaf annars blire mycke me o kapad o bygga låder lättast o bäst me pengar e o hitta nån "idiot" som ska säljan tongue

Johan Lindgren

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
1 november 2006
NU var du allt bra dum kläckte afärsiden helt öppet på nätet.

Bmw osv..

2 594 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
NU var du allt bra dum kläckte afärsiden helt öppet på nätet.

he he det bjuder jag på smile)

Sök