amazunk
19 augusti 2020
· 306 Inlägg
jompazx skrev:
amazunk skrev:
texas5020 skrev:
"generatorn på bakaxeln" ???
Tanken var det men det blev trångt där bak. Bilen är väldigt trång i tunneln. Låg och mätte igår och ritade i CADen och kommer sätta fast generatorn på utgående axeln på växellådan istället. Ta fram en egen Hardyskiva liknande de ALU skivorna som finns men med remspår svarvade. Montera fast generatorn inne i kupen och dra remmar dit. Bygga en servislåda.
Det kommer bli bra. Korta kablar till batteriet också.
Är det någon av mina följare som vet av en mera långsmal generator än B230 standard storlek i 40 till 80A storlek?
Vad trycker generatorn om variationen i varvtal mellan växlarna? får den tillräckligt på ettan? och varvar den inte över på 6an?
Har bara 5 växlar å 5an är 1:1 endast och då kan generatorn se toppvarv 9500rpm plus växlingen i remhjulen om längden på raksträcka tillåter. Ca 265kmh i toppfart. Kommer mesta dels nöta på 3an och 4an då borde det vara mellan 3500 till 7000 rpm på mellanaxeln.
Kommer även ha ett lite större batteri så om generatorn inte orkar så finns det kräm i batteriet för ca 1 till 2 h drifttid.